Jump to content

Citroën GS avea nevoie doar de trei roţi ca să fie funcţional.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

Imaginea pe care o vezi aici face parte din broşura oficială Citroën, pentru modelul GS. Da, exact, GS era bine-mersi şi cu trei roţi.

citroen-gs-1.jpg?width=610&height=343

Ne întoarcem în anul 1970, când Citroën lansează un hatchback compact atât de evoluat tehnologic, încât în unele imagini de prezentare l-au lăsat în doar trei roţi. Povestea din spatele imaginilor spune că, în timpul sesiunii foto, maşina a făcut pană şi nu avea roată de rezervă, aşa că oamenilor le-a venit ideea de a-l folosi doar în trei roţi.

citroen-gs-4.jpg?width=600&height=450

Nu ştim cât de verifică este această poveste, însă ştim că oamenii de marketing de la Citroën s-au folosit de această abilitatea a lui GS pentru a-l promova. Citroën GS dispunea de suspensie hidro-pneumatică (sistem pe care îl găsim şi pe modelele actuale, botezat Hydractive), aşa că-i puteai modifica garda la sol în funcţie de condiţiile de drum. Şi puteai să mergi în trei roţi, în cazul în care făceai pană. Apropo de pană - fenomenul era foarte des întâlnit în Franţa anilor '70, aşa că abilităţile lui GS erau un selling point important.

citroen-gs-6.jpg?width=600&height=450

Şi, în cazul în care tot ce ai văzut până acum nu te-a convins că este o pepită cool a industriei auto franţuzeşti, gândeşte-te că a avut şi ediţie cu motor rotativ Wankel, botezată Birotor - care, în mod evident, a eşuat catastrofal, întreţinerea lui fiind atât de costisitoare, încât Citroën a încercat să cumpere înapoi cele 847 de exemplare, decât să le serviseze.

autowp-ru-citroen-gs-2.jpg?width=600&hei

Apoi, uită-te cum arată. Gândeşte-te cum era privit designul acesta acum 45 de ani. Iar designul avea rol aerodinamic exemplar - era cea mai eficientă (din punct de vedere) aerodinamic maşină din clasa ei. Şi tehnologic. Şi în materie de siguranţă. Şi avea sub o tonă, indiferent de motorizare şi echipare. Ai zice că era cea mai bună maşină din Europa.

autowp-ru-citroen-gs-4.jpg?width=600&hei

De fapt, da, a fost cea mai bună maşină din Europa, fiindu-i atribuit titlul „Maşina Anului în Europa”, în 1971.

Sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/news/citroen-gs-avea-nevoie-doar-de-trei-roti-ca-sa-fie-functional.-si-foarte-cool-14302170

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.