Jump to content

TOP 5: Cele mai neobişnuite prezenţe la Raliul Dakar


Z M A i L
 Share

Recommended Posts

TOP 5 cele mai neobişnuite prezenţe la Raliul Dakar



Raliul Dakar a pornit la drum în urmă cu 35 de ani din dorinţa unui motociclist pierdut în deşert de a pune la cale o competiţie pentru aventurierii lumii. De atunci şi până acum, deşerturile Africii şi ale Americii de Sud au văzut mii de maşini şi mii de oameni dornici să urce pe podiumul competiţiei cunoscute pentru duritatea sa. Iată cinci dintre cele mai neobişnuite prezenţe la Raliul Dakar.



rolls-royce-front.jpg?width=610&height=3




În 1977, Thierry Sabine s-a pierdut cu motocicleta sa în deşertul libian în timpul raliului Abidjan-Nisa. După ce a fost recuperat, francezul a pus, un an mai târziu, bazele uneia dintre cele mai cunoscute competiţii auto din lumea întreagă: Raliul Paris-Dakar.



De-a lungul celor 35 de ani, în deşerturile străbătute de miile de maşini de competiţie au apărut şi câteva vehicule care nu ar fi prima alegere pentru nici un concurent întreg la minte. Iată, aşadar, un TOP 5 cu cele mai neobişnuite maşini din istoria Raliului Paris-Dakar.



Locul 5: Rolls-Royce Corniche



În 1981, un francez nebun, pe numele său Thierry de Montcorgé, a pus pariu cu prietenii săi că va ajunge să concureze la Raliul Paris-Dakar cu un Rolls-Royce. Şi, spre surprinderea amicilor săi, Thierry chiar s-a ţinut de cuvânt şi a ajuns la faimosul rally-raid într-un Rolls-Royce Corniche.



rolls-royce.jpg?width=600&height=401



Ce-i drept, nu a fost chiar o maşină de serie – caroseria era făcută din poliester şi cântărea aproximativ 80 kg, în vreme ce sistemul 4x4 era preluat de la o Toyota Land Cruiser, iar motorul era un V8 de 5,7 litri de la Chevrolet. Chiar dacă Montcorgé a fost descalificat fiindcă a depăşit perioada admisă pentru reparaţii, Rollsul a reuşit să termine cursa. În urmă cu câţiva ani, maşina era de vânzare la un preţ de 200.000 de euro.




Locul 4: Porsche 959



După un an dezamăgitor în Dakar, Porsche a revenit în 1986 cu un trio de succes la Raliul Dakar, format exclusiv din modele 959. Altfel spus, cu cea mai avansată maşină sport a momentului.



porsche-959-paris-dakar-1.jpg?width=600&



Spre deosebire de anul precedent, când toate Porsche-urile au abandonat, în 1986, cele trei 959-uri au dominat rally-raidul, obţinând locurile unu, doi şi cinci.




Locul 3: Renault B90




O dubă cu tracţiune 4x4 şi gardă la sol generoasă a ajuns pentru prima dată la Raliul Dakar în anul 1986. E vorba despre un Renault B90 care arată pur şi simplu extraordinar.



renault-b90-4x4.jpg?width=600&height=438




Jumătate dubă, jumătate camion, vehiculul francez a fost nevoit să abandoneze la prima participare, dar şi-a încercat din nou norocul în 1987, 1989 şi 1991.




Locul 2: Fiat Panda



Cât de nebun trebuie să fii ca să participi la Raliul Dakar cu un Fiat Panda? Foarte nebun, mai ales dacă vrei să păstrezi motorul diesel original de 1,3 litri MultiJet. Dar, cu toate acestea, cineva a crezut că există suficientă putere în micul propulsor, astfel că în 2007 s-a marcat prima participare la Dakar a echipei PanDAKAR.



fiat-panda.jpg?width=600&height=399




Cu toate că a abandonat, echipa nu s-a lăsat bătută şi a revenit la Dakar în 2011, 2012 şi 2014. La ultima ediţie, micuţul Panda a fost pus în mişcare de un propulsor de 1,9 litri care produce 172 CP.




Locul 1: Jules 6x4



jules-6x4.jpg?width=600&height=313




În 1984, oamenii de la Christian Dior (care fac parfumuri, în cazul în care nu ştiai), au înscris la Raliul Dakar o... chestie cu şase roţi, tracţiune 6x4, un V8 de Chevrolet şi o cutie de viteze de Porsche.



Nu a reuşit să termine cursa, fiindcă s-a rupt şasiul. Ghinion.




Sursă: http://www.promotor.ro/sport/raliuri/top-5-cele-mai-neobisnuite-prezente-la-raliul-dakar-12462592




@SmiiLe

Link to comment
Share on other sites

@@Lundy,in opinia mea acel Renault arata cel mai mult a masina de Dakar. E masiva si destul de inalta , ceea ce prezinta un oarecare avantaj in astfel de competitii. Nu stiu insa de ce nu a avut rezultate asa bune. Probabil a fost conceputa " manual " , adica undeva intr-un garaj dintr-un oras , nu in fabrica :))

 

@,ciudata si aceasta masina. Insa pentru a o face 6 x 6 era nevoie de mai multe materiale , automat se ingreuna si se dadeau toate peste cap. Pe langa asta, ar fi devenit mult mai inceata iar sasiul ar fi cedat mult mai repede :))

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.