Jump to content

Conceptele de la Salonul Auto Frankfurt 2011


DdS REY
 Share

Recommended Posts

TOP 10: Conceptele de la Salonul Auto Frankfurt 2011

 

 

Salonul Auto Frankfurt 2011 şi-a încântat vizitatorii cu nişte concepte foarte interesante şi în acest an. Iată care sunt cele mai spectaculoase dintre ele într-un TOP 10 ProMotor.

 

top-10-concepte.jpg?width=610&height=343

 

Locul 10 : Kia GT Concept

 

Producătorul coreean a adus la Salonul Auto Frankfurt 2011 primul concept cu tracţiune spate din istoria KIA. De asemenea, GT Concept este şi cel mai puternic automobil KIA de până acum, având un motor V6 de 3,3 litri, care produce 390 CP. De capitolul transmisie se ocupă o cutie automată cu 8 rapoarte.

 

KIA GT Concept afişează o siluetă de coupe, dar are patru portiere şi un portbagaj încăpător. Potrivit oficialilor mărcii, conceptul este o maşină perfect funcţională şi chiar există şanse ca ea să fie transpusă în producţia de serie.

 

kia-gt-concept-1.jpg?width=600&height=400

 

Locul 9 : Opel Rak e

 

Cel mai nonconformist Opel prezentat anul acesta, Rak e Concept, se vrea a fi o soluţie accesibilă de transport urban ecologic. Cântărind doar 380 kg, Rak e Concept foloseşte un motor electric cu o putere maximă de 49 CP, alimentat de la o baterie de 5kWh.

 

Conceptul celor de la Opel va avea nevoie de doar trei ore pentru încărcarea bateriilor, care îi asigură o autonomie de 100 km, la un cost al energiei electrice de aproximativ un euro . Într-un parcurs anual de 10.000 de kilometri, inginerii germani estimează un consum de 525 kWh, ce pot fi obţinuţi şi cu ajutorul unor panouri soale montate pe garaj. Opel Rak e sprintează de la 0 la 100 km în mai puţin de 13 secunde, iar viteza maximă ajunge la 120 km/h.

 

opel-rak-e-concept-3.jpg?width=600&height=400

 

Locul 8: Seat IBL Concept Sedan

 

Conceptul iberic IBL Sedan este o berlină de clasă medie, cu un look sexy ce prefaţează liniile viitoarelor modele Seat. Dimensiunile maşinii (4,7 m lungime, 1,90 m lăţime) sunt foarte apropiate de cele ale actualului Exeo, fapt care a dus imediat la speculaţii privind un urmaş.

 

Interiorul este la acelaşi nivel estetic ca şi exteriorul, iar centrul de interes al habitaclului este display-ul configurabil, care poate afişa informaţii în mod digital sau analogic. Rămâne de vazut dacă IBL Concept Sedan va deveni în timp noul Exeo sau dacă va rămâne un simplu show-car.

 

seat-ibl-concept-jpg-3.jpg?width=600&height=400

 

Locul 7: Audi Urban Sportback şi Spyder

 

Soluţia inginerilor din Ingolstadt pentru aglomeraţia urbană a fost întruchipată la Salonul Auto Frankfurt 2011 sub forma celor două concepte Audi Urban: Sportback şi Spyder. Ambele maşini au un design minimalist, cu roţile de 21 inch, separate de caroserie şi un habitaclu de doar două locuri , amplasate defazat.

 

Propulsia conceptelor Urban Sportback şi Spyder este asigurată de două motoare electrice, alimentate de o baterie Li-ion. Greutatea este menţinută la cote joase, mulţumită caroseriei care foloseşte un aliaj de carbon şi polimeri, precum şi deja clasicul aluminiu.

 

audi-urban-jpg-3.jpg?width=600&height=400

 

Locul 6: Peugeot HX1 MPV Concept

 

Peugeot a adus la Salonul Auto Frankfurt 2011 viziunea sa despre un MPV avangardist şi aerodynamic. Conceptul HX1 are o lungime de aproape 5 metri şi invită pasagerii la bordul său prin intermediul unor portiere de tip suicide doors, care se deschid în sus. Pentru obţinerea coeficientului aerodinamic Cx de 0,28, suprafaţa jantelor devine plată, la viteze mari, prin extinderea lamelelor dintre spiţe.

 

Peugeot HX1 este un hibrid plug-in, folosind un turbodiesel de 2,2 litri şi 204 CP cuplat la puntea faţă, împreună cu un motor electric de 95 CP, care acţionează puntea spate. Puterea combinată a celor două propulsoare este de 299 CP, iar o încărcare completă a bateriilor Li-ion oferă o autonomie de 30 km în regim strict electric. Consumul mediu estimat este de 3,2 l/ 100 km, iar emisiile de CO2 se cifrează la 82 g/km.

 

Locul 5: Jaguar C-X16

 

Britanicii au adus la Salonul Auto Frankfurt 2011 succesorul spiritual al legendarului E-Type. Coupe-ul cu două locuri preia varianta scurtată a platformei viitorului Jaguar XK, construită din aluminiu. Urmând trendul ecologist care a definit ediţia salonului german de anul acesta, Jaguar C-X16 foloseşte un V6 de 3.0 litri şi 380 CP, în tandem cu un generator electric de 95 CP, integrat în transmisia automată cu 8 rapoarte.

 

Mai mult, conceptul celor de la Jaguar beneficiază şi de sistemul KERS (Kinetic Energy Recovery System), care îşi are originea în Formula 1 şi oferă un boost de putere de la motorul electric către roţile din spate. Performanţele lui Jaguar C-X16 reprezintă un pericol iminent pentru sportive ca ca Porsche 911 sau Aston Martin V8 Vantage. Conceptul realizează sprintul 0-100 în 4,4 secunde şi atinge o viteză maximă de 300 km/h.

 

 

jaguar-c-x16-2.jpg?width=600&height=400

 

Locul 4: Citroen Tubik

 

Conceptul Tubik de la Citroen se inspiră după utilitarele Tub din 1939 şi Type H din 1948, dar transformă simplul van într-un vehicul recreaţional orientat spre life-style futurist. Maşina poate primi la bord 9 pasageri, care vor lua loc în cele trei rânduri separate. Dintre acestea, scaunele din faţă ale pasagerilor se pot roti la 360 de grade, rândul din mijloc poate fi transformat într-o măsuţă, iar ultimele scaune pot fi complet pliate, eliberând un spaţiu util de 2 metri pătraţi.

 

Citroen Tubik foloseşte pentru propulsie soluţia Hybrid4 full-hybrid, prezentă şi sub capota lui Peugeot 508 RXH. Aceasta combină un motor diesel ce acţionează roţile din faţă cu un motor electric conectat la puntea spate. Deşi a facut furori la stand, este foarte puţin probabil ca vreuna din ideile afişate cu nonşalanţă de Citroen Tubik să ajungă în producţia de serie.

 

citroen-tubik-jpg.jpg?width=600&height=400

 

Locul 3: Land Rover DC 100 şi DC 100 Sport

 

După o carieră de 60 de ani pe piaţă, Land Rover Defender se pregăteşte să se retragă în plină glorie. Conştienţi de importanţa viitoarei generaţii a celui mai cunoscut off roader din lume, britanicii au adus la Salonul Auto Frankfur2011 interesantul concept DC100, ale cărui forme vor fi preluate cu fidelitate de următorul Defender. Alături de acesta, decapotabilul DC100 Sport a aprins imaginaţia vizitatorilor cu galbenul său intens şi cu forma inedită a parbrizului.

 

DC100 respectă tradiţia Land Rover şi foloseşte un sistem de tracţiune integrală sofisticat. Beneficiind de o cutie de viteze automată cu 8 trepte şi de cutie de transfer, DC100 oferă şi o nouă evoluţie a celebrului sistem All Terain Response, în timp ce şasiul este bazat pe acelaşi principiu cu cel utilizat la Range Rover Sport.

 

Motorizarea este asigurată de un diesel de 2.0 litri, cu funcţie Start-Stop. Land Rover DC100 este dotat şi cu Torque Vectoring, funcţie specială a sistemului de control al stabilităţii, care are rolul de a transmite cuplul spre roata care are cea mai bună aderenţă.

 

land-rover-dc100-3.jpg?width=600&height=400

 

Locul 2: Ford Evos

 

Conceptul germanilor de la Ford Europe urmează calea deschisă de Vertrek, preview-ul viitorului Kuga, prezentat la Detroit 2011. Ford Evos are o siluetă de coupe cu patru uşi, cu un spate care plonjează puternic, un bot foarte agresiv, dar care denotă şi multă sobrietate datorită farurilor foarte înguste, precum şi proporţii echilibrate, care îl recomandă drept un coupe fastback performant, având dimensiuni generoase.

 

În ce priveşte sistemul de propulsie, acesta este preluat de la Ford C-Max Energi, care va debuta ca model de serie în 2012. Tehnologia PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) presupune combinarea unui motor termic şi a unuia electric, sistemul de control încercând să prioritizeze, de câte ori este posibil, funcţionarea în regim strict electric a maşinii.

Indiferent sub ce formă va ajunge în producţie, conceptul Ford Evos a fost unul dintre punctele de atracţie le la Frankfurt 2011.

 

ford-evos-concept-1.jpg?width=600&height=400

 

Locul 1: Mercedes F125! Concept

 

Mercedes-Benz F125! Concept este o demonstraţie de supremaţie tehnologică, atât din punctul de vedere al sistemului de propulsie, cât şi al dotărilor de-a dreptul futuriste ale maşinii. Dovada nivelului ridicat al tehnologiei lui F125! Concept este termenul înaintat de oficialii Mercedes până la care vom vedea pe stradă ceva asemănător: aproximativ opt ani. Conceptul afişează portiere de mari dimensiuni, cu deschidere în sus, de tip Gullwing, iar profilul este foarte aerodinamic.

 

Caroseria lui F125! Concept este realizată din materiale uşoare care au în compoziţie plastic, fibră de carbon, aluminiu şi oţel de înaltă rezistenţă. De infotainment se va ocupa sistemul @yourCOMAND , care va pune la punct interacţiunea dintre şofer şi automobil, cu ajutorul unui sistem de identificare a gesturilor celui aflat la volan. Funcţia "Natural Handling" foloseşte comenzile vocale, asociate cu gestica intuitivă, pentru un flux de informaţii.

 

mercedes-f125-concept-2.jpg?width=600&height=400

Sursa:

ProMotor.

Edited by Simon D
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.