Jump to content

Cele mai bune motociclete pentru incepatori


.AndYCosmin
 Share

Recommended Posts

1. Clasa standard de 500 de cmc: Suzuki GS 500 E/F, Honda CB 500, Kawasaki ER-5

640px-1997SuzukiGS500E-001.jpg

Motocicletele naked (sau standard) de 500 cmc, cu siguranta sunt printre primele modele care ii vin in minte unui motociclist experimentat cand este intrebat cu ce motocicleta ar fi mai bine sa incepi. Au suficienta putere pentru incepator si vor avea ce sa te invete chiar si dupa ce te familiarizezi cu motociclismul.
Sunt foarte fiabile, construite simplu si o buna parte din operatiunile de intretinere ti le poti face singur si daca mai tii cont si de consumul mic de combustibil, te vei trezi ca economisesti multi bani pe care ii poti da pentru calatorii de week-end sau de durata mai lunga.

Plusuri:

te strecori usor in trafic

prezinta costuri de intretinere foarte mici si consum de combustibil la fel de mic (5l/100 de km este un consum foarte usor de obtinut)

pret de achizitie mic

fiind raspindite, piesele de schimb cu siguranta nu vor fi o problema si nici nu te vor costa foarte mult

cand esti gata sa treci la urmatorul pas vei constata ca acest model este cautat prin randul incepatorilor si iti vei vinde foarte usor motocicleta

Minusuri:

design-ul acestor motociclete nu va atrage priviri, vei fi practic invizibil

la variantele fara carenaj superior, mersul pe autostrada nu va fi foarte placut intrucat vei intampina turbulente (zgomot in casca de protectie) si nu vei fi protejat de curentii de aer

 

 

2. Clasa Naked de 600 cmc: Honda Hornet 600, Kawasaki ER-6, Yamaha FZ-6, Suzuki Bandit 600

640px-Honda_Hornet_600_2005.jpg

Motocicletele naked 600 cmc, sunt pentru incepatori cu un buget mai permisiv si care sunt un pic mai cumpatati. Puterea acestor motociclete se apropie destul de usor de cea a unei motociclete sport asa ca este nevoie de mai multa atentie cand pleci la drum. Au suficienta putere pentru incepator si vor avea sa te invete chiar la cativa ani dupa ce te-ai familiarizat cu motociclismul.
Mecanica lor este de regula simpla, o buna parte din operatiunile de intretinere ti le poti face si singur si daca mai pui la socoteala si consumul decent de combustibil, te vei trezi ca economisesti bani buni.

Plusuri:

 

usor de strecurat in trafic

frane si suspensii de performanta decenta comparativ cu motocicletele din alte clase

costuri de intretinere mici si consum de combustibil scazut pentru ceea ce ofera la capitolul performanta

fiind raspindite, piesele de schimb cu siguranta nu vor fi o problema

 

Minusuri:

 

vara, in trafic, motorul se incinge tare si iti va fi si mai cald decat iti este deja

preturi de achizitie simtitor mai mari si costuri de intretinere pe masura precum si piese de schimb ceva mai scumpe

design-ul acestor motociclete nu va atrage prea multe priviri

3. Clasa Enduro Touring: Honda Transalp, BMW F650 GS sau Funduro, Aprilia Pegaso

 

Honda_XL650V_Transalp_2000.jpg

 

 

Sunt foarte putine motive pentru care nu ocupa un loc mai sus in lista, dar motocicletele enduro touring vor fi tot timpul un cutit elvetian al motocicletelor, cu care poti ajunge aproape oriunde. Fie ca este vorba de drumuri asfaltate, neasfaltate, forestiere, campii, un enduro touring va face totul bine dar nimic perfect.
Genul acesta de motocicleta este pentru cei care nu vor sa-si puna probleme referitoare la starea drumurilor pe care le vor parcurge, vremea pe care circula si alte probleme care vor fi mai importante pentru cei ce circula cu motociclete din alte categorii.
Din punct de vedere tehnic, mecanica lor este de regula foarte simpla, o buna parte din operatiunile de intretinere ti le poti face si singur si impreuna cu consumul bun de combustibil, cu siguranta va deveni un mijloc de transport economic.

 

Plusuri:

 

ideal atat pe drum cat si pe off road sau drumuri forestiere

usor de strecurat in trafic, oglinzile sunt de multe ori deasupra nivelului oglinzilor din lateralul masinilor

multumita suspensiilor moi si de cursa lunga, aproape ca uiti de grija evitarii gropilor sau altor denivelari

costuri de intretinere mici si consum de combustibil scazut

 

Minusuri:

 

anvelope mai putin aderente pentru strada si frane mai slabe

daca nu esti o persoana inalta o sa ai dificultate in a sta pe loc pe o astfel de motocicleta, majoritatea din aceasta clasa fiind inalte sau chiar foarte inalte

din pacate, design-ul acestor motociclete nu va atrage prea multe priviri

4. Clasa sport de 600 cmc: Honda CBR 600 F4/F4i, Yamaha Thundercat sau YZF-R6, Kawsaki ZX-6R

 

Pc35_sport1.jpg

 

Mult controversata clasa sport touring sau super sport, fie ca sunt o alegere rationala sau nu, foarte multi incepatori aleg aceasta clasa. Singurul motiv pentru care aceste motociclete nu sunt pe locul 5 in aceasta lista este superioritatea franelor, aderentei anvelopelor si a suspensiilor.
Fiind “varf de gama”, din punct de vedere tehnic, lucrarile de intretinere sunt mai costisitoare si mai greu de efectuat din cauza accesului ingreunat de catre carene. Consumul de combustibil este mare sau foarte mare, piesele de schimb si consumabilele sunt scumpe sau foarte scumpe.
Cu siguranta cele mai puternice motociclete dar si cele mai periculoase, in special pentru incepatori. Vor intoarce capete la semafor dar iti vor si goli portofelul si mai mult, daca nu esti atent cu ele, pote fi ultima ta greseala.

Plusuri:

 

frane, suspensii si anvelope mai performante comparativ cu motocicletele din alte clase

fiind foarte raspandite, piesele de schimb cu siguranta nu vor fi o problema

protectie la vant mai decenta comparativ cu alte clase de motociclete, dar nu exceptionala

Minusuri:

ca incepator, este posibil sa ai de furca cu o motocicleta atat de puternica, riscurile sunt mult mai mari comparativ cu o motocicleta mai putin puternica

vara, in trafic, motorul se incinge foarte tare si iti va fi si mai cald decat iti este deja

preturi de achizitie simtitor mai mari si costuri de intretinere pe masura precum si piese de schimb ceva mai scumpe

 

 

5. Clasa Cruiser: Yamaha Virago 535, Kawasaki Vulcan 500

1024px-Yamaha_Virago_-_HDR.jpg

Unora le mai place sa glumeasca prin a le spune si “fotoliul pe doua roti”, fiind oricand o placere sa circuli pe asa ceva. Nu sunt cele mai performante, nici cele mai aratoase (aici e chestiune de gust), nici cele mai puternice ori cele mai ieftine.
De ce exista? Pentru ca dupa o varsta sau depasirea unui prag de maturizare, constati ca toata viata te-ai grabit si n-ai ajuns prea departe. Plus ca te mai gandesti si la confortul tau si al pasagerului. De aici si vorba: “daca vrei sa mergi repede, du-te singur, daca vrei sa mergi departe, pleaca in doi”.
La capitolul tehnic, lucrarile de intretinere sunt de regula usor de efectuat.
Consumul de combustibil este de cele mai multe ori scazut iar piesele de schimb si consumabilele ti le vei putea permite cu siguranta.

Plusuri:

frane, suspensii si anvelope mai performante comparativ cu motocicletele din alte clase

confort sporit datorita unei pozitii pe motocicleta gandita pentru distante lungi si pentru a fi mai putin obositoare

majoritatea posesorilor de cruisere le ingrijesc cu mai mare atentie si ai mai multe sanse sa gasesti un model bine sau foarte bine intretinut

protectie la vant mai decenta comparativ cu alte clase de motociclete, dar nu exceptionala

Minusuri:

te strecori mai greu in trafic cu o astfel de motocicleta, fiind de dimensiuni mai mari comparativ cu motocicletele din alte categorii

ca incepator, este posibil sa ai de furca cu o motocicleta atat de grea, se manevreaza greu pe loc si franele sunt mai slabe comparativ cu alte clase

preturi de achizitie mai mari

costuri de intretinere si piese de schimb la preturi medii, comparativ cu alte clase de motociclete

 

Edited by RW AndYCosmin
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.