Jump to content

Suzuki își dă un restart cu GSX-8S!


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

315003256_524053916259209_8469313999525598645_n.thumb.jpg.37af5eee05f03cc17501819cfd6b36d8.jpg

8S te face să te gândești mai degrabă la un smartphone, dar poate că tocmai asta e și intenția Suzuki: să ofere ceva facil și accesibil! Cât despre „ieftin”, doar ca preț! 

 

 

Am ajuns către finalul unui an în care veștile despre Suzuki nu au fost deloc bune. Japonezii au ieșit din MotoGP, modelele noi deveniseră o himeră, iar o parte mai radicală a publicului moto, amatoare de sânge proaspăt, a început să se întrebe dacă nu cumva Suzuki va renunța cu totul la producția de motociclete. Parol!

 

 

Suzuki-GSX-8S-2023-03.thumb.jpg.77380bc39d7f8965bfadedde6197a626.jpg

Proba semaforului. Ce spui, trece GSX-8S? Vorbim de aspect, desigur!

 

Iată însă că grație lui Alex Rins, care a câștigat la Valencia ultima rundă a MotoGP, Suzuki a părăsit într-un mare stil competiția. La ECIMA, mult așteptatele noi modele au început să apară și se pare că robinetul Suzuki va continua să curgă.

 

 

GSX800RQM3_engine_2-1536x960-1.thumb.jpg.76b70ee759dfee9b49ff2afde6618d3f.jpg

83 de cai la 8500 rpm și un cuplu maxim de 78 Nm la 6.800.

 

De ce? Întrucât japonezii au lăsat să se înțeleagă că propulsorul cu doi cilindri în linie de 776 cmc va echipa și alte noi modele. Apoi, Suzuki încearcă o abordare fresh pe nișa motocicletelor de cilindree medie, căutând să ofere potențialilor cumpărători ceva mai „aprig” decât să spunem o Yamaha MT-07, dar cu echipări decente și, desigur, la un preț semnificativ sub cel al motocicletelor mai apropiate de borna celor 1.000 cmc.

 

 

Suzuki-GSX-8S-2023-09.thumb.jpg.6c00708030a51a767d8947283aa45f9c.jpg

 

Impactul a fost atât de favorabil la EICMA, întrucât au existat și voci care au spus că de fapt asta trebuia să facă Suzuki cu Gladius, dar că la acea vreme demersul nu prea le-a ieșit. Potrivit Suzuki, echipa de design a lucrat ghidându-se după trei concepte: „New Era”, „Visual Structure” și „Icon”. Ne abținem de la judecăți estetice, dar, cu siguranță, rezultatul îți atrage atenția.

 

 

GSX800RQM3_frame_2-1536x864-1.thumb.jpg.803f731a21815ca9b08928b62bc57c2f.jpg

202 kilograme, cu toate plinurile făcute.

 

Apoi, inginerii Suzuki chiar au testat instalarea unui propulsor V-twin, după cum au declarat într-un interviu acordat Motorcycle News, dar au ales în final soluția unui bicilindru paralel, pe care l-au construit însă mai scurt și mai înalt. Soluția este mai eficientă din punct de vedere economic și, după cum spuneam, permite o bază largă de aplicații.

 

 

GSX800RQM3_strip_2.thumb.jpg.8e264c54d0bf070e227dd23ee5794643.jpg

Dacă privim această imagine, obținem un punct de plecare pentru mai multe modele. Personal, mi-aș testa imaginația cu „umplerea” spațiilor libere din jurul motocicletei în așa fel încât să rezulte un supermoto.

 

Problema vibrațiilor, inerentă oricărui motor cu doi cilindri în linie, a fost rezolvată prin dublul arbore de echilibrare Suzuki Cross Balancer. Potrivit Suzuki, arborele de echilibrare numărul 1 anulează vibrațiile cauzate de pistonul primului cilindru, compensând prin oscilare greutatea sa în mișcare, în timp ce aborele de echilibrare numărul doi face același lucru în cazul pistonului celui de-al doilea cilindru. Manetoanele arborelui cotit plasate la 270 de grade anulează vibrațiile secundare și pentru că contragreutățile sunt plasate la 90 de grade față de arborele cotit, sunt anulate și vibrațiile de cuplu.

 

 

GSX800RQM3_strip_3.thumb.jpg.298e32f9efbe38c4a93fdbbd0c4fdb08.jpg

În această perspectivă, Suzuki GSX-8S are ceva din alura unei motociclete de curse din anii 80-90. Suplă. Airbox-ul de șase litri și conductele de admisie sunt poziționate sub șa și nu sub rezervor sau în partea frontală a motocicletei.

 

Suzuki-GSX-8S-2023-07.thumb.jpg.21211fb878310c480f6200517ea88b1d.jpg

 

Mai departe, alimentarea fiecărui cilindru placat SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) este făcută printr-un injector de mare presiune (343 kpa) cu zece 10 orificii, printr-un corp de accelerație ride by wire. Noul propulsor, deși o soluție „facilă” în industrie și chiar criticată pentru acest lucru vine la pachet cu un ambreiaj slip&assist, o cutie de viteze cu șase rapoarte și quick-shifter birecțional. Dar, un lucru este clar: Suzuki nu s-a „aruncat” la o dezvoltarea rapidă a unui doi în line pentru o motocicletă care să se vândă bine ci mai întâi și-a făcut bine temele.

 

 

Suzuki-GSX-8S-2023-06-1.thumb.jpg.97122c59cb550a2eb45e82c9fc930deb.jpg

 

La fel putem spune și despre cadrul împărțit cu noul V-Strom 800 DE. Ca și în cazul acestuia, furca inversată vine de la KYB, la fel ca și amortizorul reglabil pentru pre-încărcare, iar de frânare se ocupă două discuri de 310 mm cu etriere radiale Nissin.

 

Din punct de vedere al electronicii, GSX 8S este nici prea prea, nici foarte-foarte, ținând cont de nișa căreia îi este destinat. Nu se așteaptă nimeni ca un naked de cilindree mijlocie să rupă gura târgului cu cine știe ce sisteme, dar există un bord TFT de 5 inch cu mod diurn și nocturn, fără conectivitate smartphone, trei riding modes – Active, Basic, Comfort, trei niveluri pentru controlul tracțiunii și „clasicele” pentru Suzuki, easy start și low rpm assist.

 

 

Suzuki-GSX-8S-2023-05.thumb.jpg.7f49c2226b138e917c7fb2c3a93fa396.jpg

 

Cunoscându-i pe cei de la Suzuki, prețul la care se va vinde această motocicletă va fi unul care va cântări greu în decizia unui potențial cumpărător. Există variante mai frumoase, mai puternice, mai agresive, dar, această veche strategie Suzuki funcționează cam la fel cu Suzuki Cross Balancer, anihilând de această dată și ceea ce am putea numi convulsii ale… portofelului.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.