Jump to content

Range Rover TDV8 Vogue SE


DdS REY
 Share

Recommended Posts

Range Rover TDV8 Vogue SE

 

Range Rover în timp şi-a creat propriul segment, practic este un univers unde îşi face singur concurenţă.

 

range-rover-tdv8-vogue.jpg?width=867&height=550

 

Evident că există concurenţă pentru Range Rover, dar odată ce ai păşit la bordul unui exemplar realizezi că acest model, este cu totul altceva decât nişte date înşirate pe o foaie de hârtie. L-am invitat pe elegantul SUV britanic la o zi de offroad, şi asta pentru că m-am săturat să văd exemplare care îşi consumă pneurile prin urbanul autohton sufocat de aglomeraţie. Ocazie bună pentru a descoperi şi noul propulsor TDV8 de 4.4 litri care dezvoltă 313 CP şi 700 Nm, plus noua cutie automată cu 8 trepte.

 

range-rover-tdv8-vogue-23.jpg?width=600&height=400

 

În primul rând cuplul motor este disponibil de la 1.500 rpm până la 3.350 rpm, o plajă destul de generoasă pentru un propulsor diesel. Astfel masa de 2.580 kg la gol sau 2.810 kg în cazul în care luăm în calcul 90% din fluide plus un şofer de 75 kg, nu mai penalizează reprizele indiferent de treaptă sau regimul de funcţionare al propulsorului. Impresionează modul în care este livrată puterea, linear, fără explozii care să afecteze starea de confort.

 

range-rover-tdv8-vogue-28.jpg?width=600&height=400

 

Practic nu poţi surprinde propulsorul cu garda jos, în orice moment este pregătit să îţi ofere putere. Cutia automată, deşi una clasică, se dovedeşte extrem de rapidă şi lină în schimbarea treptelor. Iar asocierea dintre propulsorul TDV8 şi cele 8 trepte ale cutiei conduce la impresia că maşina nu are limitări în privinţa puterii. Am apreciat şi sunetul propulsorului care nu are nimic în comun cu un diesel. Cutia oferă şi modul sport, dar a se utiliza în cazuri extreme, cum ar fi "probă specială până la maternitate".

 

range-rover-tdv8-vogue-38.jpg?width=600&height=400

 

n altă ordine de idei Range Rover trebuie să plutească pe drum, nu trebuie să danseze pe suspensii. În ceea ce priveşte suspensiile, ai acces doar la reglarea gărzii la sol, setari pentru reglarea gradului de rigiditate nu sunt accesibile. Interiorul este punctul forte şi asta pentru că totul este altfel decât la restul lumii. Totul este generos dimensionat, inclusiv butoanele, detalii specifice unui offroader adevărat. Uneori trebuie să poţi accesa comenzile repede şi intuitiv chiar dacă ai mănuşi.

 

range-rover-tdv8-vogue-33.jpg?width=600&height=400

 

Poate Range Rover nu mai este un model pe care lumea să-l scoată în week-end-uri la probe de trial, dar în mod cert prin alte locuri se bucură de natură la o partidă de vânătoare. Aşadar potenţialul încă îi este exploatat, la noi sunt exploatate destul de des bordurile de pe lângă cafenele. Un fel de offroad urban. La interior nu poţi face abstracţie de opţiuni precum sistem audio HarmanKardon cu 14 incinte sau display-ul central care include şi sistemul TV hibrid. Am fost impresionat şi de locurile spate individuale cu reglaje similare celor din faţă.

 

range-rover-tdv8-vogue-34.jpg?width=600&height=400

 

Şoferul poate vizualiza pe ecran informaţiile oferite de computerul de bord în timp ce pasagerul din dreapta urmăreşte un post de televiziune. Versiunea avută la test, Vogue SE, oferea reglaje şi pentru fotoliile spate. Range Rover poate cocheta cu perfecţiunea, în schimb dezamăgeşte acolo unde te aştepţi mai puţin şi anume atenţia acordată anumitor detalii şi finisări. Fie că eşti la volan sau pe scaunul din dreapta, dacă întorci capul să te uiţi în spate îţi vor sări în ochi balamalele de rabatare a şezutului banchetei spate care nu sunt camuflate. Şi este un loc unde se adună şi praful. Uşor dizgraţios în tot universul de piele şi mochetă care defineşte interiorul.

 

range-rover-tdv8-vogue-5.jpg?width=867&height=550

 

poi panoul de comandă pentru luminile de plafon şi trapă pare împrumutat de la prima generaţie X5. Sunt mici incongruenţe în privinţa ambianţei interioare care i-ar putea fi reproşate acestui model. În rest nimic. În offroad Range Rover a rămas un nume greu. Abilităţile lui sunt impresionante, fiind penalizat doar de greutate. Evident că ai nevoie de o mică perioadă de acomodare pentru a naviga prin meniul sistemului Terrain Response. Dar în Range Rover timpul se scurge altfel, nu te grăbeşte nimeni.

Sursa :

ProMotor

Edited by Simon D
Link to comment
Share on other sites

Este o masina foarte foarte smechera. Dar este scumpa .. nu si-o poate permite oricine. Oricum cine are masina asta trebuie sa aiba un buget mare la cat consuma.

Link to comment
Share on other sites

Aceste masini offroad si bune mai greu se gasesc, de mult timp nu am mai vazut o adevarata masina offroad - street [ este genul meu de masina ] Suspensiile foarte ridicate o ajuta mult la offroad,

Dar am o intrebare : are ca la unele x5-uri ? adica cand vrei tu are suspensiile ridicate si cand vrei sunt lasate? nu prea am vazut din cate am citit.

Edited by Jeremith
Link to comment
Share on other sites

Aceste masini offroad si bune mai greu se gasesc, de mult timp nu am mai vazut o adevarata masina offroad - street [ este genul meu de masina ] Suspensiile foarte ridicate o ajuta mult la offroad,

Dar am o intrebare : are ca la unele x5-uri ? adica cand vrei tu are suspensiile ridicate si cand vrei sunt lasate? nu prea am vazut din cate am citit.

 

Da, din cate stiu poti sa iti pui tu suspenzile cat de sus/jos vrei printr-un simplu buton, desigur e si un nivel maxim. Range Rover prima marca care a intrudus pe piata aces gen de suspensii, cred ca e si singura(nu-s sigur).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.