Jump to content

Testarea emisiilor în condiţii reale ar putea scumpi maşinile cu motoare diesel.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

416811l-610x390-b-516e0cb5.jpg

Reprezentanţii producătorilor de automobile din Europa au protestat împotriva noilor norme de testare a emisiilor pentru maşinile diesel propuse de Uniunea Europeană, fiind propusă testarea pe şosele în locul laboratoarelor.Uniunea Europeană propune testarea emisiilor în condiţii reale de trafic pentru toate maşinile noi vândute pe Bătrânul Continent după 1 septembrie 2017, măsură criticată dur de oficialii ACEA, care reprezintă interesele producătorilor de automobile de pe acest continent. Noile reglementări se concentrează pe emisiile de particule, nu pe emisiile de CO2, măsură care ar afecta în mod special motorizările diesel. Potrivit unor studii realizate de organizaţii pentru protecţia mediului, emisiile maşinilor sunt cu o treime mai mari în condiţii reale decât cele măsurate în laborator, iar noile norme propuse de Uniunea Europeană i-ar face pe membrii ACEA să investească sume colosale în dezvoltarea de motorizări mai eficiente, iar aceste costuri se vor răsfrânge în buzunarele clienţilor de maşini noi.

Estimările analiştilor de la BNP Paribas arată că o diferenţă de numai 10% între emisiile de particule măsurate în prezent în laborator şi cele măsurate în viaţa reală ar aduce o creştere de 400 de euro a costurilor de proiectare pentru fiecare automobil vândut. În cazul în care diferenţa ar fi de 30%, costurile ar putea să treacă de 1.000 de euro pe unitate pentru a adapta motoarele diesel actuale la nivelul de emisii de particule reglementat de Uniunea Europeană. În contextul în care estimările analiştilor BNP Paribas anunţă un profit mediu de 500 de euro pentru fiecare maşină vândută de producătorii europeni de automobile, aceste costuri ar putea aduce eliminarea forţată a motorizărilor diesel de pe Bătrânul Continent, după ce tot legislaţia europeană le-a favorizat în ultimele două decenii, până când au ajuns să echipeze jumătate din maşinile noi vândute pe această piaţă.Problema celor de la ACEA cu noile reglementări ale Uniunii Europene este faptul că acestea intră în vigoare prea devreme în raport cu momentul în care sunt anunţate şi că oficialii de la Bruxelles nu au anunţat încă toate detaliile proiectului. Altfel spus, propunerea actuală nu are un set complet de cerinţe şi nici limite clare de performanţe, iar producătorii de automobile ar fi constrânşi să proiecteze modele mai eficiente fără să cunoască nivelul de emisii pe care trebuie să-l atingă acestea, totul cu un nivel ridicat de costuri. Noile cerinţe ale UE vin în contextul în care luna septembrie a anului curent aduce obligativitatea introducerii normei Euro 6 pentru toate maşinile noi vândute în Europa. În cazul diesel-urilor, Euro 6 reprezintă reducerea Nox-urilor la aproape jumătate faţă de nivelul standardului Euro 5.

Sursa; http://www.automarket.ro/stiri/testarea-emisiilor-in-conditii-reale-ar-putea-scumpi-masinile-cu-motoare-62997.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.