Jump to content

Experimentul Ampera se apropie de final: ultimele 5 zile cu modelul mărcii germane.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

183632l-610x390-b-a8815ef9.jpg

După două săptămâni în care am folosit Ampera aşa cum ar face-o orice posesor care stă în jurul Bucureştiului, intrăm pe linia dreaptă a ultimelor 5 zile de test.

Ziua 15. Luni, 4 mai

La fel ca orice experiment, testul cu Opel Ampera se apropie de final. Au fost până acum 14 zile de texte în care v-am povestit cum e să foloseşti o maşină electrică cu autonomie de 40-80 de kilometri şi cu un prelungitor de autonomie în persoana motorului pe benzină de 1.4 litri şi 86 de cai putere care duce range-ul total al maşinii la 500-550 de kilometri.

Înaintea testului, îmi propusesem să vă demonstrez că, deşi stau la 10-15 kilometri de intrarea în capitală, o autonomie precum cea a lui Ampera îmi va ajunge să merg zilnic acasă şi la birou, plus câteva drumuri suplimentare prin Bucureşti. Sincer, am crezut că va fi mai dificil să mă menţin în autonomia electrică a maşinii. Realitatea mi-a demonstrat însă că nici măcar nu trebuie să te chinui prea tare pentru a face asta.

Cu o autonomie care nu scade sub 70 de kilometri în această perioadă a anului (trebuie să recunosc că testul s-a nimerit să fie programat în condiţii optime din punctul ăsta de vedere), am reuşit să rulez electric timp de aproape două săptămâni, fără ca bateria să-mi dea nici cea mai mică emoţie din punctul ăsta de vedere. Am avut zile ploioase, friguroase, am dat drumul la climatizare, am avut câteva reprize în care Ampera a fost supusă la cazne maxime pe linii drepte, am mers la masa de prânz câte 10 kilometri suplimentari. Toate astea fără a risca să ajung acasă în afara autonomiei anunţate.

Mai multe concluzii şi mai multe informaţii legate de costuri, implicit calcule concrete şi complexe, vor veni într-un articol pe care-l voi publica săptămâna viitoare. Până atunci, mă bucur de Ampera încă patru zile, pentru că vineri, 8 mai, maşina va pleca înapoi în garajul Opel. Asta înseamnă că în weekend va trebui să revin la maşina personală şi să mă reobişnuiesc cu indicatorul de combustibil şi să reiau cutumele de analiză a preţului motorinei, care din ce am observat în trecere a cam crescut iar în ultimele săptămâni.

Revenind la test, luni am parcurs 55.3 kilometri pe traseul meu obişnuit, fără drumuri inopinate. Asta înseamnă că maşina a consumat 7.5 kWh, deci undeva în jur de 2.8 lei. Cu taxiul nu reuşeam să fac decât vreo doi kilometri cu banii ăştia, iar cu maşina personală abia dacă făceam 10.

SUMAR ZIUA 15 (luni, 4 mai) Electric Benzină TOTAL ZIUA 15 Kilometri parcurşi 55.3 0 55.3 Energie utilizată 7.5 kWh 0 litri Costuri 2.78 lei
(0.37 lei/kWh)
0 lei
(5.7 lei/l)
2.78 lei

TOTAL TEST (15 zile) Electric Benzină TOTAL GENERAL Kilometri parcurşi 726.2 82.1 808.3 Energie utilizată 97.4 kWh 5.2 litri Costuri 36.03 lei 29.64 lei 65.67 lei

EXPERIMENTUL AMPERA, jurnalul săptămânii 1
EXPERIMENTUL AMPERA, a doua săptămână

Sursa: http://www.automarket.ro/stiri/experimentul-ampera-se-apropie-de-final-ultimele-5-zile-cu-modelul-marcii-62415.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.