Jump to content

Noul Cadillac ATS la Detroit 2012 - rivalul american pentru Seria 3


AlM
 Share

Recommended Posts

În sfârşit, Cadillac ATS îşi face intrarea pe scena berlinelor premium de clasă medie cu ocazia Salonului Auto Detroit 2012. Va reuşi, oare, noul ATS să sperie nume sonore precum BMW Seria 3 sau Audi A4 peste ocean?

cadillac-ats-detroit-2012-0.jpg?width=610&height=343

După ce americanii au demonstrat că se pot ridica la nivelul unui BMW Seria 5 prin

Cadillac CTS, iată că acum, la Detroit 2012, îşi anunţă pretenţiile şi în domeniul berlinelor de clasă medie prin noul Cadillac ATS, care promite să-i facă zile fripte noului BMW Seria 3.

 

cadillac-ats-detroit-2012-102.jpg?width=600&height=338

 

 

Din punct de vedere vizual, noul Cadillac ATS pare să aibă multe atuuri: o parte frontală sportivă şi plină de temperament, un profil dinamic şi modern, precum şi un spate care îi conferă maşinii forţă şi eleganţă. Per total, ATS este foarte uşor de identificat ca fiind un Caddy - brand care rămâne unul dintre simbolurile luxului pe patru roţi la americani.

 

Interiorul noului Cadillac ATS nu este la fel de avangardist ca exteriorul , . Pasagerii au suficient loc, graţie ampatamentului de 2.775 mm, ceva mai redus decât la Seria 3, în timp ce lungimea totală ajunge la 4,64 metri.

 

 

 

cadillac-ats-detroit-2012-108.jpg?width=600&height=384

 

 

Punctul principal pentru noul Cadillac ATS este, însă, dinamica maşinii. Astfel, ATS are o structură foarte uşoară, masa totală cântărind puţin peste 1,5 tone, ceea ce reprezintă o valoare foarte bună în segmentul său. Având propulsie pe spate, inginerii au setat maşina în urma testelor intensive de pe Nurburgring, obţinând o repartiţie a maselor pe punţi de aproape 50:50

 

Bavarezii au motive să se teamă de ATS, deoarece berlina americană vine cu o suspensie independentă pe spate cu cinci braţe, o suspensie faţă MacPherson cu pivot-dublu cu bară stabilizatoare activă sau amortizoare controlate electronic Magnetic Ride Control. Opţional, ATS poate primi şi un sistem de tracţiune integrală,şi un sistem de frânare Brembo.

 

 

 

cadillac-ats-detroit-2012-104.jpg?width=600&height=334

 

La nivelul motorizărilor, Cadillac ATS oferă în America de Nord trei motoare pe benzină, două cu patru cilindri şi un V6:

  • un 2,5 litri aspirat, de 200 CP şi 255 Nm
  • un 2,0 turbo de 270 CP şi cu un cuplu maxim de 350 Nm/2.400 rpm
  • un V6 de 3,6 litri, cu 318 CP şi 362 Nm

Toate motoarele sunt oferite cu transmisie manuală cu 6 trepte, opţional poate fi aleasă şi una automată Hydra-Matic, tot cu 6 trepte. În opinia americanilor, cea mai interesantă versiune va fi cea cu motorul turbo de 270 CP, care, cu un raport de 135 CP/litru, se anunţă mai performantă decât BMW 328i (care are un turbo de 2,0 litri şi 245 CP).

 

 

cadillac-ats-detroit-2012-103.jpg?width=600&height=338

 

 

 

2013 CADILLAC ATS PRELIMINARY SPECIFICATIONS

 

Overview

Model: Cadillac ATS Sedan

Body style / driveline: 4-door luxuryluxury sedan, RWD/AWD

Construction: Unitized welded steel body with direct-mounted front cradle and rubber-isolated, multi-link independent rear suspension

EPA vehicle class: small car

Manufacturing location: Lansing Grand River Assembly, Lansing, Mich.

 

Engines

2.0L Turbo DI VVT 2.5L I-4 DI VVT 3.6L V-6 DI VVT

Displacement (cu in / cc): 122 / 1998 150 / 2457 217 / 3564

Bore & stroke (in / mm): 3.39 x 3.39 / 86 x 86 3.46 x 3.97 / 88 x 101 3.7 x 3.37 / 94 x 85.6

Block material: cast aluminum cast aluminum cast aluminum

Cylinder head material: cast aluminum cast aluminum cast aluminum

Valvetrain: DOHC, four-valves per cylinder, continuously variable valve timing DOHC, four valves per cylinder, continuously variable valve timing DOHC, four valves per cylinder, continuously variable valve timing

Fuel delivery: direct high-pressure fuel injection direct high-pressure fuel injection direct high-pressure fuel injection

Compression ratio: 9.2:1 11.4:1 11.5:1

Horsepower (hp / kW @ rpm): 270 / 201 @ 5300 (est) 200 / 149 @ 6200 (est) 318 / 237 @ 6800 (est - gas)

Torque (lb-ft / Nm @ rpm): 260 / 353 @ 2400 (est) 188 / 255 @ 4500 (est) 267 / 362 @ 4900 (est - gas)

Recommended fuel: premium recommended but not required regular unleaded regular unleaded or E85

Maximum engine speed (rpm): 6350 7000 7200

Estimated fuel economy: TBD TBD TBD

 

Transmissions

Tremec M3L TR3160 Hydra-Matic 6L45

Type: fully synchronized six-speed manual with single overdrive six-speed, electronically controlled, automatic overdrive with torque converter clutch

Gear ratios (:1):

First: 4.12 4.06

Second: 2.62 2.37

Third: 1.81 1.55

Fourth: 1.30 1.16

Fifth: 1.00 0.85

Sixth: 0.80 0.67

Reverse: 3.75 3.20

Final drive ratio: 3.27 3.27 (2.5L, 3.6L)

3.45 (2.0T)

 

Chassis / Suspension

Configuration: rear-wheel drive

Differential: open (FE2 suspension); mechanical limited-slip (FE3 suspension)

Front: MacPherson-type with dual lower ball joints and direct-acting stabilizer bar; Magnetic Ride Control (FE3)

Rear: independent five-link with monotube shock absorbers; Magnetic Ride Control (FE3)

Steering type: ZF rack-mounted electric, power-assisted and variable assist

Steering ratio: FE2: 16.8:1

FE3: 15.3:1

Steering turns, lock-to-lock: FE2: 3.16

FE3: 2.86

Turn circle (ft / m): FE2 RWD: 36.38 / 11.09

FE3 RWD: 35.99 / 10.97

FE2 AWD: 38.05 / 11.60

Chassis control: four-channel StabiliTrak w/ brake assist and traction control

 

Wheels and Tires

Wheel size and type: 17x8-inch aluminum (painted)

17x8-inch aluminum (polished)

18x8-inch aluminum (machined-face)

18x8-inch aluminum (polished)

Tire size: P225/45R17 90H all-season

P225/45R17 90V run-flat all-season

225/40R18 92V run-flat all-season

225/40R18 88W / 255/35R18 90W run-flat summer-only

225/35ZR19 88Y / 255/30ZR19 91Y run-flat all-season (LPO)

 

Brakes

Type: four-wheel disc with sliding calipers on base; four-channel ABS/TCS w/ DRP; Brembo brakes with fixed calipers on Luxury, Performance and Premium collections

Rotor type and thickness (in / mm): Standard front: 11.8 x 1.02 (300 x 26) vented, with Ferritic Nitro Carbunized process for corrosion resistance

Standard rear: 12.4 x 0.90 (315 x 23) vented, with Ferritic Nitro Carbunized process for corrosion resistance

Uplevel front: 12.6 x 1.18 (321 x 30) vented, with Ferritic Nitro Carbunized process for corrosion resistance

Uplevel rear: 12.4 x 0.90 (315 x 23) vented, with Ferritic Nitro Carbunized process for corrosion resistance

 

Dimensions

 

Exterior

Wheelbase (in / mm): 109.3 / 2775

Length (in / mm): 182.8 / 4643

Height (in / mm): 55.9 / 1421

Width (in / mm): 71.1 / 1805

Track (in / mm): front: 59.5 / 1512

rear: 60.9 / 1548

Curb weight (lb / kg): less than 3,400 / 1,542 (approx.)

Weight distribution (% front / rear): 51 / 49

 

Interior

Legroom (in / mm): front: 42.5 / 1079

rear: 33.5 / 851

Headroom (in / mm): front: 38.6 / 980

rear: 36.8 / 935

Shoulder room (in / mm): front: 55.2 / 1345

rear: 53.9 / 1370

Hip room (in / mm): front: 53.0 / 1345

rear: 52.3 / 1328

 

Capacities

Seating capacity (front / rear): 2 / 3

EPA passenger volume (cu ft / L): 90.9 / 2573

EPA trunk volume (cu ft / L): 10.2 / 290

Trailer towing maximum (lb / kg): 1000 / 454 (3.6L)

Fuel tank (gal / L): 16 / 60.5

Engine oil (qt / L): TBD

Cooling system (qt / L): 8.1 / 7.7 (2.0T)

7.1 / 6.7 (2.5L)

11 / 10.4 (3.6L)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.