Jump to content

Cele mai spectaculoase 8 teste realizate de ProMotor în 2013


PadE
 Share

Recommended Posts

Deşi nu prea blând cu piaţa auto din Europa, 2013 a fost un an darnic cu echipa ProMotor, astfel că Moş Crăciun a împărţit în stânga şi în dreapta maşini de test, pe tot parcursul anului. Noi ne-am uitat atent peste toate testele şi am selectat opt dintre ele, pe care le-am considerat cele mai spectaculoase. În altă ordine de idei, Sărbători Fericite dragi fani, pasionaţi şi entuziaşti auto!

 

 

1. PORSCHE 911
Responsabilitatea şi plăcerea unui test cu Porsche 911 Cabrio i-a revenit lui Oraan, iar impresiile lui sunt concentrate într-un test amplu:
"Fără a fi fan Porsche, trebuie să recunosc faptul că noul 911 Cabrio este o maşină-vedetă pentru adevărate vedete. Ce înseamnă să alergi în bătaia vântului şi să laşi soarele să te inunde când eşti la volanul acestui 911 decapotabil, vedeţi în continuare".
top-8-teste-promotor-06.jpg?width=300&he
"Dacă mai apeşi şi butonul din dreapta, pentru evacuare, sonoritatea devine animalică şi 911 rage ca un leu înfometat. Lucru care contribuie din plin la creşterea nivelului de adrenalină, aşa încât devii concentrat 99% la condus. De fapt, pilotat".
2. MERCEDES-BENZ G-CLASS
Nu poate exista decât un rege în off-road, iar acesta este venerabilul G-Class de la Mercedes-Benz. Împătimit al disciplinei off-road, Oraan nu a putut rezista tentaţiei unui test cu G350.
top-8-teste-promotor-05.jpg?width=300&he
"Într-o lume a gadgeturilor, a aerodinamicii, a look-ului sofisticat şi a ecologiei, G-ul pare un dinozaur care aşteaptă să intre la pensie. Dar nu e aşa. Caroseria pătrăţoasă, cu evidente trimiteri la ”you're in the army now” (proiectul iniţial era destinat uzului militar), are un farmec aparte printre SUV-urile rotunjite şi exprimă ceea ce vrei de la o maşină de teren: robusteţe, capabilităţi nelimitate şi competenţă".
3. MASERATI GRANTURISMO SPORT
Adrian s-a încumetat să testeze o maşină care combină arta cu tehnologia, iar primele sale cuvinte despre maşini au fost acestea:
"N-aş vrea să dau în clişee, dar după ce auzi cum cântă motorul de 4.7 litri de pe GranTurismo Sport, n-ai, domnule, cum să stai cuminte. Pur şi simplu n-ai cum. Atâta doar că nu vorbim doar de o simfonie, ci de o furtună muzicală. Pe patru roţi. Şi la înălţime".

top-8-teste-promotor-front.jpg?height=33

"E suficient totuşi să învârţi cheia şi să porneşti motorul pentru ca totul să se estompeze – pur şi simplu nu contează că vârsta interiorului se vede, atunci când de sub capotă se aude un muget scurt în stilul Formula1, urmat de o bolboroseală supărată a evacuării. Şi ăsta e doar demarajul. Următorul lucru pe care-l vei face va fi să apeşi butonul Sport şi să pleci de pe loc, zguduind ferestrele din jur şi făcându-i pe ceilalţi participanţi la trafic să se dea, speriaţi, la o parte".

 

 

4. BMW M3
Iulian a avut ocazia să îmbine plăcutul cu utilul, aşa că atunci când i-a fost repartizat testul cu BMW M3, colegul nostru a avut dubla ocazie de a-şi face treaba şi de a-şi îndeplini un vis mai vechi.
"Vreme frumoasă, un drum care şerpuieşte prin munţii din România şi un BMW M3 Coupé. Adică o zi care nu se putea termina decât cu un zâmbet imens întipărit pe faţa unui băiat care şi-a făcut o listă cu maşinile pe care trebuie să le conducă până la sfârşitul vieţii - un fel de „bucket list”, dacă vrei. Iar BMW M3 E92 tocmai a fost tăiat de pe acea listă".
top-8-teste-promotor-08.jpg?width=300&he
"Dacă te simţi în putere, poţi să dezactivezi total sistemul de control al tracţiunii şi să te dai de-a latul mult şi bine, dar fiindcă în România nu există un circuit destul de încăpător pe care să faci aşa ceva în condiţii de siguranţă, am ales următorul nivel sub starea „off”. Se numeşte M Dynamic Mode şi face în aşa fel încât călătoria ta să conţină adrenalină la PET de doi litri, fără să te trimită în şanţ atunci când talentul se termină".
5. MERCEDES-BENZ S-CLASS
Tudor a fost norocosul căruia i-a revenit solicitanta sarcină de a testa "cea mai bună maşină din lume" şi actualul vârf de lance al tehnologiei în domeniul auto: noul Mercedes-Benz S-Class. Noi ştim însă că nu i-a părut deloc rău, iar mai jos avem dovezile:
"Conceptul-cheie rămâne însă eleganţa, iar dacă ar fi să-i găsesc un echivalent printre instrumentele muzicale, noul S-Class ar fi fără îndoială un pian Steinway, care în loc de corzi, claviatură şi placă de rezonanţă a primit circuite integrate, camere video, senzori şi LED-uri. Dar despre asta urmează să vă vorbesc la momentul potrivit"
.top-8-teste-promotor-07.jpg?width=300&he
"Răsfăţul suprem îl reprezintă tetierele care îţi sprijină delicat capul şi te fac să te întrebi cu ce sunt umplute de sunt atât de moi. Pentru că locul destinat pasagerilor din spate este efectiv boieresc, nu contează că eşti Messi sau LeBron James, problema spaţiului pentru cap şi picioare nu te va încurca niciodată. Altfel spus, dacă eşti Jay-Z, cele <<99 problems>> se transformă în <<98 problems>>".
6. JAGUAR F-TYPE
Dacă S-Class este cea mai bună maşină din lume, Jaguar E-Type este cea mai frumoasă maşină din lume. Aşa că urmaşul său, noul F-Type nu putea sări departe de trunchi, aşa cum mărturiseşte Oraan în testul său:
"Per ansamblu, F-Type are o capotă lungă, cu suficient subînţeles falic, un spate scurt şi arcuit, o siluetă rasată, cu linii şi delimitări volumice clare, precum şi destule detalii care subliniază spiritul premium-sportiv al roadsterului. Cumva, designerii au reuşit să-i confere maşinii un look extravagant, din care răzbate o anumită sălbăticie (doar e <<felină>>), dar şi mult glamour".
top-8-teste-promotor-03.jpg?width=300&he
Evident că am simţit impulsul să folosesc padelele, deoarece, având 8 trepte, cutia te lasă să te joci ca un copil cu motorul foarte elastic, iar retrogradările succesive, chiar şi la viteze nu prea mici, te propulsează într-un univers al rânjetelor, mai demonice odată cu apropierea acului turometrului de zona roşie. <<The Jag>> is roaring!".
7. BMW M6
Andrei a avut o misiune pe cât de dificilă, pe atât de frumoasă şi antrenantă: să testeze o grămadă de fiare care a prins viaţă şi a fost modelată sub forma lui BMW M6.
"Categoric, chintesenţa designului exterior este puterea. Plecând de la faruri şi terminând cu stopurile sau cu cele patru evacuări, vei descoperi un singur lucru: PUTERE. Cuvintele sunt de prisos atunci când ai în faţă un BMW M6, o <<bestie>> care transmite prin fiecare muchie cât de puternică este".
top-8-teste-promotor-02.jpg?width=300&he

"La apăsarea butonului M2 maşina îţi cere confirmarea, parcă ar vrea să te întrebe <<Eşti în toate minţile?>>. În acest moment lupta devine om - forţa brută aruncată direct pe asfalt de propulsorul V8 capabil să dezvolte 560 CP şi un cuplu de 680 Nm disponibili pe un interval de turaţii cuprins între 1.500 rpm şi 5.750 rpm. Lupta descrisă mai sus se dă fără nici un ajutor, nimeni şi nimic nu mai intervine între om şi maşină"

 

 

8. CHEVROLET CAMARO
Când l-a văzut prima dată în "fiare şi plastice" pe Bumblebee, Tudor nu s-a mai dezlipit de el. Aşa că i-am lăsat să se cunoască mai bine, iar întâlnirea s-a dovedit una fructuoasă:
"Brusc, tirurile şi celelalte maşini de pe lângă tine se transformă în decepticoni impotenţi, ai căror şoferi încearcă în zadar să ţină pasul cu tine. Iar dacă tatuajele extratereste şi emblemele Autobot Shield nu pun la respect ambiţiile TDI ale germanelor care s-ar lua la întrecere cu tine, cu siguranţă o vor face <<umerii laţi>> reliefaţi de aripile din spate, eleronul tăios, ochii aprigi şi pumnii negri, de 20 de inci. Iar adrenalina se risipeşte abia atunci când o laşi mai moale, de la viteze la care legal, ai rămâne şi fără buletin."
top-8-teste-promotor-01.jpg?width=200&he
"În concluzie, fie că locul din drepta e ocupat sau nu, în Camaro nu te simţi singur. Poate impresia e amplificată de personajul Bumblebee, mereu protector cu <<stăpânul>>. Te aştepţi ca în fiecare moment maşina să-ţi ignore comenzile, să-şi lungească mâinile şi picioarele, să sară peste un tir, să zboare din faţa ta o maşină prea lentă doar ca să se asigure că drumul e liber în faţă. Iar despre apetitul pentru Mustanguri...să spunem că în scurta <<călătorie>> nu am avut ocazia să întâlnim unul. Probabil tremurau de frică pe undeva".
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.