Jump to content

Moto Morini își extinde gama cu încă patru modele


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

xcape_1200_4.thumb.jpg.03946bc54bd1c26d7f9c85d29a7ed2c3.jpg

 

 

Unul dintre cele mai vizitate standuri de la EICMA a fost, surpriză, cel al Moto Morini.

Spunând lucrurilor pe nume, cel mai la îndemână reproș la adresa brandului milanez este că acesta aparține de facto grupului chinez Zhongneng. Iar asta îi determină pe unii să spună că motocicletele Moto Morini ar fi niște „chinezisme”. Într-adevăr, chinezii au plătit 10 milioane de euro pentru Moto Morini, promițând însă să păstreze facilitățile și procesul de producție în Italia.  Până acum s-au ținut de cuvânt.

În 2021 Moto Morini folosea un propulsor de 649 cmc cu doi cilindri paraleli  derivat din cel al Kawasaki ER-6N, pentru adventure-bike-ul X-Cape și două versiuni ale naked-ului Seiemezzo. Doi ani mai târziu, apar patru noi modele, cu două noi motorizări.

Începem cu cea mai mare ca și cilindree, botezată V2 Corsa Corta EVO, care este nici mai mult și nici mai puțin decât o evoluție a V2-ului de 1.187 cmc, folosit în anii 2005-2008. Doar că actualul propulsor produce 125 de cai putere și nu 140, precum cel vechi, întrunind însă normele Euro 5+.

 

 

xcape_1200_2.thumb.jpg.ee3f1b394a4be9cb4f3d73ae3efb66e8.jpg

 

Astfel, ca așa cum după Moto Morini a lăsat să se înteleagă în urmă cu un an, la EICMA și-a făcut apariția X-Cape 1200, un adventure-bike cu cadru tip trellis care combină oțelul cu aluminul. Dimensiunile alese pentru rotile cu spițe sunt de 19 inch pentru față și respectiv 17 pentru spate, iar cursa oferită de furcă este de 170 mm.

Motocicleta este proiectată pentru motocicliștii aventuroși care își doresc însă și confort, iar această descriere oarecum contradictorie aparține chiar Moto Morini. Dar, dacă ne uităm la carenaje nu putem să-i contrazicem. Există etrieri monobloc radiali Brembo pe față, ecran TFT de 7 inch cu navigație inclusă, X-Cape-ul „cel mare” cântărind sub 250 de kilograme.

 

 

milano_6.thumb.jpg.5445ef6af1b52336aa7353f5347cafb1.jpg

 

A doua motocicletă care folosește acest nou propulsor este Moto Morini Milano, un naked neo-retro care se bazează pe modelul produs între 2018 și 2020. Nu doar designul este adus la zi, ci și tehnolOgia: apare bodrul TFT cu moduri de condus, există lumini LED, cornering ABS, un nou cadru, o basculă cu 5 kilograme mai ușoară și așa mai departe.

 

 

cosaro-sport3.thumb.jpg.64e8f0922fb141e5411ed0f2e8883f02.jpg

 

O mai mare supriză au produs-o însă noile modele de 750 cmc, cu motorizare tot V-twin. Numele este unul cu care fanii Moto Morini sunt obișnuiți, Corsaro. Așadar naked-ul Corsaro și sportiva Corsaro Sport mizează pe faptul că se vor diferenția de modelele cu doi cilindri paraleli care au devenit normative în clasa naked-urilor mijlocii. Iar asta, în ciuda unui design de evidentă inspirație Ducati. Puterea pe care o pun la bătaie este un alt aspect de interes, și vorbim aici despre 96 de cai, dar și de o viitoare versiune A2.

 

 

corsaro_750_5.thumb.jpg.d57c8bbeef0dd2960eddbe0bc7be2080.jpg

 

 

SURSA: Moto Morini își extinde gama cu încă patru modele - Motobikes

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.