Jump to content

România cere Comisiei Europene să amâne interzicerea mașinilor cu motoare termice până în 2040


St Koppen
 Share

Recommended Posts

706610l-1000x640-b-43a0818c.thumb.jpg.076a5c4856426dddc9727e1640c2efd7.jpg

 

 

România a cerut Comisiei Europene, alături de alte 4 state membre ale Uniunii Europene, să amâne interzicerea mașinilor cu motoare termice, prevăzută pentru 2035. Astfel, țara noastră dorește ca procentul de reducere a emisiilor CO2 să fie de 90% în acel an, iar interzicerea motoarelor cu ardere internă fie aplicată abia în 2040.

 

La începutul lunii iunie, Parlamentul European a votat planul Fit for 55, care prevede reducerea nivelului de CO2 produs de automobile cu 55% până în 2030 față de nivelul din 1990 și, mai important, interzicerea comercializării mașinilor noi cu motoare termice, fie convenționale sau hibride, din 2035.

 

Acest eveniment a adus cu sine câteva consecințe importante pentru industria auto. Mai întâi, Stellantis a anunțat că nu este de acord cu acest plan și se va retrage din Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) la finalul anului. Apoi, ministrul german al finanțelor a anunțat că guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu acest plan. De atunci, însă, guvernul german a clarificat că ministrul finanțelor a transmis o informație eronată.

 

Acum, 5 state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au cerut Comisiei Europene să amâne interzicerea mașinilor cu motoare termice. Celelalte țări sunt: Bulgaria, Portugalia, Italia și Slovacia.

 

Potrivit agenției de presă Reuters, cele 5 state doresc ca procentul de reducere a emisiilor de CO2 provenite de la mașini să fie de 90%, față de 100% așa cum este stabilit în proiectul Fit for 55.

 

Mai mult, țările care au trimis această solicitare doresc ca interzicerea mașinilor cu motoare termice să fie amânată cu 5 ani. Asta ar însemna ca din 2040 să nu mai fie comercializate vehicule cu motoare clasice.

 

Solicitarea trimisă de România și de celelalte 4 state amintite ar putea reprezenta o problemă pentru Comisia Europeană, care consideră că implementarea planului Fit for 55 la termen este crucială. Luând în calcul durata medie de viață a mașinilor noi de 15 ani, ultimele vehicule cu motoare termice ar urma să dispară de pe șoselele Uniunii Europene în 2050. Acela este anul în care, potrivit oamenilor de știință, schimbările climatice ar urma să devină ireversibile.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.