Jump to content

Interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, mai așteaptă. Uniunea Europeană amână votul


St Koppen
 Share

Recommended Posts

315451l-1000x640-b-86d27a2b.thumb.jpg.24dacefd1145a4c842f29ff54ce03979.jpg

 

 

Uniunea Europeană a anunțat oficial că a amânat votul pentru interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Decizia a fost luată ca urmare a nemulțumirii Germaniei față de acest plan.

 

La mijlocul lunii februarie, Parlamentul European a adoptat planul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Acest moment controversat a stârnit reacții dure în special din partea Italiei. Alături de această țară, Germania și-a exprimat la rândul său nemulțumiri față de noul plan al Uniunii Europene de a trece exclusiv la mașini electrice și pe bază de hidrogen.

 

În urmă cu câteva zile, guvernul de la Berlin a precizat că își dorește un compromis pentru a permite vânzarea mașinilor noi cu motoare termice chiar și după 2035. Oficialii germani doresc să aducă în prim plan combustibili sintetici, care reprezintă, în acest moment, singura soluție salvatoare pentru motoarele clasice.

 

Acum, din cauza nemulțumirilor Germaniei față de acest plan, statele membre ale Uniunii Europene au căzut de acord să amâne votul pentru interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice. Votul era programat pentru ziua de 7 martie.

 

Deocamdată, nu se știe când va avea loc acest vot care va decide soarta industriei auto din Europa.

Ca urmare a acestei amânări, mai mulți oficiali germani se vor întâlni la sfârșitul acestei săptămâni pentru a discuta despre noul subiect. În acest sens, Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, se va întâlni la finalul săptămânii cu Olaf Scholz, cancelarul Germaniei. Alături de ei vor fi prezenți și mai mulți miniștri ai guvernului de la Berlin.

 

„Este contradictoriu atunci când Comisia Europeană solicită obiective importante de protejare a climei, pe de o parte, dar, pe cealaltă parte, face mai dificilă atingerea acestor obiective printr-o reglementare prea ambițioasă”, a declarat Volker Wissing, ministrul german de transporturi.

 

Alături de asta, Germania și-a exprimat și îngrijorări cu privire la locurile de muncă din domeniu. Mai mulți oficiali germani sunt de părere că tranziția către mașini cu zero emisii va duce la o scădere drastică a locurilor de muncă în țară și chiar și în celelalte state membre UE.

 

La momentul actual, o astfel de scădere ar lovi puternic Germania și chiar și Marea Britanie, care este în afara Uniunii Europene.

La final, ministrul german al transporturilor a mai precizat că trebuie regândit și planul de implementare a standardului de poluare Euro 7, care va intra în vigoare din 2025. „De aceea, este clar pentru mine că trebuie să aruncăm o altă privire fundamentală asupra Euro 7. Rezultatul nu trebuie să pună în pericol locuri de muncă și nici mobilitatea nu trebuie să devină un lux”, a mai adăugat acesta.

 

 

SURSA: click

Edited by KOPPEN
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.