Jump to content

OFICIAL - tabelele de calcul pentru taxa auto 2011!!


XES
 Share

Recommended Posts

taxa-auto-2011-promotor.jpg?width=273

 

Am aflat de la surse din interiorul guvernului că pentru taxa auto 2011 sunt nu mai puţin de 5 propuneri de calcul în analiză în acest moment . Punctul comun al acestora este că noua taxă auto se va aplica şi pentru motorizările Euro 5 (care până acum erau scutite de taxă), iar taxa auto pentru celelalte norme de poluare creşte, în unele cazuri ajungând la o valoare dublă faţă de taxa auto 2010.

VEZI TABELELE DE CALCUL PENTRU TAXA AUTO 2011

 

În ce priveşte maşinile noi Euro 5, pentru motorizările de până la 1,4 litri, taxa auto medie se situează între 100 şi 200 de euro, în funcţie de vechime. O dată cu creşterea capacităţii cilindrice se remarcă o creştere susţinută a valorilor pentru taxa auto medie, până aproap de 500 euro. Peste 3.000 cmc, taxa auto medie depăşeşte chiar şi 2.000 euro.

 

Mai concret, pentru o Dacia Logan 1,2 16V (motorizare Euro5, emisi CO2 de 135 g/km), taxa auto medie se cifrează la 136 euro - ceea ce reprezintă circa 2% din preţul de bază, de 6.250 euro. Pentru un Duster cu motor 1.5 dCi 110 CP (motorizare Euro5, emisii CO2 de 139 g/km), taxa auto medie se cifrează la 295 euro - adică tot în jur de 2% din preţul de bază de 13.750 euro.

 

În domeniul maşinilor Euro 4, taxa auto medie este mai mare decât până acum cu circa 50%, cu variaţii de +/-20%. În general, sunt destul de mult afectate maşinile cu vechime de până la 1 an, taxa medie pentru acestea fiind aproape dublă faţă de modele Euro 4 mai vechi, de până la 5 ani. Din nou, se remarcă taxarea mai accentuată a motorizărilor de peste 1.400 cmc, în cazul în care cilindreea depăşeşte 3.000 cmc, taxa auto medie depăşind 5.000 euro - în condiţiile în care una dintre metodologiile de calcul ajunge chiar şi la valori de peste 10.000 euro.

 

Taxa auto 2011 - Euro 4

 

În cazul maşinilor Euro 3, creşterea taxei auto medii se cifrează tot în jurul a 50%, fiind diferenţe foarte mari între motoarele sub 1,4 litri şi cele peste această capacitate cilindrică. Interesant, totuşi, că o maşină cu motor de 1,4 litri, având Euro 4 şi o vechime de 4 ani are o taxă auto medie mai mare decât o maşină cu Euro 3 şi cu o vechime de 12 ani! Ceea ce nu prea înseamnă taxă de poluare.

 

Maşinile cu motoare Euro 2 sunt taxate serios, peste 2.000 cmc cuantumul taxei auto medii având valori mai mari, în cele mai multe cazuri, decât valoarea de achiziţie a maşinii. Lucru care se repetă pentru maşinile cu Euro 1, în timp ce pentru modelele non-euro înregistrăm taxe auto medii delirante, care depăşesc chiar şi 30.000 euro pentru motoare mai mari de 3.000 cmc (situaţie similară cu taxa auto actuală).

 

 

Până când guvernul va decide care este modalitatea de calcul finală, vă lăsăm să vă faceţi o idee despre ce vă aşteaptă de la taxa auto 2011, indiferent că vreţi să cumpăraţi o maşină nouă sau una second hand.

 

Taxa auto 2011 - Euro 3

 

www.ProMotor.ro
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.