Aerox Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) Ştiai că, la 25.000 euro, poţi să îţi iei o maşină cu motor turbo de aproape 200 CP, cu tracţiune integrală şi cutie automată, dar şi cu un look inedit? E cel mai tare Nissan Juke din gamă. Şi ridică o mare întrebare: oare ce vrea să fie, mai exact, acest Juke turbo 4x4? Cum se poate caracteriza o maşină de oraş? Trebuie să aibă dimensiuni compacte, un spaţiu suficient de bun pentru 5 pasageri, un portbagaj decent, de 200-300 de litri, să fie agilă, să fie manevrabilă şi uşor de parcat, să ofere o bună vizibilitate şi uşurinţă de utilizare a comenzilor. Cu atât mai bine dacă are cutie automată, e mai puţin stresant de condus în aglomeraţie. Şi ar mai trebui să consume moderat. Juke-ul de top satisface suficient de bine câteva dintre caracteristicile de mai sus. E o maşină compactă, având doar 4,14 metri lungime, deci are vreo 10 cm în plus faţă de Dacia Sandero, de pildă. E puţin înăltuţă, dar nu mult, având aproape 1,6 metri, cu doar 4 cm mai mult decât Sandero. Ampatamentul de 2,53 metri e mai redus cu vreo 5 cm faţă de Sandero, bancheta fiind suficientă pentru două persoane medii, atât ca spaţiu pentru genunchi, cât şi pentru cap. Trei persoane vor sta mai înghesuit, aşa cum se întâmplă în cazul oricărei citadine. Portbagajul de 200 de litri e ok pentru deplasările uzuale din oraş, chiar şi când te duci să-ţi faci aprovizionarea săptămânală - deşi creatorii săi mizează pe faptul că publicul tânăr se gândeşte mai mult la discoteci şi magazinele din mall-uri decât la îndeletnicirile unei familii normale cu copii. Bancheta are spătarul rabatabil fracţionat, aşa că îţi permiţi să-ţi mai ajuţi prietenii dacă şi-au luat "plasmă" sau vreun dulăpior de la IKEA. Din fericire, Juke 4x4 e şi uşor de parcat, dar nu pentru că ar oferi vizibilitate de invidiat în spate. Nicidecum, luneta e prea mică, specifică unui coupe, iar montanţii spate masivi, fiind greu să îi intuieşti dimensiunile la parcările în spaţii restrânse. Însă acest Juke vine standard cu o cameră pentru mersul înapoi, care rezolvă chiar şi situaţiile când nu vezi în lateral din cauza maşinii de lângă tine (obiectivul angular al camerei e de foarte mare ajutor). Ca agilitate, Juke nu pune nici un fel de probleme, mai ales dacă foloseşti modul "inteligent" al tracţiunii integrale: All Mode 4x4i variază transmiterea cuplului nu doar între cele două punţi, ci şi între roţile punţii spate, aşa încât schimbările bruşte de direcţie sau virajele foarte strânse se realizează într-o mare siguranţă. Dacă te cam grăbeşti, acceleraţia e promptă, iar pe frâne te poţi baza fără probleme. Cutia automată de tip CVT asigură un mare confort în conducere, chiar dacă penalizează oarecum acceleraţiile. Oricum, în oraş nu este recomandat să apeşi prea tare pedala de acceleraţie, deoarece 190 CP pot foarte rapid să te pună rău cu domnii cu chipiuri din MCV-uri. Un mare minus, dacă ne gândim la Juke ca la o maşină de oraş, îl reprezintă consumul: motorul turbo, asociat cu transmisia integrală şi o cutie automată, papă între 13 şi 17 litri de benzină la fiecare sută de kilometri în regim urban, în funcţie de modul de condus (ECO sau SPORT). Asta înseamnă un buget cam serios alocat alimentărilor, aşa că un sistem Start&Stop standard ar fi binevenit pentru a reduce valoarea consumului urban. În rest, la drum lung, în funcţie de cât de grăbit eşti, consumul mediu variază între 9 şi 10 litri. Rezumând, cu excepţia consumului cam mare, Nissan Juke turbo 4x4 se pretează de minune în traficul urban. Şi totuşi, nu e o citadină în adevăratul sens al cuvântului... Sursa: Promotor.ro Edited August 31, 2011 by C h a r L i e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goblin Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Singurul lucru care nu imi place la acest Nissa este forma, in rest este O.K., motorizarea este foarte buna. GoodJob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DdS REY Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Topic Closed. Motiv Vechime. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts