Jump to content

Porsche 911 Targa 4 - Targalicious


Alpha287
 Share

Recommended Posts

Test în România cu Porsche 911 Targa 4 - Targalicious

 

Trăim ultimele clipe ale generaţiei actuale de 911. Pozele spion cu noul model camuflat au invadat deja Internetul. Supoziţiile curg. Dorinţele la fel. Iată un ultim test cu un model emblematic al generaţiei actuale.

 

69990321306092213969.jpg

Test în România cu Porsche 911 Targa 4 - Targalicious

 

Un Targa 4 este foarte scump - preţul său de pornire este de 110.500 de euro cu TVA . O maşină foarte bine echipată va sări pragul de 120.000 de euro imediat, o sumă care confirmă că un Targa 4 nu este doar o altă maşină sport de 345 CP. Două modele Targa sunt disponibile în România, 4 şi 4S şi ambele au standard tracţiune integrală şi o suprafaţă vitrată de 1.54 metri pătraţi deasupra capetelor pasagerilor. Partea centrală a plafonului culisează şi lasă aerul să intre în voie în habitaclu.

 

72351986517029954096.jpg

 

 

Doar un Porsche poate fi un Targa şi doar într-un Porsche ai parte de anumite senzaţii. Maşina asta este echilibrată perfect. Este de o precizie absolut remarcabilă şi care nu se poate compara decât cu un Ferrari. Maşina se simte extrem de uşoară şi răspunde perfect şi prompt la comenzi. Suspensiile sunt extrem de tari, la fel şi scaunele care oferă standard cea mai strânsă susţinere laterală pe care am experimentat-o vreodată. Viitorul 911 va fi prezentat la sfârşitul acestui an şi va prelua interiorul lui Panamera şi al lui Cayenne deci vom avea încă o maşină echipată cu cel mai tare interior de maşină sport din toate timpurile. Până atunci, interiorul actual este depăşit în materie de ergonomie şi design. Finisajele continuă să fie foarte bune şi pielea este prezentă din abundenţă. La fel ca forma exteriorului, unele lucruri nu se vor schimba niciodată. Poziţia de conducere este extremă. Adică extrem de joasă.

 

Şi ţinuta de drum este extrem de sportivă. Direcţia este atât de tare încât ai putea jura că nu este servo-asistată. Dar asta înseamnă că este extraordinar de precisă şi oferă un feedback ideal. Da, acesta este adevărul. Toate direcţiile din Lume ar trebui să se simtă ca una de pe Porsche.

 

62629011225166510230.jpg

 

 

Cutia de viteze PDK este opţională dar face toţi banii pentru că este foarte rapidă în schimbări şi confortabilă în oraş. Există modul Launch Control care aruncă maşina de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde şi îţi mişcă ochii în cap longitudinal. Pentru a-i aduce înapoi trebuie să frânezi violent. De la 100 la 0 sunt necesare aproximativ trei secunde şi aproape 34 de metri. Asta înseamnă performanţe de maşină de curse iar primele două secunde din frânare sunt ireale. Abia după ce mergi cu un 911 poţi spune că ai condus o maşină care OPREŞTE. Instantaneu.

 

61844607193914084713.jpg

 

 

Motorul este o bijuterie tehnică cu o forţă impresionantă dar care va părea insuficient de puternic după o oră petrecută la volan. Asta deoarece ţinuta de drum este atât de neutră iar maşina accelerează atât de uşor la viteze ameţitoare încât ai impresia că eşti în control şi vrei mult mai mult. Atenţie, aici intervine Efectul Porsche - meritul pentru felul în care se comportă maşina este doar al ei şi dacă exagerezi vei plăti. Dacă nu virezi conform teoriei de curse, Targa 4 va subvira după care imediat va supravira violent. Şi dacă nu eşti prezent cu reacţii nici electronica nu te va mai salva. Eu spun că am simţit nevoia de mai multă putere dar este strict meritul şasiului perfect echilibrat. Motorul este suficient de puternic şi permite realizarea unor acceleraţii care îţi vor tăia răsuflarea. Totuşi, atenţie. Targa 4 nu este o maşina de zi cu zi. Este prea rigidă, joasă şi pretenţioasă. Şi mai ales nu este maşina pe care să o conduci fără experienţă în pilotaj. Desigur, oricine are banii poate să-şi cumpere una dar nu va reuşi să înţeleagă mare lucru din magia Porsche.

 

După parerea mea este o prostie să compari orice altceva în afară de Ferrari, Aston şi Lamborghini cu un Porsche. La fel, cred că cei care nu au condus un 911 ar trebui să se abţină de la comentarii referitoare la BMW, Audi sau Mercedes-Benz. Targa 4 este o armă letală pe care eu personal aş vinde-o doar celor care fac dovada unor şcoli de pilotaj la activ. Este o maşină ultra-uşoară şi extrem de rapidă. Direcţia, frânele, suspensiile şi cutia lucrează în armonie perfectă pentru îndeplinirea unui singur scop - viteză! Targa 4 este foarte rapid dar atenţie, se poate mult mai bine decât atât - vezi Turbo S. Dacă ai un stil de pilotaj curat şi cauţi derapajele controlate, electronica te va ajuta să rulezi foarte rapid pe viraje chiar dacă fără să îţi dai seama accelerezi prea mult.

 

88777498567302126949.jpg

 

 

Punctele slabe pe care trebuie să le menţionez cu referire strictă la acest model sunt legate de exploatarea zilnică. Suspensiile sunt foarte tari şi îţi vor afecta spatele pe drumurile care nu sunt asflatate serios. Garda la sol este mică şi dacă nu ai un loc de parcare pre-stabilit te vei chinui pe lângă bordurile înalte. Locurile din spate au fost, sunt şi probabil vor fi o minciună frumoasă şi la viitoarea generaţie. Portbagajul - la fel. Şi să nu-mi spuneţi că nu ai nevoie de bagaje dacă pleci în călătorie cu un 911. Pentru că vă voi răspunde că atunci nu are rost să dai 110.500 de euro pe maşina asta. Şi astfel ajungem la capitolul preţ. Preţul de 110.500 de euro cu TVA este doar preţul de pornire. O maşină echipată atinge uşor 130.000 de euro. Este un preţ foarte mare pentru o maşină pe care unii o compară cu un Seria 6. Dar este un preţ corect pentru o super-maşină a cărei personalitate face un milion nu o sută de mii. Cred că cei care vor un 911 ar face bine să mai aibă una-două maşini în garaj pe care să le folosească zi de zi sau la ocazii în care ai nevoie de confort. Doar pentru zilele destinate sufletului de şofer 911 Targa 4 este perfect.

 

 

 

Sursa: Promotor.

Link to comment
Share on other sites

Porsche 911 este mai bun.Poti merge cu el pe circuit ,iar apoi sa te duci la cumpraturi si sa te reintorci acasa.Este cel mai bun supercar care poate fi folosit ca masina de zi cu zi.911 Targa are suspensiile mai rigide ceea ce reprezinta un inconvenient mai ales pe drumurile de la noi.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.