Jump to content

Test drive Lexus NX 300h - Tăios.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

Tăios

Lexus a declanşat o ofensivă în lumea premium. Atât în ceea ce priveşte gama de modele cât şi la capitolul design. Până nu demult, un Lexus care trecea pe lângă tine avea mari şanse să fie neobservat. Astăzi, acest lucru este aproape imposibil. Mai ales dacă vorbim de noile modele NX sau IS. Designerii mărcii japoneze s-au dezlănţuit şi au creeat ego-uri puternice marcate de linii tăioase pentru SUV-ul NX, rival al lui X3 şi al lui Q5 în segmentul SUV-urilor compacte adresate celor care vor dotări şi feeling premium.

NX Este un model care întoarce capete pe stradă. Este o plăcere să îl priveşti chiar şi atunci când este parcat. Iar pe lângă aspect, Lexus oferă surse pe putere rafinate ce folosesc fie motoare pe benzină, fie sisteme hibride ce combină propulsia electrică cu un motor termic pe benzină.

Inginerii Lexus nu iubesc deloc motorul diesel. Pentru cei mai mulţi dintre clienţii europeni, acest lucru este de neconceput, pentru că majoritatea modelelor SUV şi SUV premium ce se vând în Europa au sub capotă un motor care se hrăneşte cu motorină. Cum iese Lexus din acest impas atunci când marca e pusă faţă în faţă cu piaţa? Să vedem care sunt atuurile lui NX în versiunea hibridă 300h.

Lexus NX
2.5 197CP 300h F Sport Premium

  • Pret de pornire43.900 €
  • Pret model testat62.000 €
  • Taxa auto0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?shim.gifshim.gif
  • FĂCUTĂ PENTRUshim.gifshim.gif
  • IZOLARE FONICAshim.gif
  • COOLNESS EFFECTshim.gif
Motor / Transmisie
366406l-190x120-b-d3578e46.jpg

Lexus propune doar două variante de motorizare pe piaţa din România pentru modelul NX. Prima dintre ele foloseşte un motor pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri supraalimentat prin sistem turbo. Este primul Lexus din istorie cu motor turbo, dar nu despre el vom vorbi astăzi.Obiectul testului nostru îl face versiunea 300h, cea mai populară printre clienţii mărcii premium din Japonia. Acesta din urmă foloseşte un motor pe benzină aspirat de 2.5 litri, tot cu patru cilindri, şi un motor electric. Puterea totală a sistemului hibrid este de 197 CP, ceea ce îi conferă suficientă putere pentru orice situaţie.

Lexus NX 300h poate fi comandat atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală, dar aceasta din urmă nu foloseşte un sistem clasic de transmisie. Pentru a-i asigura modelului NX tracţiunea integrală, inginerii Lexus au montat un al doilea motor electric şi pe puntea spate. Dacă ar fi să disecăm fiecare element al sistemului hibrid, atunci e bine de ştiut că motorul pe benzină dezvoltă 155 CP şi 210 Nm, motorul electric amplasat pe puntea faţă este responsabil cu livrarea a 143 CP, iar cel de pe puntea spate mai aduce în ecuaţie 68 CP. Deşi potenţialul e imens la nivel de putere, Lexus limitează puterea maximă oferită de cele trei motoare la 197 cai putere pentru o eficienţă energetică mare.

În ceea ce priveşte transmisia, aceasta este de tip CVT. Potrivită şi concepută pentru a rula economic, această transmisie poate fi însă "personalizată" pentru a simula schimbarea a şase trepte. Iar variaţia treptelor se poate face prin intermediul porţii manuale a levierului, sau cu ajutorul clapetelor de pe volan. Este amuzant să te joci cu treptele din când în când, dar personal am apreciat sistemul de transmisie în modul automat. Lasat să îşi facă treaba, NX se mişcă fluid, folosind de câte ori are ocazia motoarele electrice. Asta îl face deosebit de silenţios. În plus, atunci când intră motorul termic, acesta o face destul de discret. Partea bună e că transmisia nu are acel comportament tipic pentru cutiile CVT care turează şi menţin motorul în zona de cuplu maxim. Inginerii Lexus au reuşit să facă acest lucru cumva mai discret şi transmiterea puterii către roţi se face într-un mod suficient de onctuos.

Consum

Lexus NX300h are practic un singur concurent direct. Acesta este Audi Q5 Hybrid, care foloseşte un motor pe benzină de 2.0 litri TFSI şi un motor electric. În ceea ce priveşte consumul de carburant, Lexus este superior dacă privim cifrele oficiale. Media de consum pentru NX 300h este de 5.3 litri/100 km, în timp ce concurentul său direct are o medie de 6.9 litri/100 km.

În realitate, Lexus NX 300h a raportat o medie de consum de 8.0 litri/100 km, dar aceasta a fost obţinută pe un traseu preponderent urban. În condiţii de trafic dificil, consumul a urcat până la o maximă de 8.8 litri/100 km.

Dacă aruncăm o privire şi la cifrele de consum ale concurenţilor premium cu motoare diesel şi puteri similare (cele pe care NX 300h vrea să le bată ka nivel de consum), versiunea hibridă a lui NX reuşeşte cifre oficiale mai bune. Vorbim aici de modele precum Mercedes-Benz GLK 220 CDI, BMW X3 xDrive20d sau Volvo XC60 D4. Singurul model care apropie de media de consum este BMW X3, cu o medie de 5.4 litri/100 km.

Performanţe
405399l-190x120-b-71cf8a2d.jpg

Dacă privim doar prin prisma cifrelor, Lexus NX 300h este un automobil lent după standardele clasei. Mai ales în raport cu concurența directă. Pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, Lexus NX 300h are nevoie de 9.2 secunde, o cifră decentă, însă viteza maximă care poate fi atinsă este de doar 180 km/oră. Chiar dacă în viața reală nu prea ai unde să te grăbești cu o viteză mai mare de atât (exceptând autostrăzile nelimitate ale Germaniei), , vorbim, totuși, despre o chestiune de reputație. Când joci în zona SUV-urilor premium, un segment extrem de important în Europa și America, parcă trebuie să oferi ceva mai mult la acest capitol.

Singurul concurent direct, Audi Q5 Hybrid își depășește net adversarul, având o accelerație de la 0 la 100 km/oră ce este efectuată în 7.1 secunde, iar viteza de top este un respectabil 225 km/oră. Valori similare regăsim și în zona cconcurenților cu puteri similare, dar cu surse de putere convenționale.

Interior
895056l-190x120-b-0b808b84.jpg

High tech. Este primul gând care îți trece prin minte atunci când iei loc la volanul lui Lexus NX.

Remarci însă şi faptul că nu este cel mai spațios SUV din lume, interiorul plătind un mic trbuit designului angular. Revenind la părţile bune, remarcăm calitatea materialelor și amplasarea ergonomică a comenzilor. Totul este acolo unde trebuie, iar Lexus a modificat în sfârșit cele câteva elemente care stricau farmecul modelelor anterioare. De exemplu, grafica display-ului central a fost adusă în acest secol. Iar pentru a controla sistemul infotainment, Lexus a renunțat la acel ciudat controller care aducea cu un mouse în favoarea unui trackpad cu force feedback. Este mult mai precis și mai ușor de folosit decât soluția anterioară.

Poziția la volan este una înaltă și aș fi preferat ca scaunul șoferului să poată fi lăsat mai jos. Dar scaunele sunt foarte bine profilate și confortabile. Pentru varianta F-Sport Premium, tot bordul a fost îmbrăcat în piele finisată care vine cu linii de cusături rafinate şi lăsate la vedere. Nu există urmă de lemn, dar avem inserții metalice, totul pentru a face acest model mult mai atractiv pentru clienții tineri. Singurul element clasic este ceasul analogic amplsat în mijlocul consolei centrale.

În fața trackpad-ului există un sprijin pentru mână, îmbrăcat în piele, iar în spatele său apare un mic spațiu de depozitare al cărui capac are pe interior o oglindă de curtoazie, foarte bună pentru doamne.

În ceea ce privește portbagajul, acesta are un volum util de 475 litri, ceea ce îl situează undeva în media clasei.Campion la capitolul volum al portbagajului este BMW X3 și al său portbagaj de 550 litri.

588635l-120x76-b-d8b710aa.jpg

Vrei un Lexus NX?

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Preţ de achiziţie

Lexus NX 300h este un SUV premium cu propulsie hibridă. Prețul este specific pentru acest segment, iar modelul NX poate fi achiziționat începând cu suma de 43.900 euro. Pentru echiparea F-Sport Premium, testată de noi, trebuie să plătim 62.000 euro, dar modelul vine dotat cu aproape tot ce se poate bifa. Peste această variantă mai există doar echiparea Luxury, cear pune accent pe un stil ceva mai clasic. Această variantă a fost testată de colegul Sebastian în cadrul lansării internaționale.

În ceea ce privește concurența, un Audi Q5 Hybrid costă 59.000 euro, iar un model echivalent de la BMW sau Mercedes-Benz, dar cu motor diesel, costă aproximativ 40-42.000 euro, fără dotări opționale.

Deci, în mare, preţurile sunt asemănătoare cu cele ale unui diesel echivalent.

Siguranţă
250142l-190x120-b-6660e8ca.jpg

Lexus NX a trecut prin testele de impact EuroNCAP în 2014 și a obținut scorul general maxim de cinci stele. Cu un grad de protecție pentru pasageri de 82%, Lexus NX se alătură galeriei de modele ale mărcii premium japoneze cu scor de top.

Lexus NX vine echipat cu opt airbaguri și cu o lungă listă de sisteme active care protejează permanent. Există avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rualre, tempomat automat și un set complet de senzori pentru parcare.

Ţinută de drum

Când Lexus a lansat modelul NX, a fost clar că acesta nu este dedicat excursiilor în natură, ci este mai degrabă un automobil pentru jungla urbană. Lexus ştie că majoritatea clienţilor de modele SUV premium nu vor părăsi niciodată asfaltul, iar NX a fost dezvoltat pentru aceşti clienţi. Este un automobil cu o latură confortabilă ceva mai dezvoltată faţă de cea dinamică.

Dacă alegem un stil de condus mai sportiv, ţinuta de drum este satisfăcătoare, dar nu se ridică la nivelul unui Porsche Macan, lider de necontestat la acest capitol în segment. Este însă un agregat foarte agreabil în oraş, în ciuda dimensunilor exterioare.

Datorită sistemului de propulsie hibrid şi a faptului că foloseşte pe cât posibil motoarele electrice şi tracţiunea integrală oferită astfel, NX se mişcă extrem de dezinvolt prin traficul urban. Singurul lucru care necesită un pic de obişnuinţă este feelingul din pedala de frână. Aceasta se simte cumva ciudat şi este greu de dozat datorită faptului că este gândită pentru a recupera eficient energia din frânare.

Vizibilitate

Așa cum spuneam mai devreme, interiorul lui Lexus NX este un pic sacrificat pe altarul designului exterior. Acest lucru se traduce atât prin spațiul nu foarte generos la interior, cât şi prin suprafețele vitrate relativ înguste.

Acest lucru nu ridică probleme majore la capitolul vizibilitate, dar, ca de obicei, trebuie acordată o atenție mai mare la virajele de stânga când montantul poate jena vizibilitatea. Pentru manevrele de parcare, Lexus și-a dotat modelul cu cameră video și un set complet de senzori pentru a evita situațiile neplăcute.

Tehnologie
932366l-190x120-b-14a19e1c.jpg

Atunci când vine vorba de tehnologie, NX trage de tot ceea ce poate oferi Lexus la această oră. Astfel că aici găseşti cam tot ceea ce-şi poate dori un proprietar de SUV premium de la automobilul său. Lexus NX poate oferi wifi onboard şi încărcător inductiv amplasat în contieră pentru telefonul mobil.Sunt doar două exemple de tehnologie de ultimă oră prezente pe cel mai nou SUV Lexus. Avem cruise control adaptiv, sistem infotainment controlat prin trackpad, patru moduri de rulare (Eco, Normal, Sport şi Sport Plus), hayon electric, volan încălzit, sistem audio de calitate şi multe sisteme de siguranţă active.

Nu mai luăm în calcul sistemul de propulsie cu un motor pe benzină şi două motoare electrice care oferă tracţiune integrală, una dintre cele mai complexe soluţii de pe piaţă în acest moment.

Pe volan sunt amplasate câteva comenzi esenţiale, iar multe dintre funcţiile des utilizate sunt activate automat. Cel mai bun exemplu este frâna de parcare, care se activează automat în momentul în care levierul cutiei de viteze este pus în poziţia Park. O soluţie simplă, dar pe care, oarecum ciudat, nu o găseşti decât în puţine cazuri în industrie.

Design
863488l-190x120-b-3b1894a8.jpg

Atunci când oficialii Lexus au decis introducerea modelului NX în gamă, au știut că trebuie să le dea mână liberă designerilor pentru a face un model atractiv. Asta pentru că Lexus era o marcă cunoscută pentru SUV-ul RX, rafinat și elegant, dar în nici un caz unul care să întoarcă capete pe stradă.

Ei bine, în loc să copieze liniile lui RX la scară redusă, designerii mărcii japoneze au creat un model cu linii tăioase și îndrăznețe. Lexus NX arată bine, orice s-ar spune. Este o apariție care atrage atenția, este plăcut vederii și îți rămâne imprimat pe retină și după ce a trecut pe lângă tine.Spre deosebiere de alți constructori care parcă își trag la indigo modelele din gamă, Lexus a reușit să evite această capcană și să ofere modele cu un design realmente atrăgător.

Ne-a placut

  • Calitatea materialelor şi finisărilor
  • Design
  • Tehnologie

Nu ne-a placut

  • Ţinută de drum sub standardele clasei
  • Preţ
  • Lipsa unei motorizări diesel
Date tehnice - Lexus NX 2.5 197CP 300h F Sport Premium Motor electric
Putere CP
0
Cuplu Nm
0
Motor termic
Putere CP (rpm)
155 (5700)
Cuplu maxim Nm (rpm)
210 (4200)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
2494
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4630
Viteza maxima km/h
180
Latime mm
1845
Acceleratie 0-100 km/h s
9.2
Inaltime mm
1645
Tractiune
integrala
Greutate kg
1785
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2660
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
56
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
475

 

Sursa: http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-lexus-nx-300h-62521.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.