Jump to content

Quantum Conundrum Review


kEE
 Share

Recommended Posts

Quantum-Conundrum.jpg

 

Quantum Conundrum este amuzant, distractiv si extrem de provocator insa daca vreunul din voi credea ca doar la atat se rezuma review-ul meu...na ca v-ati inselat. De fapt jocul asta e chiar interesant de dezbatut si nu numai prin prisma faptului ca seamana cu Portal 2; asemanarea exista insa nu este asa de importanta din punctul meu de vedere. De fapt ce conteaza mai mult este modul in care Quantum Conundrum iti pune mintea in miscare si te obliga sa iti gandesti fiecare pas fara insa a-si transforma puzzle-urile in niste munti de netrecut cum ar crede unii.

O lume nebuna, nebuna, nebuna...
Storyline-ul nu este genial si mie personal mi s-a parut ca scenariul jocului a fost conceput cumva in jurul puzzle-urilor si nu invers. Oricum, in linii mari treaba-i cam asa:vei intra in rolul unui pusti de vreo sapte ani, lasat de mama sa in grija unchiului sau Fitz Quadwrangle, un om de stiinta destul de abramburit. Insa daca in alti ani unchiul isi facea aparitia in mod spectaculos profitand de inventiile sale ticnite, de data asta ceva a mers anapoda si unchiu' a ajuns sa fie prins undeva intr-o dimensiune paralela despre care nu pare sa isi aminteasca nimic.

Quantum-Conundrum-001.jpgQuantum-Conundrum-002.jpgQuantum-Conundrum-003.jpgQuantum-Conundrum-004.jpgQuantum-Conundrum-005.jpg

Si uite asa ajungi sa intri in vila Quadwrangle, un spatiu cel putin enorm in care vei fi ghidat de vocea cu un puternic accent britanic a unchiului in timp ce vei folosi cel mai nou prototip al acestuia, o manusa(sic) ce poate jongla intre cele patru dimensiuni alternative disponibile in joc. Astfel, trecand de la o sectiune la alta a casei va trebui sa avansezi spre centrul problemei in incercarea de a-ti salva unchiul si a remedia defectiunea aparuta.
Cu ochii dupa enigme
Grafica jocului mi-a lasat si ea o impresie impartita. E diferita de Portal 2, asta-i sigur si sincer mi s-a parut mai degraba desprinsa din desene animate. Totusi, efectele vizuale sunt haioase si relativ potrivite avand in vedere ca totul se vede prin perspectiva unui pusti de 7 ani. Din pacate tocmai graficapare sa joace feste uneori insa despre asta mai tarziu la coltul nemultumitului.

Quantum-Conundrum-006.jpgQuantum-Conundrum-007.jpgQuantum-Conundrum-008.jpgQuantum-Conundrum-009.jpgQuantum-Conundrum-010.jpg

Cat priveste decorurile, acestea sunt relativ similare de la un nivel la altul iar elementele folosite sunt mereu aceleasi. Totusi grafica in sine nu deranjeaza catusi de putin avand in vedere ca accentul este pus pe puzzle-uri si pe modul in care trebuie sa actionezi pentru a le rezolva.
Gameplay si mai multe nu
Quantum Conundrum ofera patru dimensiuni pe langa cea normala, fiecare cu particularitatile ei ce te vor ajuta sa rezolvi pe rand diferite puzzle-uri, din ce in ce mai dificile si mai intortocheate. Vei putea sa intri intr-o lumea in care lucrurile sunt ultra-usoare (Fluffy) sau super grele (Heavy). Mai incolo vei putea sa incetinesti timpul iar spre final vei putea chiar sa inversezi gravitatia ceea ce este super tare. Insa nu spera ca totul este asa de simplu, la fiecare nivel, dimensiunile disponibile vor fi accesibile prin intermediul unor "baterii" de diferite culori, deseori fiind nevoie ca ele sa fie inserate in dispozitivul special prezent la fiecare nivel. Si uite asa, intr-un mod simplu si eficient, cei care au proiectat jocul au reusit sa controleze modul in carepuzzle-urile sunt rezolvate, anuland uneori posibilitatea de a trece mai simplu de la un nivel la altul.

Quantum-Conundrum-011.jpgQuantum-Conundrum-012.jpgQuantum-Conundrum-013.jpgQuantum-Conundrum-014.jpgQuantum-Conundrum-015.jpg

Insa nu numai dimensiunile in sine vor fi importante ci si modul in care le vei folosi. la fiecare nivel elementele folosite pentru a trece peste obstacole sunt relativ aceleasi: fotolii, seifuri, cutii, etc. Ideea este insa ca un seif este prea greu pentru a-l ridica in mod normal, insa el devine usor ca un fulg indimensiunea Fluffy. La fel, o cutie de carton va fi distrusa imediat daca va intra in contact cu unul din fasciculele laser insa ea va rezista daca va fi trecuta in dimensiunea Heavy. Practic, incetul cu incetul vei invata nu numai sa te folosesti de cele patru dimensiuni dar sa si jonglezi intre ele dupa necesitate.
Si cand credeai ca ai invatat totul vei descoperi ca de fapt...nu stii nimic. Imagineaza-ti un nivel unde trebuie sa asezi doua seifuri pe doua rampe separate. Unul dintre ele va trebui sa fie lansat in aer dupa care va trebui saincetinesti timpul, sa alergi la cealalta rampa de unde sa te lansezi si pe tine in aer pentru a ajunge pe primul seif zburator iar mai apoi va trebui sa faci "surf" pe el pana pe malul celalalt al nivelului folosind gravitatia inversata. Ah, si sa nu uit, pentru ca ai uitat sa apesi butonul corespunzator vei gasi usa spre urmatorul nivel incuiata asa ca o vei lua de la capat.
Coltul nemultumitului
Jocurile de tip puzzle nu sunt pentru oricine. Trebuie sa ai rabdare, sa gandesti si sa potrivesti lucrurile astfel incat sa iti iasa. Mai mult, daca dai de un joc precum Quantum Conundrum ce nu ofera o curba de invatare uniforma, ai putea deveni chiar frustrat. Practic primele enigme sunt demne de un pusti de 7 ani, insa dupa ce vei trece de partea unde dimensiunea Fluffy e regina, lucrurile vor deveni din ce in ce mai dificile. In plus, mare parte din joc vei avea la dispozitie doar trei din cele patru baterii deci doar trei dimensiunidisponibile.

Quantum-Conundrum-016.jpgQuantum-Conundrum-017.jpgQuantum-Conundrum-018.jpgQuantum-Conundrum-019.jpgQuantum-Conundrum-020.jpg

Ceea ce mi s-a parut insa cu adevarat enervant a fost modul in care jocul intelege sa isi "termine" jucatorii cu maruntele aparent neinsemnate dar deosebit de frustrante. Astfel, de multe ori (poate de prea multe) dupascheme complexe in urma carora aveam de trecut de pe un seif pe altul pentru a traversa ditamai haul, m-am trezit ca am "murit" ucis miseleste de perspectiva absolut mizerabila ce nu mi-a permis sa fac diferenta dintre coltul seifului si abisul de sub mine.
Si ultima, dar poate nu cea din urma nemultumire este finalul. Nu am sa ti-l spun, insa te asigur ca este F R U S T R A N T, mai ales dupa atatea ore de munca si efort intelectual. Insa pe de alta parte, el deschide drumul si spre o continuare a jocului, ceea ce nu e chiar asa de rau.
Drept concluzie
Quantum Conundrum are defectele sale, orice joc are asa ceva. Totusi, lasand micile defecte la o parte Quantum Conundrum este un titlu pe care il poti juca in familie si care poate reprezenta pe bune o activitate relaxanta, plina de unumor de buna calitate asigurat din plin de replicile unchiului Quadwrangle. Nu pot spune ca nu seamana cu Portal 2, n-as pacali pe nimeni insa eu unul am ales sa fac abstractie de chestia asta si sa ma bucur de el asa cum este pentru ca in ziua de azi apar tot mai putine puzzle-uri de buna calitate si ar fi pacat sa il ratezi pe acesta doar pentru ca seamana cu un alt puzzle.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.