Jump to content

Test drive Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 CP 4x4 - Experimentat.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

483472l-650x414-w-1d58627e.jpg

Experimentat

Nissan Qashqai a ajuns la a doua generaţie, iar rezultatul este un model matur şi îmbunătăţit pe toate planurile faţă de predecesorul său. Urmașul primului SUV compact cu rezultate excelente de vânzări pe piață din Europa dă dovadă de maturitate şi oferă doar dotările care sunt populare între clienţii care plătesc, fiind eliminate din ofertă variantele care nu ar fi fost profitabile pentru compania mamă.

Rezultatul este un SUV compact care nu mai poate fi comandat în versiune diesel cu tracţiune integrală şi transmisie automată, clientul fiind nevoit să facă o alegere între transmisie şi 4x4 în compania uneia dintre cele două motoare alimentate cu motorină din ofertă. Acesta este unul dintre puţinele neajunsuri ale noului Qashqai, care s-a trezit în faţă cu rivali care oferă diesel-uri mai puternice cu aproape 50 CP, diferenţă pe care n-ai cum să o treci cu vederea.

În schimb, Qashqai se poate mândri cu un nivel de rafinament şi finisaje care par să fi sărit peste o generaţie în comparaţie cu predecesorii săi.

Motor / Transmisie

Qashqai este oferit în compania a două motorizări diesel sau a unui motor turbo pe benzină. Dacă îţi cauţi un Qashqai 3 alimentat cu motorină, ai doar două variante de putere: 1.5 dCi de 110 CP sau 1.6 dCi de 130 CP. Motoarele de 2.0 litri, ceva mai puternice, au devenit istorie.

Oferta de transmisii a fost şi ea modificată odată cu noua generaţie. Poţi opta pentru o manuală cu şase trepte sau o transmisie CVT, dar aceasta din urmă nu poate fi comandată decât cu tracţiune faţă, nu şi cu integrală.

Exemplarul testat de noi se bucura de un sistem de tracţiune integrală decuplabil şi de o transmisie manuală cu şase rapoarte, cuplată cu motorul 1.6 dCi de 130 CP. Combinaţia de motorizare şi transmisie este excelentă pentru cei dornici de un consum cât mai mic de carburant de la un SUV compact şi de reprize suficiente pentru călătoriile zilnice. Pe deasupra, modelul are şi Start-Stop, pentru a întări economia de carburant în mediul urban.

În ciuda faptului că nu este nici măcar pe departe cel mai puternic motor din segment, iar cuplul maxim de 320 Nm nu este nici el cel mai ridicat din masa de SUV-uri compacte, unitatea 1.6 dCi are resurse suficiente pentru a mişca în mod onorabil roţile lui Qashqai. Transmisia manuală prezintă o timonerie precisă şi o etajare optimă pentru un consum de carburant cât mai redus. Rafinamentul asigurat de noul diesel depăşeşte fără discuţie performanţele vechiului 2.0 diesel din oferta predecentului Qashqai şi îl încadrează pe noul model în primele poziţii din clasă în materie de antifonare şi estomparea vibraţiilor. Din păcate, nu putem să nu criticăm lipsa de opţiuni în materie de putere prezentă în această ofertă în raport cu ceea ce se întâmplă de ani buni în curţile rivalilor.

Consum
198652l-190x120-b-97ab32f2.jpg

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4 anunţă un consum mixt de 4.9 litri la sută. Cu excepţia mai puţin puternicului Suzuki S-Cross (1.6 diesel de 120 CP), vorbim despre cel mai economic SUV compact cu tracţiune integrală şi transmisie manuală de pe piaţă.

Ceilalţi competitori care au motoare comparabile anunţă valori ale consumului de carburant mai ridicate, aproape toţi depăşind pragul de cinci litri la sută în regim mixt, în câteva cazuri fiind vorba chiar de şase litri la sută. Vorbim despre o diferenţă de 1.1 litri la sută în regim mixt între Qashqai şi alţi competitori. În apărarea acestora din urmă, aceştia au ceva cai în plus sub capotă.

În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 5.8 şi 8.4 litri la sută, în funcţie de nivelul de aglomeraţie al traficului şi de cât de tare ne-am grăbit la plecarea de la semafor.

În mediul extraurban, computerul de bord ne-a afişat un consum de 4.9 litri la sută, obţinut într-un ritm temperat. Situaţia poate să urce la 5.3-5.6 litri la sută dacă introducem în ecuaţie câteva depăşiri şi un tempo mai accentuat.

Pe autostradă, la 130 km/h, Qashqai afişează puţin peste 2.500 rpm în treapta a şasea şi consumul se stabilizează la 6.7 litri la sută. Toate valorile de mai sus sunt obţinute cu instalaţia de climatizare în funcţiune.

Performanţe
681800l-190x120-b-a2c3eeb3.jpg

Cu 10.9 secunde de la 0 la 100 km/h şi cu o viteză maximă de 190 km/h, cea mai puternică motorizare din oferta Qashqai nu este un candidat pentru titlul de cel mai rapid model din segment. Rivalii de la Skoda, Volkswagen, Mazda, Honda, Ford şi Toyota oferă timpi mai buni pentru sprintul 0-100 km/h şi viteze maxime cel puţin egale cu valorile anunţate de Qashqai. Există şi modele mai slabe în materie de performanţă în comparaţia noastră, cum ar fi Kia Sportage şi Suzuki S-Cross în variantele de motorizare comparabile.

Mă simt nevoit să repet: un minus pentru Qashqai la acest capitol este lipsa unui diesel mai puternic, lucru care se face simţit dacă încărcăm la maximum maşina şi avem şi cele cinci locuri din dotare ocupate. Rivalii direcţi sunt disponibili în versiuni diesel care depăşesc în unele cazuri 170 CP, deci vorbim de o diferenţă de putere de peste 25% faţă de cel mai puternic Qashqai.

Interior
144227l-190x120-b-e8727240.jpg

Nissan a remediat aproape toate hibele pe care le avea interiorul generaţiei precedente a lui Qashqai. Modelul nou are acum materiale de calitate superioară, materiale plastice mai moi şi scaune mai confortabile decât ale predecesorului său.

În lupta pentru îmbunătăţire, modelul nipon pare că este în spatele concurenţei la doar două aspecte - spaţiu perceput al habitaclului şi volumul portbagajului. În tip ce spaţiul de încărcare are un volum anunţat de 430 de litri, cât are şi portbagajul lui Suzuki S-Cross, forma planşei de bord şi configuraţia interiorului îţi lasă impresia că Nissan Qashqai este înghesuit la interior.

Din fericire, este vorba, în mare, doar de o chestiune de percepție: habitaclul lui Qashqai poate să găzduiască cinci adulţi fără probleme atât timp cât aceștia nu face parte dintr-o echipă de baschet. Locurile din faţă sunt confortabile şi asigură un nivel rezonabil de suport lateral. Senzaţia de spaţiu mai mic faţă de unii competitori din segment, cum ar fi Mazda CX-5, Honda CR-V şi Ford Kuga, apare atât din cauza formelor bordului şi a feţelor de uşi, puţin mai umflate decât le-am fi dorit, cât şi din cauza poziţiei ceva mai elevate a scaunului şoferului. Aceasta din urmă ar putea fi problematică pentru şoferii foarte înalţi, care nu vor avea deosebit de mult spaţiu pentru cap.

Modelul nipon se bucură de o ergonomie ridicată a comenzilor, fiind uşor de intuit poziţiile butoanelor şi ce vor face acestea.

Nissan a îmbunătăţit şi situaţia spaţiilor de stocare din interiorul lui Qashqai, iar podeaua SUV-ului compact prezintă şi un fund dublu pentru mai mult spaţiu. Chiar şi aşa, rivalii au peste 100 de litri în volum la nivelul portbagajului, iar această diferenţă este dificil de trecut cu vederea dacă te-ai trezit adesea că ți-ai burduşit portbagajul cu bagaje şi nu ştii unde să-ţi mai pui lucrurile.

Preţ de achiziţie

Nissan Qashqai pleacă de la 18.700 de euro, ceea ce înseamnă la fel de mult ca un Skoda Yeti şi ceva mai mult decât Mitsubishi ASX şi Suzuki S-Cross. Noi am testat varianta de top a modelului nipon, care pleacă de la 31.100 de euro. Cu toate dotările din listă bifate, preţul final ajunge la 32.600 de euro pentru un exemplar precum cel din imaginile alăturate.

Comparat cu rivalii săi direcţi din segment, oferiţi cu motorizări comparabile şi în aceeaşi combinaţie de transmisie şi tracţiune, Qashqai-ul de top nu este cea mai ieftină propunere, dar nici cea mai scumpă. Concurentul său direct de la Toyota vine cu un preţ de listă mai mare pentru echiparea de vârf, iar acelaşi lucru se întâmplă şi cu rivalii săi de la Volkswagen, Mazda şi Honda. Trebuie să subliniem faptul că aproape toţi rivalii mai scumpi menţionaţi mai sus au în dotare motorizări mai puternice şi asigură performanţe superioare, dar consum mai ridicat.

Pentru variante mai accesibile în compania echipării de top, care ar putea să nu includă în fiecare caz fix ce vedem pe Qashqai-ul testat, există variante din partea Kia, Suzuki, Skoda şi Ford.

În orice caz, un client care doreşte toate dotările de mai sus de la un SUV compact cu motor diesel de peste 120 CP, tracţiune integrală şi transmisie manuală trebuie să aibă un buget de aproximativ 30.000 de euro.

Siguranţă

Nissan Qashqai a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor posesorilor săi în momentul în care modelul japonez a fost testat de EuroNCAP, primind cinci stele și trecând fără probleme de probele la care a fost supus. Asta se întâmpla însă în 2007, acum 6 ani, iar între timp organizația independentă europeană a înăsprit condițiile în care o mașină primește nota maximă.

Nici o problemă pentru Qashqai. Noua generație a modelului japonez a primit în 2014 tot cinci stele din partea EuroNCAP.

Pentru a întâmpina noile seturi de reguli, Nissan a dezvoltat un pachet de sisteme reunite sub denumirea Safety Shield - nume cu care se pare că va trebui să ne obișnuim în gama japonezilor.

Acestea merg de la pachetele de asistență activă, precum cel de monitorizare a unghiului mort, până la un sistem de parcare automată care învârte singur de volan dacă nu ai chef sau capacitatea de a rezolva asta. În plus, ai la dispoziție o armată de airbag-uri în dotarea standard, deci familia poate pleca liniștită în vacanță.

Ţinută de drum
483472l-190x120-b-c217ecd3.jpg

Suspensia celei de-a doua generaţii Qashqai este la fel de confortabilă şi relaxantă pe distanţe lungi cum era cea a predecesorului său. Modelul nou absoarbe cu succes neregularităţile drumului şi face asta cu un nivel superior de rafinament. Trebuie să menţionăm faptul că nivelul de echipare de top, Tekna, aduce în standard jante de 19 inch, care nu favorizează nici confortul şi nici capacităţile off-road.

Ca la orice SUV compact, virajele aduc un nivel de ruliu previzibil, dar nu atât de puternic încât să provoace un sentiment de nesiguranţă.

Remarcăm faptul că a doua generaţie a lui Qashqai se bucură de o direcţie mai precisă şi mai uşoară decât a predecesorilor săi.

În ciuda unei gărzi la sol care l-ar recomanda pe Qashqai pentru un drum forestier, unghiurile de atac şi de degajare nu fac din SUV-ul nipon un off-roader, ci maxim un softroader, la fel cum sunt toate modelele din segment. De unde și încăpățânarea celor de la Nissan de a-l numi pe Qashqai un crossover, și nu un SUV, în ciuda alurii, a designului și a dotărilor specifice care-l recomandă fără probleme în această categorie.

Vizibilitate

În ciuda faptului că are o caroserie mai mare decât predecesorul său, Qashqai asigură o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate.

Luneta are dimensiuni rezonabile, iar ultimul rând de montanţi incomodează prea puţin manevrele desfăşurate în marşarier. Ca la orice SUV, oglinzile sunt generoase.

În viaţa de zi cu zi, de cele mai multe ori, nici nu apuci să observi aceste detalii, pentru că sistemul Around View Monitor, cu cele patru camere care oferă o imagine la 360 de grade a maşinii, compensează din plin grosimea montanţilor spate şi a portierelor.

Tehnologie
523737l-190x120-b-88c75817.jpg

Noua generaţie i-a adus lui Qashqai numeroase echipări tehnologice suplimentare. Acestea sunt oferite în acelaşi ambalaj ergonomic, deci nu avem în plus o serie de butoane în care să-ţi rătăceşti degetele.

Computerului de bord are acum un afişaj color, cu o grafică plăcută şi uşor de citit. Sistemul multimedia este uşor de folosit şi permite conexiuni multiple pentru spaţii de stocare dintre cele mai diverse: carduri SD, USB sau MP3.Pe deasupra, Bluetooth-ul din dotare este uşor de folosit şi permite şi redarea unor melodii din aplicaţiile telefonului mobil.

Echiparea de top prezintă şi scaune încălzite, senzori de ploaie şi lumină, pornire şi accesul fără cheie şi sistemul de camere Around View Monitor. Acesta din urmă este unul dintre cele mai reuşite din segment și este finisat încontinuu de Nissan după ce faceliftul primei generații Qashqai devenea la acea oră primul model de segment compact care beneficia de un astfel de sistem avansat de orientare în spațiu.

Sistemul de navigaţie are un aspect curat şi este uşor de înţeles şi folosit. Plafonul vitrat vine standard cu echiparea de top, cu toate că este o dotare de care ne-am putea lipsi.

Design
230588l-190x120-b-6aea6673.jpg

Qashqai este un model care a arătat bine (pentru momentul lansării şi anii care au urmat) încă de la prima generaţie, mai ales că se poate mândri cu faptul lansării unei adevărate revoluţii în segmentul compact. Noul model vine cu forme mai agresive şi mai musculoase şi plusează prin lumini de zi LED, blocuri optice angulare şi un design mai sportiv la nivel general.

Pe lângă noul model, vechile Qashqai-uri arată "cuminţi", ceea ce ne face curioşi în privinţa viitorului stilistic al acestui model: facelift-ul şi eventualul succesor ar trebui să vină cu ceva extrem pentru a depăşi ceea ce au realizat designerii cu prezenta generaţie.

 

Sursa: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-nissan-qashqai-16-dci-130-cp-4x4-62467.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.