Jump to content

Volkswagen prezintă motorul TSI de 1 litru din care scoate nu mai puţin de 272 de CP!


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

Cam ce cilindree ar fi potrivită pentru un motor de 272 CP? 3 litri? 2? Ce spui de un singur litru? Cei de la Volkswagen au ţinut morţiş să ne arate că generaţia următoare de motoare sport nu va avea neapărat şi o cilindree pe măsură...

1-0-vw-tsi-engine.jpg?width=610&height=3

Volkswagen a luat prin surprindere publicul prezent la Vienna Motor Symposium cu mai multe motoare, dintre care cel mai spectaculos este propulsorul de 1.0 litri TSI care dezvoltă nici mai mult, nici mai puţin de 272 de cai-putere! Vorbim de un motor în trei cilindri care dezvoltă un cuplu maxim de 270 Nm datorită unui turbocharger Monoscroll şi a unui sistem E-Booster (practic un supraalimentator electric).

Nu au fost anunţate încă şi performanţele de consum, pentru că acest motor nu va fi deocamdată pus pe niciuna dintre maşinile de serie VW, însă ne putem aştepta ca propulsorul să consume cu 10-15% mai puţin decât unul de 272 CP cu cilindree mai mare, aşa cum se întâmplă în general cu motoarele downsized (cu cilindree redusă). Inginerii Volkswagen doresc însă să ne asigure că versiunile de 95 CP / 160 Nm şi 110 CP şi 200 Nm ale aceluiaşi propulsor vor fi atât economice, cât şi suficient de nervoase pentru a mişsca modelele Polo şi Golf pe care vor fi instalate. În plus, s-a mai vorbit despre fiabilitate, fiind deja ştiute problemele propulsoarelor turbo de cilindree mică, cauzate în mare parte şi de faptul că şoferii nu-şi adaptează stilul de condus la noile tehnologii.

2015-volkswagen-1-0-litre-tsi-engine.jpg

272 de cai frumoşi dintr-un singur litru de cilindree. Sună bine?

Pe lângă motorul de 1 litru, VW au prezentat şi noul TDI de 1.4 litri în trei cilindri, care oferă trei niveluri de putere: 80, 90 şi 105 CP, cu un cuplu maxim sănătos, între 210 şi 250 Nm. Cu o greutate şi un consum reduse, noul motor este compatibil Euro6 şi va înlocui în gama celor de la Volkswagen motoarele TDI de 1.2 şi 1.6 litri.

În fine, pentru cei care nu sunt fanii ascuţitoarelor pe benzină, Volkswagen a dezvăluit şi noul motor W12 TSI de 6.0 litri, care dezvoltă 608 CP la 6.0000 rpm şi 900 Nm cuplu maxim, disponibil integral între 1.500-4.500 rpm. Totuşi, şi aici germanii insistă mai degrabă asupra consumului mic, prezentând motorul ca fiind cel mai frugal propulsor W12. Pentru a atinge acest titlu, motorul are mai multe sisteme de ultimă generaţie: sistem Start/Stop, dezactivarea selectivă a cilindrilor, sisteme diferite de injecţie de carburant venite de la Audi şi Bentley au fost combinate (FSI cu TMPI), twin turbo etc. Emisiile de CO2 / km nu vor depăşi 250 g, ceea ce reprezintă o valoare foarte bună pentru un astfel de motor, care va fi prezent fără îndoială pe marile SUV-uri premium ale grupului, inclusiv pe noul Bentley Bentayga şi pe noul Phaeton. În funcţie de maşina pe care va fi montat, noul motor va permite sprinturi de la 0-100 km/h în sub 4 secunde şi viteze maxime de peste 300 km/h.

2015-volkswagen-6-0-litre-w12-tsi-engine

608 CP din 6 litri. Sună muuult mai bine!

Cum ar veni, de la 1 litru la 6 litri, cei de la Volkswagen deja depăşesc deseori limita de 100 CP/litru. Dacă şi îmbunătăţirile referitoare la fiabilitate au fost făcute cum trebuie, atunci putem spune că viitorul arată bine pentru fanii VW!

Sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/volkswagen-prezinta-motorul-tsi-de-1-litru-din-care-scoate-nu-mai-putin-de-272-de-cp-14256281

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.