GreenMan Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Nissan Juke şi-a câştigat locul său în piaţa auto datorită unui design nonconformist, care conferă maşinii o imagine jucăuşă. Pe de altă parte, maşina puncteazaă şi la capitolul preţ versus dotări, fiabilitate. Fiind o maşină construită pe platforma B a grupului Renault-Nissan, fiabilitatea este un punct forte al modelului, caracteristică demonstrată chiar de modelul Dacia Logan. Dacă până în acest moment cei care doreau să deţină un Nissan Juke nu aveau la îndemână decât propulsoare pe benzină, de acum, cei de la Nissan au introdus în ofertă şi propulsorul 1,5 dCI 110 CP. Această variantă face "pereche" foarte bună cu întreg ansamblul: direcţie, suspensie şi caroserie. Propulsor nu este o noutate în sine, însă prezenţa sa pe Nissan Juke este cu totul nouă. Din punct de vedere dinamic, propulsorul este capabil de reprize surprinzătoare, fiind ajutat, în mod evident si de cutia manuală cu şase rapoarte. Agil în oraş, suficient de sprinten la viteze mari, reprezintă calităţiile motorului diesel. Dar cel mai mare atu al propulsorului este consumul. Dacă ar fi ne uităm un pic la raportul consum/performanţe, motorul este demn de toată lauda. În oraş, la un ritm fără menajamente, motorul a înregistrat un consum mediu de 8,0 litri/100 km, ceea ce este mai mult decât onorabil, iar pe întreg parcursul drumului, consumul mediu a fost de 7,5 litri/100 km. Este necesar de specificat că vorbim de o distanţă de 400 de km, iar împărţirea celor două medii (urban şi extraurban) a fost egală. Deci putem vorbi de o distanţă de 200 de km în mediu urban şi 200 de km în mediu extraurban, rezultând un consum mixt foarte bun. Este necesar să repetăm că acest consum a fost înregistrat într-un regim relativ alert de condus, maşina nefiind menajată, sau condusă în mod voit economic. Un aspect important este faptul că şoferul are la îndemână setarea a trei tipuri de răspuns a propulsorului, direct de pe consola centrală a maşinii. Astfel, şoferul poate alege între modul "Sport", "Normal" şi "Eco". Ce fac aceste trei moduri concret este foarte simplu. Practic, se modifică timpul de răspuns şi sensibilitatea pedalei de acceleraţie prin intermediul computerului motorului. Astfel, în modul "Eco" se poate observa cu uşurinţă un răspuns mai greu al motorului faţă de poziţia pedalei de acceleraţie. Lucru observabil mai ales în perioada schimbării treptelor de viteze. Odată cu trecerea în modul "Normal", de exemplu, timpul de răspuns creşte simţitor, iar "smuciturile" simţite în timpul schimbărilor de trepte în modul "Eco" sunt simţitor reduse. Evident în modul "Sport" răspunsul motorului este şi mai promt. După cum bine se ştie totul are un preţ, însă dacă ne raportăm la indicatorul preţ/performanţe/dotări, Nissan Juke echipat cu propulsorul diesel este o ofertă tentantă: preţul de pornire este de 18.090 euro pentru nivelul de echipare de bază şi 19.340 de euro pentru cel de-al doilea nivel de echipare. Din ofertă mai face parte şi un al treilea nivel, iar preţul de pornire în acest caz este de 21.140 euro. Din lista de dotări, în cazul primului nivel de echipare, enumerăm dotări standard precum airbag-uri frontale, laterale şi cortină, ESP, ABS şi break assist, aer condiţionat cu reglare manuală, tetiere active, geamuri faţă/spate, precum şi oglinzi electrice, iar lista contină cu o serie de dotări la fel de interesante. Atât varianta testată de ProMotor, respectiv Nissan Juke 1,5 dCI în versiune de ehipare Acenta, adică nivelul de mijloc, cât şi preţurile de bază de mai sus, se referă la tracţiunea 4x2, puterea fiind transmisă punţii faţă. Putem să zicem fără nici o urmă de subiectivism că Nissan Juke reprezintă una din cele mai tentante oferte din categoria crossoverelor de clasă mică. sursa: ProMotor.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkiZz Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Mie mi se pare putin ca seamana cu Dacia Duster!Voi ce parere aveti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DdS REY Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Nu seamana deloc, e total diferita. Imi place foarte mult aspectul lui de exterior e foarte atragator. Si este si o masina buna la un pret nu foarte exagerat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnGeL xD Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Nu seamana.Este destul de diferita,are un aspect aerodinamik este puternica,si destul de scumpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cracKed Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 urata rau ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts