Jump to content

Cazul Volkswagen devine unul mondial: 11 milioane de maşini 2.0 TDI din toată lumea au trişat la testele de emisii


South keNNeDy
 Share

Recommended Posts

986890l-610x390-b-2053027e.jpg




Problema software-ului care recunoaşte mecanismul de testare a emisiilor dezvoltat de autorităţi devine una mondială: Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de maşini din toată lumea sunt afectate.FILMUL EVENIMENTELOR:


18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.

Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.

21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.

22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute deVolkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.

22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".

22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.Scandalul emisiilor Volkswagen se extinde oficial în toată lumea. Constructorul german a anunţat printr-un comunicat de presă că 11 milioane de maşini vândute în toată lumea sunt prevăzute cu software-ul care păcăleşte sistemele de testare a emisiilor şi consumului. Este vorba de maşinile care au instalat motorul 2.0 TDI Euro 5.

Deşi comunicatul celor de la Volkswagen nu oferă detalii clare despre o acţiune majoră de rechemare în service, aceasta va deveni probabil obligatorie pentru respectivele maşini.


"Discrepanţele se referă la vehiculele dotate cu motoarele Type EA 189 (nota Automarket: diesel TDI de 2.0 litri Euro 5) şi implică în jur de 11 milioane de unităţi la nivel mondial. S-a observat o deviaţie vizibilă între rezultatele testelor de laborator şi cele din utilizarea maşinilor pe şosea doar pentru acest tip de motor. Volkswagen lucrează intens pentru a elimina aceste deviaţii prin măsuri tehnice", se arată în comunicatul oficial al mărcii germane.


Acelaşi comunicat Volkswagen anunţă însă un lucru îngrijorător pentru toate modelele diesel vândute de grup: "Investigaţiile interne realizate până acum arată că acest software de management al motorului este instalat şi pe alte vehicule ale Grupului Volkswagen cu motoare diesel. Pentru majoritatea acestor motoare, software-ul nu are niciun efect". Altfel spus, programul care trişează la teste există pe mai multe motorizări, dar nu este activ, astfel că "software-ul nu afectează manevrabilitatea, consumul sau emisiile".


Ce nu explică Volkswagen este însă o contradicţie în termeni: dacă doar motoarele Type EA 189 sunt afectate, de ce acelaşi comunicat anunţă că software-ul nu are niciun efect "pentru majoritatea celorlalte motoare"? Interesant ar fi fost să ştim ce înseamnă exact "minoritatea" afectată. De exemplu, câte motoare se află în această minoritate pe lângă Type EA 189.


Cert e că Volkswagen se pregăteşte de un recall masiv. Nu ştim încă în ce vor consta măsurile de "reparare" a problemei, însă e clar că emisiile pot scădea doar prin două metode: implementarea unor sisteme care să permită introducerea aditivilor de tip AdBlue sau prin limitarea puterii şi performanţelor motorului. Indiferent de soluţie, Volkswagen a anunţat că a pus deja deoparte 6.5 miliarde de euro pentru rezolvarea situaţiei, dar că "suma estimată se poate modifica în funcţie de derularea investigaţiilor".


"Volkswagen nu tolerează niciun fel de violare a legilor. Prioritatea maximă a managementului Volkswagen rămâne recâştigarea încrederii pierdute şi limitarea daunelor cauzate clienţilor noştri", se încheie comunicatul oficial al grupului german.




Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.