Jump to content

Yamaha lucrează la un scuter hibrid


MotoRider YT
 Share

Recommended Posts

Yamaha lucrează la un scuter hibrid

 

YAMA-PHEV-1.thumb.jpg.5927864c4624791c30a397f6d220f5fb.jpg

 

Yamaha lucrează la un scuter care poate funcționa în trei moduri: complet electric, hibrid sau complet pe combustie

 

Yamaha a lansat un videoclip cu prototipul hibrid XMAX SPHEV (Series Parallel Hybrid Electric Vehicle), un scuter de dimensiuni medii care utilizează un sistem hibrid capabil să combine în diferite moduri puterea motorului cu combustie și propulsia electrică. Sistemul hibrid Yamaha utilizează un motor cu un singur cilindru, montat chiar în fața pivotului brațului oscilant, cu cilindrul paralel cu solul, în timp ce motorul electric este poziționat în partea din spate a brațului oscilant, conectat direct la roata din spate, și acționează, de asemenea, ca un generator pentru a oferi un efect de frânare regenerativă, reîncărcând bateria în timpul decelerării. Bateria propriu-zisă se află în partea din față a sscuterullui, între picioarele motociclistului, împreună cu un invertor și sistemul electronic de control.

Sistemul poate funcționa folosind motorul cu combustie ca o motocicletă convențională, cu motorul electric pentru a-l asista (hibrid paralel), iar motorul poate, de asemenea, încărca bateria ca un range extender (hibrid serie).

 

 

Scuterul Yamaha XMax SPHEV dispune de trei moduri de condus. Acesta poate funcționa ca un vehicul pur electric, într-o configurație hibridă în serie sau în modul boost. Atunci când este setat în modul automat, scuterul pornește în modul EV, folosind doar motorul punții spate. În modul hibrid, motorul propulsează roata din spate prin intermediul unei curele și încarcă simultan bateria prin intermediul generatorului montat pe axul de transmisie.

 

Modul Boost poate avea două opțiuni: Dual Boost și Triple Boost. Modul Dual Boost activează atât motorul cu ardere internă, cât și motorul electric de pe puntea spate pentru o accelerație sporită. În modul „Triple Boost”, motorul cu ardere internă și cel electric lucrează împreună cu generatorul montat pe arborele cotit, care furnizează cuplu direct arborelui cotit, ceea ce duce la o creștere semnificativă a puterii și a cuplului.

Yamaha afirmă că XMax SPHEV este încă un prototip experimental și că tehnologia este încă în faza de cercetare și dezvoltare. Prin urmare, este posibil ca versiunea finală să difere semnificativ de acest prototip.

 

Sursa: motorxpert.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.