Jump to content

Câte milioane de euro costă cea mai scumpă maşină second-hand din Europa


PadE
 Share

Recommended Posts

Câte milioane de euro costă cea mai scumpă maşină second-hand din Europa

Evident, nu e o ”maşină second hand” oarecare, ci o maşină de colecţie. Care, însă, a depăşit toate estimările specialiştilor, devenind cea mai scumpă maşină vândută la o licitaţie din Europa.

ferrari-second-hand-0.jpg?width=610&heig

Un exemplar Ferrari 250 Testa Rossa din anul 1957 a fost vândut recent, la o licitaţie din Marea Britanie, pentru suma de 24 de milioane de lire sterline. Adică aproape 30 de milioane de euro. Ceea ce face acest Ferrari cea mai scumpă maşină vândută la o licitaţie oficială din Anglia, dar şi din Europa.
Pe plan mondial, recordul este deţinut de un Ferrari 250 GTO din 1963, care a fost cumpărat la o licitaţie din SUA pentru ameţitoarea sumă de 52 milioane de dolari, adică vreo 38 de milioane de euro.
ferrari-second-hand-1.jpg?width=600&heig
Anunţ obişnuit: vând Ferrari de colecţie, stare bună, nu accept schimburi, ci doar milioane de euro...
Modelul de faţă este un prototip de curse, care a fost condus şi de campionul de Formula 1 Phill Hill, dar are în portofoliu şi două curse complete la Le Mans. Care este, însă, principalul argument care l-a făcut pe cumpărătorul anonim să dea atâţia bani pe maşină?
Starea ei. Modelul Ferrari 250 GTO din imagini nu este restaurat, aflându-se în aceeaşi stare ca acum 30 de ani, când a fost donat muzeului Henry Ford, după ce a fost folosită la multiple curse peste Atlanic. Maşina a ajuns ulterior în mâinile milionarului Eric Heerema, care acum e foarte bucuros că a făcut o asemenea afacere.
ferrari-second-hand-2.jpg?width=600&heig
... urme normale de uzură, puţină rugină, vopsea sărită pe alocuri, tapiţerie originală...
Deşi în ultimii zece ani valoarea maşinilor de colecţie Ferrari a crescut de patru ori, specialiştii se îndoiesc de faptul că vreun alt model Ferrari 250 Testa Rossa va depăşi valoarea exemplarului de faţă. Care are numărul de şasiu 0704 şi a fost una dintre maşinile favorite ale designerului Sergio Scglietti.
Rămâne, totuşi, o dilemă: cu toată istoria din spate, aceste maşini rămân, până la urmă, nişte obiecte din metal. Oare nu e exagerată această pasiune a colecţionarilor, dispuşi să cheltuiască sume exorbitante, mai ales în timp de criză? Sau pasiunea fără decadenţă e de neconceput...

 

 

 

Sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/cate-milioane-de-euro-costa-cea-mai-scumpa-masina-second-hand-din-europa-12037530

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca asta e o piesa nepretuita pentru colectionari. Costa 52.000.0000$, deci nu oricine poate avea o bijuterie ca asta.

Oameni bogati gen Ion Tiriac ar cumpara o piese de genu fara sa clipeasca, dar probabil s-a vandut ca painea calda deja.

Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa , o sa-mi strang bani si poate o sa o iau odata si odata...

Consider mai folositor un Mercedes SLK 55 AMG de 75.000 de euro decat acest Ferrari

E de colectie... Merg cu asta pe strada, atrag toate fetele....

Masina aia nu o cumperi pentru a atrage "fetele" :))

Edited by RTS Lion
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.