Jump to content

Yamaha Motor va folosi ca materie primă o nouă polipropilenă prietenoasă cu mediul


St Koppen
 Share

Recommended Posts

6Brziy3iKKbB57TCnzS6fV.thumb.jpg.99e2d2b9b2eb991dfe229f0cb1cc433d.jpg

 

 

Yamaha Motor merge mai departe pe drumul utilizării cât mai multor materii prime neutre din punct de vedere al carbonului. Acestea vor fi folosite în primă fază pentru fabricarea scuterelor pentru navetă, destinate pieței tărilor ASEAN.

 

Dacă te întrebi ce este ASEAN, ei bine, este vorba despre o organizație economică și politică a zece țări din Asia de Sud-Est, constituită din Indonezia, Malaysia, Singapore, Thailanda, Filipine, Brunei, Cambodgia, Laos, Myanmar și Vietnam.

 

Desigur, acestea ne par foarte îndepărtate de aici din România, dar, după cum știm, numărul scuterelor de cilindree mica, fără prea mari pretenții este absolut uriaș în aceste țări. Am făcut o cercetare superficială și am găsit cifra de patru milioane de 4 milioane de scutere și motociclete vândute doar în 2022, în Asia de Sud Est. Totodată, doar în Vietnam se estimează că sunt conduse 50 de milioane de motociclete și de scutere. Astfel ne putem face o idee despre cât de importantă devine utilizarea de materiale cu amprentă neutră de carbon.

 

 

Vietnams-Motorcycle.thumb.jpg.076006820086f70864eeda14224e395c.jpg

 

Yamaha Motor a anunțat că a reușit să dezvolte un material de polipropilenă reciclată (PP) de înaltă calitate, complet ecologic, care poate fi utilizat pentru caroseria motocicletelor și scuterelor. Compania va începe să utilizeze noua materie primă cu principalele modele de navetiști din 2023 pentru piețele ASEAN.

 

Acest material PP reciclat ecologic este fabricat exclusiv din materiale pre-consum* cu un istoric de fabricație trasabil și fără riscul de a conține substanțe periculoase pentru mediu, cum ar fi compuși de purjare** și resturi, generate în procesele de producție ale producătorilor petrochimici și de turnare.

 

 

cq5dam.web__2000_2000.thumb.jpg.4106f7f68aab21c4c691b4a4a03b5aca.jpg

 

Rășinile sunt adesea folosite pentru carenele motocicletelor, iar cum materialele PP reprezintă aproximativ jumătate din aceste piese, această materie primă este una majoră pentru companie. Yamaha Motor a dezvoltat și utilizat PP reciclat pentru produsele sale de ceva timp, dar acest material nou oferă o rezistență mai mare și un aspect de calitate în comparație cu materialele reciclate convenționale. Ca idee, el poate fi folosit și pentru zonele care necesită un aspect estetic mai mare.

 

 

9Ckdm11a44XAVlZR_X-KHs.thumb.jpg.b87f8f6f6735180de71421f5a4142cee.jpg

 

Odată cu utilizarea acestui PP reciclat ecologic, Yamaha Motor intenționează să crească rata de utilizare a acestor materiale reciclate în producția motociclete și să adopte treptat materialul și pentru alte categorii de produse.

 

În conformitate cu Planul de mediu Yamaha Motor Group 2050, Yamaha Motor urmărește să atingă neutralitatea emisiilor de carbon*** în toate activitățile sale de afaceri, inclusiv în întregul său lanț de aprovizionare, până în 2050. Pentru a realiza acest obiectiv, compania intenționează să folosească materiale 100% sustenabile până în 2050.

 

* Materii prime, care nu au ajuns la clienți și sunt furnizate special pentru utilizarea lor în materiale finale reciclate ** Materiale intermediare produse în timpul sintezei rășinii. *** Emisii ca rezultat direct al activităților comerciale și emisiile în afara acestora. Foto – Yamaha, Vietnam insider

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.