daryuS Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 EXCLUSIV: primul contact cu noul Hyundai i30, cu motorul 1.6 CRDi Cu o săptămână în urmă vă anunţam pe contul ProMotor de pe Facebook faptul că urmează să particip la primul test-drive cu o maşină de pre-serie (deci nu doar un concept) alimentată cu hidrogen, Hyundai ix35 FCEV. Însă primele impresii despre acest model ceva mai încolo. Deocamdată, sunt sigur că vă interesează mult mai mult cum merge noua generaţie Hyundai i30 - deoarece oficialii Hyundai ne-au făcut plăcuta surpriză de a ne pune la dispoziţie, în exclusivitate, un astfel de model, echipat cu potentul propulsor diesel 1.6 CRDi de 128 CP. De la început trebuie remarcat faptul că saltul faţă de actualul i30 este major, impresia fiind că vorbim de o cu totul altă familie de modele. Deşi noul i30 este, practic, versiunea hatchback a sedanului Hyundai Elantra, diferenţierea este clară şi chiar reuşită. Maşina are un profil foarte dinamic, iar partea frontală, în ciuda multor rotunjimi şi linii curbe, degajă o puternică notă de agresivitate. Spatele exprimă destul de multă sportivitate, graţie stopurilor orizontale, care amintesc puţin de Alfa Romeo. Aş putea arăta cu degetul doar al treilea geam lateral, care termină cam brusc suprafaţa laterală vitrată - puţin în contradicţie cu impresia de fluiditate a stilului general. Per total, maşina arată bine, are o puternică personalitate şi, încă un lucru care nu se observă din poze, pare foarte impozantă în peisajul cotidian - cu toate că are 4,3 metri lungime, cu doar 2 cm mai mult faţă de generaţia actuală. Lăţimea a fost păstrată, dar i30-ul nou e cu 1 cm mai puţin înalt, ceea ce explică în parte alura încordată a maşinii. Interiorul noului Hyundai i30 este mult diferit faţă de al actualei generaţii, dar, deloc surprinzător, are multe în comun cu noul Hyundai Elantra. Deşi, din raţiuni de menţinere a costurilor cât mai scăzute, mi s-ar fi părut normală transpunerea designului interior de la Elantra la noul i30, coreenii au decis că trebuie făcută o departajare şi în cazul habitaclului. Liniile generale ale bordului sunt cam aceleaşi pe orizontală, însă consola centrală aduce modificările cele mai importante: s-a renunţat la forma de clepsidră în favoarea unui stil mai convenţional. În partea superioară a acesteia tronează un display tactil intuitiv şi cu o grafică reuşită, iar sub acesta avem comenzile climatizării automate, cu butoane mari şi un afişaj lizibil. La baza consolei avem parte de un spaţiu de depozitare curios de mare, în care intră o poşetă sau o borsetă, iar în spatele schimbătorului regăsim atât un buzunar mare pentru doze de băuturi, dar şi o cotieră încăpătoare. Trecând, totuşi, peste considerente legate de caracterul practic şi designul pretenţios, se remarcă o evoluţie majoră a materialelor interiorului, i30 anunţându-se un concurent redutabil pentru compactele europene şi japoneze. În ciuda faptului că ampatamentul noului i30 are aceeaşi valoare cu a actualei generaţii (2.650 mm, în media clasei compacte), spaţiul pe banchetă se situează la cote bune, chiar şi în ce priveşte spaţiul pentru cap. De remarcat şi profilarea foarte bună a scaunelor, patru pasageri beneficiind de un confort foarte bun. Nici capacitatea de 378 litri a portbagajului nu dezamăgeşte, fiind cu 30 de litri mai mare decât la actualul i30. Aşadar, din punct de vedere exterior şi interior, noul Hyundai i30 pot spune că merită note foarte bune. Să vedem, însă, cum se prezintă din punct de vedere dinamic. Sursa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beelzebub Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Multumim pentru imagini si pentru datele despre masina! Intr-o zi sa sti ca m-am pus sa caut si eu,dar nu am gasit,uite ca am dat si eu pe aici si am vazut,multumim:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goblin Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Este un model extraordina, chiar pot spune "perfect", din punctul meu de vedere nu are nici un defect. Bravo, ai un + de la mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrYonutz Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 (edited) Pentru o asemnea masina ma asteptam sa vad un interior ieftin, plin de plastic si cauciuc, dar se pare ca m-am inselat. Sincer nu ma asteptam sa vad acea consoala centrala atat de "plina" si de complicata. Edited November 4, 2011 by MrYonutz Link to comment Share on other sites More sharing options...
DdS REY Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 Topic CLosed. Motiv : Vechime. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts