Jump to content

Timp rămas până la Black Week

Pentru detalii complete despre promoție click aici

Black Week a început!

Pentru detalii complete despre promoție click aici

BMW 225i 2.0 TwinPower Turbo 231 cp, 8 AT


Skipper
 Share

Recommended Posts

2woxcgy.jpg
Exterior
Am gasit unghiuri la acest BMW Seria 2 din care ai fi putut jura ca este un X5 cu roti de Dacie. Tot spatele pare a fi de la SAV-urile marcii, cu haion mare, stopuri alungite pe portbagaj si evacuare dubla. Din fata, aceeasi poveste: daca privesti masina direct frontal, cu siguranta te gandesti la "neamurile" mai mari si gasesti elemente atat de la Seria 3, cat si de la surorile mai mari. Numai dimensiunile capotei tradeaza faptul ca este ceva schimbat. Si cum motorul care zace ascuns este de data asta transversal, nu longitudinal, pozitionat mult spre interior, este normal ca partea din fata sa fie mai scurta ca la alte modele. Insa numai in fata si in spate gasesti asemanari cu alte modele BMW.
2res1ky.jpg
2renkfc.jpg
x3vl1d.jpg
Privitorii care dau nas in nas cu acest model au niste nelamuriri: ce masina este? Din fata e BMW, din spate e BMW, din lateral... poate fi orice. Nemtii spun ca aceasta masina este un monovolum. De fapt, prin definitie, orice masina care nu este sedan, este monovolum. Dar cand ma gandesc la monovolum, ma gandesc la o masina ceva mai mare, nu la Active Tourer. Dupa mine, masina asta e mai degraba un compact de mari dimensiuni, precum Golf Plus. Asta este si impresia celor care o privesc, mai ales din lateral, debusolati de imaginea straina. Cert este ca Seria 2 Active Tourer nu este nicidecum o masina impresionanta in trafic, de fapt, nici nu si-au dorit sa faca asa ceva germanii. Dar este o masina placuta, care nu are nimic deranjant sau demn de criticat negativ. Este poate cel mai cuminte BMW realizat in ultimii 20 de ani.
jsc5ug.jpg2ykn7gp.jpgwuozh0.jpg
Interior
Daca la exterior iti pui cateva semne de intrebare, daca este sau nu un BMW veritabil sau a fost facut de vreun garaj privat, la interior totul se clarifica. Masina asta este un BMW pana in maduva oaselor, de fapt, de la plafon, pana in uleiul pompei de servo. Si cum noi am testat o masina mai dotata decat Bianca Dragusanu, am avut placerea de a ne desfata cu tot ce are mai bun de oferit marca germana in cazul acestui model. Interior de piele perforata, lumini ambientale, lemn, aluminiu si o lista mai lunga decat cea a lui Mos Craciun in materie de dotari de confort si lux.
2dm9ykp.jpg
Pozitia la volan este surprinzator de inalta. Zici ca te asezi pe scaunul unui SUV. Bordul este destul de adanc, un lucru nou la masinile BMW, dar in rest, totul este asa cum ne-au obisnuit cele mai exclusiviste modele. Consola centrala orientata catre personajul principal, adica soferul, volan sport imbracat in piele si cu prize pentru palme, interior de culoare crem parca luat direct de pe un Seria 7, ornamente lucioase pe bord si finisaje exceptionale, o combinatie de lemn cu aluminiu. Daca as pune undeva numai poza din interior, cu siguranta oricine ar fi jurat cu mana pe inima ca nu a vazut niciodata o limuzina prezidentiala mai luxoasa! Singura problema la interior este compusa din mocheta si presuri. Mult prea elegante si stilate pentru o iarna romaneasca. Se murdaresc imediat si au fost, fara indoiala, realizate, cu gandul la tari civiliate care nu cunosc notiunea de praf sau strazi din Pipera pline de noroi... Odata cu anvelopele de iarna, asadar, trebuie sa pui si presuri de cauciuc la interior!
nvcsgj.jpg
34dikd1.jpg10cizhc.jpg15s0yrq.jpg
Spatiu
Poate de asta se numeste monovolum, in ciuda incapatanarii mele de a baga acest model in aceeasi oala cu masinile compacte. Pentru ca este al naibii de spatios acest Seria 2 Active Tourer. Portbagajul are un volum de 468 de litri, cand bancheta culiseaza maximum in fata si cu tot cu spatiul de sub capacul podelei. Masina nu are roata de rezerva, are doar un kit de pana, ceea ce ii mai da putin spatiu pentru depozitare. Interesant este insa felul in care bancheta culiseaza in fata si in spate, in functie de nevoie: daca ai pasageri, bancheta care este impartita in doua, se poate da in spate. Daca insa ai bagaje multe, poti sa maresti spatiul din portbagaj dand bancheta mai in fata. Sau, daca vrei cu adevarat sa o transformi in duba, culci scaunele si poti transporta si un frigider.
1zdbqmw.jpg
2ci712u.jpg
BMW Seria 2 Active Tourer are multe spatii de depozitare, are un torpedou destul de mare, cotiera cu doua compartimente, spatii pentru sticle si pahare, plase in spatele scaunelor fata, un loc pe consola centrala cu capac si o cotiera in bancheta spate cu suport pentru doua pahare si spatiu de tableta, Kindle sau telefoane. Sau, de ce sa fim tendentiosi si sa nu ne gandim la cartile copiilor care se vor plimba pe locurile din spate?
33caion.jpg
25pnuvn.jpg
Motor
TwinPower Turbo este tehnologia care combina eficient sistemul Valvetronic, injectia directia si supra-alimentarea. Chiar daca se numeste TwinPower, motorul nu are doua turbine, adica nu este TwinTurbo, asa cum sunt alte modele ale marcii. TwinPower Turbo este numele pe care BMW il foloseste atat in cazul motoarelor cu o singura turbina de tip TwinScroll, dar si in cazul motoarelor mai puternice TwinTurbo. Motorul de 2 litri pe benzina produce 231 cp, iar acest lucru se simte. Mai ales in modul Sport, cand acceleratia raspunde imediat si micul monovolum pleaca ca din pusca.
11j5d9g.jpg
Motorul este silentios, iar ca sa fie cat se poate de eficient, nemtii s-au gandit ca este bine sa izoleze termic tot compartimentul acestuia, astfel incat sa se plastreze caldura mai mult timp. De exemplu, daca te duci undeva si stationezi vreme de maximum 2-3 ore, motorul va ramane cald, astfel incat atunci cand il pornesti va polua mai putin si va consuma si mai putin. Numai BMW putea gandit asa: cum facem motorul si mai eficient? Pai il pastram cald atunci cand masina sta pe loc... Epic!
21bj9z6.jpg
Transmisie
Asa cum am mai spus in repetate randuri, nu inteleg rostul padelelor la volan cand e vorba de o masina dedicata familiei. Inteleg rostul cand vorbim de masini sport, care au si transmisii sportive care raspund rapid la comenzi. Adica daca ar fi dupa mine, as renunta la padelele la volan la orice masina care nu poarta sigla M. Cutia automata cu 8 rapoarte de pe Seria 2 este si ea gandita pentru un maximum de eficienta: schimba treptele, atunci cand mergi incet, la putin peste 1000 rpm, ca sa pastreze un consum redus. Asta daca esti in modul ECO PRO, modul in care noi am parcurs cea mai mare distanta. Daca esti in modul Confort sau Sport, schimbarile treptelor se fac mai sus. Nu exista notiunea de schimbare brusca, zgomotoasa, singurul neajuns minor fiind momentul in care opresti masina si pui maneta schimbatorului in Park. Masina se mai deplaseaza cativa centimetri si cand pleci, trebuie sa bruschezi ceva mai tare ca sa o scoti din Park. De vina este frana de mana electrica, ce nu se activeaza automat, din pacate... Pentru ca, la "manual", zice ca, atunci cand ai cutie automata, prima oara tii piciorul pe frana, bagi in Park, tragi frana de mana si ulterior eliberezi frana... O procedura cam dificila, usor de ocolit daca ai avea frana automata, asa cum e la alte masini.
r7vplj.jpg
1zyc57o.jpg
Performante
Acceleratie: 6.6 secunde ii trebuie lui Seria 2 Active Tourer ca sa atinga 100 km/h si, conform datelor oficiale, atinge 240 km/h viteza maxima. Noi am mers constant cu o viteza destul de ridicata pe Autostrada Soarelui, si am indrazni sa spunem ca masina poate trece de cei 240 de km/h anuntati oficial. Franare: masina se bucura de frane cu disc pe toate rotile, asistate de ABS si ESP, franarea este excelenta in orice conditii si de la orice viteza. Intreaga caroserie este foarte echilibrata si, chiar daca franezi de la o viteza mare brusc, nu simti ca masina se lasa de bot foarte mult, asa cum se intampla la majoritatea masinilor cu FWD. Suspensii: i-am acordat nota 9 in loc de 10 la acest capitol din cauza suspensiilor. Masina asta pe care o vor cumpara femeile ca sa-si duca copii la scoala si familiile mai varstnice are niste suspensii cam rigide. M-as fi asteptat la ceva mai bland din partea celor de la BMW pentru un monovolum de familie, dar poate la urmatoarea generatie va fi o suspensie reglabila. Dar acest lucru se datoreaza suspensiei M Sport optionale care era instalata pe aceasta masina de presa. Deci, daca va comandati masina, sa stiti ce sa NU bifati.
1zpsjs5.jpg
Tinuta de drum
In schimb, poate si datorita suspensiei mai rigide, tinuta de drum a masinii este impecabila. Este o placere sa conduci aceasta masina, in orice conditii. Mai ales in oras, avand botul scurt si un ampatament destul de redus, este usor de manevrat si de parcat, iar la viteza mare, la 200 km/h constant, sta extraordinar de bine pe drum, ca si cum ar fi o limuzina de mari dimensiuni. Pur si simplu, nu exista tendinta de ruliu, directia este precisa si comportamentul atat la viteza mare, cat si la viteza redusa este exemplar. Multumita acestui aspect, dupa ce clientii vor face un test drive cu Seria 2 Active Tourer, o vor cumpara fara ezitare. Nu este deloc usor sa faci o masina FWD care sa se simta ca una AWD. Dar BMW, cumva, a reusit... Si daca in viitor nu isi vor extinde gama cu tractiune fata, sunt chiar fraieri...
xe1u2c.jpg
Vizibilitate
Poate cel mai mic punctaj din acest test il dau pentru vizibilitate. E vorba de vizibilitatea pietonilor de la semafoare. Spuneam mai sus ca acest model are un bord destul de adanc. Adica soferul sta la mare distanta de parbriz, ceea ce inseamna ca stalpii frontali ai plafonului sunt destul de in fata. De cum urci la volan, iti dai seama ca este o problema cu vizibilitatea in laterale-fata. Adica exact atunci cand te opresti la o trecere de pietoni fara semafor, nu vezi daca este cineva pe trotuar care vrea sa treaca strada si esti nevoit sa te apleci. BMW s-a dat seama de acest lucru si a pus doua geamuri triunghiulare intre portiere si stalp, dar acestea nu rezolva problema. Poate numai daca esto o domnisoara mignona... Dar in rest, vizibilitatea este buna. Geamuri laterale mari, oglinzi laterale generoase, senzori de parcare fata si spate, iar pentru parcare exista chiar si camera de marsarier. Asadar, nu poti gresi parcarea masinii, indiferent de conditii.
zmjfgo.jpg209ms9h.jpg
hv18k0.jpg344ch3a.jpg
Siguranta
Euro NCAP a testat de curand acest model si a publicat saptamana trecuta rezultatele oficiale. Macar ei, la fel ca si mine, spun ca masina este un hatchback cu 5 usi, nu monovolum... I-au acordat cel mai bun punctaj din sesiunea de teste in care au fost distruse in scopul sigurantei rutiere 6 automobile. Masina a obtinut un punctaj foarte bun pentru protectia pasagerilor adulti, dar si pentru cea a copiilor, un punctaj decent in ceea ce priveste protectia pietonilor, si foarte multe puncte in domeniul sistemelor de siguranta.
2vmiw4n.jpg
Varianta testata de noi avea 8 airbaguri, sistem de franare automata in caz de urgenta standard, sistem de avertizare in cazul pietonilor, sistem de avertizare in cazul depasirii benzii, pilot automat Active Cruise Control cu avertizare pentru impact din spate, faruri adaptive cu LED si multe alte sisteme care au facut ca acest model sa fie unul extrem de sigur, indiferent de situatie.
hvqezq.jpg
vo5zfd.jpg
Daca au costat peste 16.000 de Euro numai dotarile optionale, e clar ca discutam de un model supra-dotat. BMW 225i Active Tourer oricum vine cu o lista impresionanta de dotari standard, insa peste acestea, masina testata de noi mai avea: culoare speciala argintiu Platinum, carlig de tractare cu cap sferic detasabil, directie sport variabila, amera de luat vederi pentru mersul inapoi, geamuri fumurii spate, oglinzi retrovizoare antiorbire, oglinda retrovizoare interioara cu functie automata anti-orbire, scaune fata reglabile electric cu memorie, scaune sport pentru conducatorul auto si pasagerul fata, suport lombar pentru scaunul conducatorului auto si al pasagerului fata, scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata, sac pentru schiuri si snowboard Pro, prize de alimentare aditionale, faruri adaptive LED, Head-Up Display (e standard), CD Player, sistem de difuzoare HiFi, Apps, conectivitate extinsa, navigatie Plus (costa 2595 Euro), suspensie M Sport, jante din aliaj usor Y-spoke de 18 toli, transmisie automata sport Steptronic, ornamente interioare din lemn Fineline Shore cu insertii Pearl Chrome, senzori de parcare (PDC fata/spate), sistem de asistenta Plus.
2i7xuo6.jpg
Acest model avea un pachet de dotari numit Model Luxury Line care cuprinde interiorul luxos de piele Dakota perforata Canberra Bej si alte elemente, precum lemnul de pe bord si portiere. Cert este ca acest pachet costa 2542 de Euro cu TVA, iar daca nu esti pasionat de lux si opulenta, poti sa te plimbi si fara el.
10qb6vm.jpg
5fp4d0.jpgftodw1.jpg
beauv.jpg357prpe.jpg
2lm2ofc.jpg111pmhe.jpg
ay0wv7.jpg
2eoy33s.jpg
2dh5q80.jpg
2dh5q80.jpg
Consum
Oficial, BMW spune ca acest model numit 225i consuma 5.8 mixt, 4.9 in afara si 7.4 in oras. Evident, povesti. In viata reala, masina consuma circa 8-9 litri un consum mediu, in oras avand un consum de circa 10 litri in modul ECO PRO, cu tot cu sistemul Start/Stop pornit, iar la drum intins scade la 6,5 litri cand mergi incat si creste la 8 cand depasesti 130 km/h. Oricum, sa fim seriosi: e vorba de o masina pe benzina, deloc mica, supra-alimentata cu un turbo-compresor, si care are o putere de 231 cp. Deci nu este deloc vreun consum urias, ci doar unul ceva mai mare decat cel declarat...
x231is.jpg
Pret
BMW Seria 2 Active Tourer incepe in Romania de la 27.776 Euro cu TVA. Dar la acesti bani primesti versiunea 218i, dotata cu motorul in 3 pistoane de 1.5 litri care produce 136 cp si cu o transmisie manuala in 6 trepte. Modelul 225i incepe de la 37.324 Euro cu TVA inclus, dar versiunea testata de noi, careia i s-au adaugat toate dotarile optionale posibile, a ajuns sa coste... 53.519 Euro. Adica o suma destul de mare, pentru o masina atat de mica. Dar, asa cum este normal in segmentul premium, o masina isi poate dubla valoarea daca esti larg de mana si bifezi tot ce se poate din lista.
iz7uva.jpg
Special
FEELING. Pun pariu ca nu sunt deloc putini scepticii care si-ar baga mana in foc ca primul BMW cu tractiune fata este o blasfemie adusa marcii. Dar este o greseala. BMW s-a pozitionat pe piata ca un fabricant de automobile bune, de calitate, eficiente si cu veleitati sportive. Iar Seria 2 Active Tourer duce mai departe acest concept cu care marca bavareza a inregistrat succese an dupa an. Cel mai mult la aceasta masina mi-a placut ceva ce nu poate fi contorizat in cifre sau numere. Mi-a placut senzatia totala pe care mi-a oferit-o. Un automobil care se conduce impecabil si care iti transmite din toate incheieturile ca este un BMW la fel ca toate celelalte, calitativ, sigur si al naibii de usor de condus.
nv4g06.jpg
Concluzii
Jos palaria pentru oamenii de la BMW ca au avut curajul asta. Ca au avut curajul sa intre pe un drum strain, dar pe care au pasit cu dreptul. Si au absolut toate sansele sa ajunga primii la destinatie. Daca primul lor produs este atat de bun incat sa te faca sa uiti ca e vorba de o masina cu tractiune fata, imi pot doar imagina ce se va intampla pe viitor. O sa vedem cu siguranta primele masini semnate de divizia Motorsport cu tractiune fata, o sa vedem primele recorduri in domeniu si tot ce stiam noi pana acum va fi dat peste cap. Respect pentru aceasta alegere indrazneata, in special pentru un singur lucru: masini 4x4 sau cu propulsie s-au mai vazut, are si concurenta. Dar un automobil cu tractiune fata care sa se conduca asa de bine, eu nu am mai condus. Imi placeau BMW-urile cu tractiune spate, dar parca incep sa iubesc BMW-urile cu tractiune fata...
sfxe74.jpg
Sursa: 4tuning.Ro

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.