Jump to content

Top 10: Cele mai mari greşeli comise în pitlane în cursele de Formula 1.


Madalin AM
 Share

Recommended Posts

126539l-610x390-b-52abce6f.jpg

Intrările la boxe au provocat frecvent greşeli din partea mecanicilor sau erori de strategie care au influenţat semnificativ rezultatele obţinute de piloţi în cursele de Formula 1.Lewis Hamilton a fost victima unei erori de strategie a inginerilor Mercedes în urma căreia a pierdut victoria în Marele Premiu al statului Monaco în favoarea coechipierului său, Nico Rosberg.

Decizia echipei de a-l chema la boxe pentru un schimb suplimentar de pneuri în timp ce principalii săi rivali au rămas pe circuit nu este însă decât ultima dintr-un lung şir de erori care au influenţat semnificativ rezultatele înregistrate de piloţi.

În plus, au existat numeroase situaţii în care mecanicii au întâmpinat probleme la efectuarea opririlor la boxe sau s-aui bazat pe o intuiţie greşită din partea piloţilor, care au luat decizii eronate în privinţa cauciucurilor potrivite.

China, 2007 - Lewis Hamilton

Hamilton a fost protagnistul unei erori de strategie şi în Marele Premiu al Chinei din 2007, care a influenţat şansele sale la cucerirea titlului mondial în primul sezon în Formula 1. Britanicul era liderul cursei şi concura cu pneuri intermediare în momentul în care circuitul a început să se usuce, însă McLaren a amânat inexplicabil intrarea la boxe pentru înlocuirea cauciucurilor. În cele din urmă, inginerii l-au chemat la standuri după ce a fost cu peste 7 secunde mai lent pe tur decât coechipierul său, Fernando Alonso. A fost însă prea târziu: pneul dreapta-spate era atât de deteriorat încă Hamilton a deparat la intrarea în pitlane şi a fost nevoit să abandoneze.

Spania, 1995 - Johnny Herbert

În Marele Premiu al Spaniei din 1995, Johnny Herbert a intrat la boxe pentru un schimb obişnuit de pneuri. Mecanicii celor de la Banetton şi-au îndeplinit sarcina, însă britanicul a fost protagonistul unui incident bizar: a plecat de pe loc cu cricul de pe partea din spate ataşat de monopost. Imaginile au stârnit amuzamentul fanilor, nimeni nu a fost rănit, iar Herbert avea să obţină la final şi primul podium al carierei, după ce a terminat pe locul doi în spatele coechipierului său, Michael Schumacher.

Germania, 1994 - Jos Verstappen

Unul dintre cele mai grave incidente la boxe s-a petrecut însă în Marele Premiu al Germaniei de la Hockenheim din 1994. Jos Verstappen a intrat la boxe în turul 15 pentru realimentarea monopostului Benetton cu carburant, iar în momentul în care mecanicul Simon Morley a scos furtunul de realimentare din monopost carburantul a ţâşnit pe monopost, pilot şi mecanici. În câteva fracţiuni de secundă, monopostul a luat foc şi a generat una dintre cele mai spectaculoase imagini din istoria Formulei 1. Câţiva mecanici au suferit arsuri, inclusiv Morley, în timp ce Verstappen şi alţi membri au fost de asemenea răniţi.

Singapore, 2008 - Felipe Massa

Realimentările cu carburant au provocat probleme şi pentru Felipe Massa în Marele Premiu al statului Singapore. Ferrari utiliza un sistem electronic pentru a şti momentul oportun în care pilotul trebuie să plece de la boxe, însă acesta a dat greş în cazul brazilianului, care a părăsit standurile cu tot cu furtunul de realimentare. Pilotul a oprit monopostul abia la capătul pitlane-ului, iar mecanicii s-au grăbit la faţa locului pentru a îndepărta furtunul.

Mai multe, găsiți aici: http://www.automarket.ro/formula1/top-10-cele-mai-mari-greseli-comise-in-pitlane-in-cursele-de-formula-1-63033.html

Sursa: http://www.automarket.ro/formula1/top-10-cele-mai-mari-greseli-comise-in-pitlane-in-cursele-de-formula-1-63033.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.