Jump to content

The Bike Hub lansează oficial Vespa Elettrica, primul scuter electric Vespa, în România


Sarmaluta
 Share

Recommended Posts

Vineri, 15 februarie, am participat la evenimentul oficial de lansare în România pentru noul scuter Vespa Elettrica, primul scuter electric al legendarei mărci italiene, în showroom-ul The Bike Hub din București.

 

51783130_542647309477762_5349014822342098944_n.jpg

Cum este cazul cam oricând se întâmplă ceva care implică marca Vespa, evenimentul de lansare al scuterului Vespa Elettrica gemea de lume bună, căci brandul italian are un renume consacrat nu doar între rideri, ci la scară largă, pentru publicul general. Cu ocazia lansării, am aflat și câteva date interesante despre utilitatea deplasării pe două roți motorizate în oraș, prin proiectul Mobilitate Urbană, susținut de cei de la The Bike Hub.

Dar ce este acest Vespa Elettrica? În primul rând, nu trebuie să vă îngrijorați, arată exact ca o Vespa. Aici italienii au mizat pe o carte câștigătoare, preferând să nu opteze pentru un look prea futurist și îndepărtat de stilul clasic Vespa. Dar vehiculul este propulsat nu de un motor termic, ci de unul electric, care dezvoltă o putere nominală de 3,5 kW (cam 4,5 CP), cu un maxim de 4 kW (adică peste 5 CP). Partea interesantă, ca la orice motor electric, este cuplul de 200 Nm (!), care este disponibil de la 0 rpm. Ceea ce înseamnă că Vespa Elettrica are performanțe superioare unui scuter cu motor termic de 50 cmc.

52608958_542637962812030_1880592305757356032_n.jpg

Trebuie spus că modelul electric de la Vespa se bate exact pe felia de piață a scuterelor de cilindree mică, putând fi condus fără permis de categoria A (trebuie categoria AM, care este inclusă și în categoria B). Autonomia bateriei este de maximum 100 km în condiții ideale, valoare care scade până undeva la 60 km în condiții reale de trafic aglomerat. Scuterul este alimentat printr-o baterie modernă litiu-ion, cu un sistem KERS de recuperare a energiei cinetice pe decelerare. Timpul pentru o încărcare completă, la o tensiune de alimentare de 220 V, este de patru ore. Evident, scuterul nu poluează, nu face zgomot și, foarte important, este foarte ieftin de utilizat. Un plin de curent costă aproximativ 4 lei, ceea ce înseamnă costuri de utilizare foarte mici. În plus, motorul electric nu necesită schimburi de ulei sau de filtre și nu se uzează precum unul termic.

52536873_542644866144673_4370258446361034752_n.jpg

Bateria are o durată de viață de până la 1.000 de cicluri de încărcare complete, ceea ce înseamnă între 50.000 și 70.000 km, ceea ce ar echivala cu o durată de utilizare de 10 ani în mediul urban. Dar chiar și după acest număr de cicluri de încărcare, bateria își păstrează 80% din capacitate și poate fi utilizată fără probleme în continuare. Amplasată sub portbagajul de sub șa, bateria nu afectează spațiul de depozitare, care poate primi o cască open-face.

Sistemele electronice care gestionează scuterul electric italian sunt destul de ingenioase. Există trei moduri de funcționare, selectabile de la ghidon: ECO, pentru autonomie ridicată, Power, pentru performanțe maxime și ineditul mod Reverse, adică marșarier, pentru manevrare ușoară atunci când vrei să mergi puțin cu spatele.

52601826_542642649478228_3590029902776107008_n.jpg

 

Bordul TFT color de 4,3 inci permite conectarea unui smartphone la vehicul și, folosind aplicația Vespa App, se poate folosi pentru a gestiona diverse lucruri legate de telefon, de la redarea de multimedia până la apeluri și mesaje. Cum este cazul pentru orice vehicul electric, Vespa Elettrica este departe de a fi ieftin. Costă 6.390 de euro în toată Europa, dar o parte a investiției se va amortiza prin costurile de rulare foarte reduse.

La evenimentul de lansare erau prezenți și câțiva oameni de la Unicredit Consumer Financing, care vin cu o ofertă de finanțare foarte tentantă pentru Vespa Elettrica.

„Suntem banca pentru lucrurile care contează pentru clienți și, în acest context, vrem ca prin parteneriatul încheiat să venim în întâmpinarea celor care caută soluții de a fi mai eficienți în traficul din ce în ce mai aglomerat din zonele urbane. Astfel, persoanele care vor cumpăra până pe 28 februarie un produs Vespa Elettrica oferit de către The Bike Hub, pot benefica de finanțare direct în showroom, cu toate costurile zero. Într-o lume dinamică, suntem mereu pregătiți să ne adaptăm cu produse la fel de dinamice”, a declarat Septimiu Postelnicu, Vicepreședinte Executiv al Diviziei de Retail UniCredit Bank.

 

Oferta de finanțare Vespa Elettrica este valabilă pentru sume minime de 4.500 de lei și sume maxime de 100.000 de lei, pe o perioadă cuprinsă între 6 și 36 de luni. Clienții care apelează la această ofertă vor beneficia de o doOferta de finanțare Vespa Elettrica este valabilă pentru sume minime de 4.500 de lei și sume maxime de 100.000 de lei, pe o perioadă cuprinsă între 6 și 36 de luni. Clienții care apelează la această ofertă vor beneficia de o dobândă fixă de 0%, comision lunar de administrare credit de 0 lei, precum și de un comision de acordare de 0 lei.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.