Jump to content

Viitoarele modele G de la BMW ar putea fi înzestrate cu tehnologia ShiftCam


St Koppen
 Share

Recommended Posts

P90407633_lowRes_the-new-bmw-g-310-r-.thumb.jpg.1ffa547f4ccd603cf371b21ae09ceda0.jpg

 

 

BMW Motorrad a prezentat un patent al unui motor monocilindric dotat cu tehnologie ShiftCam.

 

Tehnologia ShiftCam este prezentă pe motocicletele BMW din 2018, grație modelelor R 1250 GS  și R 1250 RT, dar și pe propulsoarele cvadricilindrice de înaltă performanță. Dar, cum funcționează?

Pe scurt, prin deplasarea axială a arborelui cu came de admisie, are loc trecerea de la o camă mai mică cu un profil mai „bland”, la una cu un profil agresiv, atunci când se trece de la sarcini parțiale de lucru la sarcina totală. Ca rezultat, este modificat timpul de deschidere al supapelor de admisie, și cursa acestora. Astfel, se obține un compromis între rularea rotundă, fără sincope, la turații mici, cu deschideri reduse ale clapetelor de accelerație și performanțe ridicate atunci când accelerația se deschide din plin. Deplasarea arborelui cu came se face prin intermediul unui actuator electronic, care acționează în funcție de poziția clapetei de accelerație și de turația motorului.

 

 

patent-bmw-shiftcam.jpg.thumb.jpg.bfd1ccb88a36a9232d5f5e6ad7b6c7e0.jpg

 

Alte avantaje sunt îmbunătățirea consumului de carburant și reducerea emisiilor poluante. Spre deosebire de sistemul ShiftCam prezent pe modelele boxer de mare capacitate al BMW, se poate observa că în acest caz, designul este unul mai compact. Între supapele de admisie (cele din stânga, mai mari) regăsim un solenoid, care face ca și bujia să fie plasată oblic, iar pentru că întregul ax cu came alunecă, există un pinion pentru mers în gol care conectează camele de admise și evacuare, înlocuind lanțul dintre vilbrochen și arborele cu came.

 

 

P90407659_lowRes_the-new-bmw-g-310-r-.thumb.jpg.97cc1484b35335054592c610d29da633.jpg

 

Ținând cont că în acest moment singurele modele BMW monocilindrice sunt G 310 R și G 310 GS, este posibil să vedem acest sistem pe viitoarele versiuni ale acestor motociclete. Nu trebuie să uităm nici de G 310 RR, deocamdată comercializat doar în India. Sau, la fel posibil, bavarezii pot pregăti un model cu cilindree mai mare, în stilul modelelor G produse între 2006 și 2009.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.