Jump to content

630.000 de mașini Mercedes, Opel, Porsche, Audi și VW, rechemate în service pentru probleme cu emisiile.


South BiRi
 Share

Recommended Posts

311237l-610x390-b-3f51cbc0.jpg
Când temperaturile scad sub 10 grade, sistemele care controlează emisiile pe unele modele ale celor cinci mărci germane ies din funcțiune. Drept urmare, cele 630.000 de mașini emit mult mai mult decât anunță în mod oficial.
Autoritățile guvernamentale din Germania au anunțat astăzi, prin vocea unor oficiali citați de agențiile de presă Reuters și AFP, că mărcile germane Audi, Mercedes, Porsche, Opel și Volkswagenvor fi nevoite să recheme în service 630.000 de mașini la nivel european din cauza unei "defecțiuni la sistemele de control al emisiilor".

 

Deși se referă la emisiile mașinilor, acest nou recall nu are legătură cu scandalul Dieselgate, în care sunt implicate unele dintre motoarele diesel montate pe modelele mărcilor Grupului Volkswagen.

Conform oficialilor germani, la originea acestei rechemări în service stă faptul că sistemele de control a emisiilor de pe cele peste 600.000 de mașini implicate sunt defecte și încetează să funcționeze la temperaturi de sub 10 grade Celsius. Altfel spus, atunci când termperaturi scad sub acest nivel, motoarele mașinilor afectate nu mai controlează emisiile de Oxizi de Azot și emit radical mai multe noxe în atmosferă.

Practic, singura marcă germană majoră neafectată rămâne BMW, care - suțin autoritățile germane - profită de pe urma faptului că a investit devreme în tehnologii inteligente de limitare a emisiilor.

Legi laxe versus abordări imorale

 

630.000 de mașini sunt afectate de problema sesizată la nivelul sistemului de control al emisiilor.
Foarte interesant este faptul că regulile Uniunii Europene permit aparent această "scăpare", scopul reglementării relaxate fiind acela de a proteja motoarele și de a preveni eventuale accidente. În aceste condiții, nu este foarte clar dacă cei cinci constructori au profitat în vreun fel de scăparea reglementară europeană, însă autoritățile germane au sesizat mărcile, care inițiază un recall voluntar pentru toate modelele afectate.

 

"Întrebarea care apare este dacă aceste 630.000 de mașini sunt doar începutul. Ceea ce e clar este faptul că există câteva "trucuri legale" pe care le utilizează toată industria. Acestea pot să nu păcălească legile, dar nu sunt chestiuni morale și legitime, iar acestea aruncă întreaga industrie într-o lumină negativă. Acesta nu e un semn bun", declară Stefan Bratzel, analist din cadrul Universității de Științe Aplicate din Gladbach, Germania, citat de Automotive News.

Problema este foarte asemănătoare cu cea pentru care marca Mercedes-Benz este acuzată în SUA de reclamă mincinoasă. Autoritățile americane au descoperit că sistemele care controlează emisiile sunt oprite la temperaturi joase, astfel că mașinile emit mult mai multe noxe în aceste condiții decât anunță în mod oficial.

În acest moment nu se cunosc numele modelelor afectate și nici repartiția mașinilor pe mărci. Vom reveni cu amănunte.

 

 

Sursă: aici

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.