Jump to content

Superbike World Championship


LEXtherealone
 Share

Recommended Posts

Superbike World Championship

Platforme: PC Xbox360 PS3

Revolutia Simulatoarelor

 

 

 

Jocul oferă în plus faţă de versiunea trecută 3 trasee noi, echipele updatate la zi, cameră pe bord făcută bine şi abilitatea de a începe cursa din mers în locul plecării de pe loc. Nu-mi place să încep un review dând în cap jocului dar încep să observ această tendinţa de a aduce cât mai puţin cu fiecare joc nou şi începe să devină o problemă destul de mare. Bine, aici Milestone are o scuză, lipsa concurenţei simţindu-se puternic. În momentul în care nu mai are cine să te urmărească sau chiar să te depăşească te culci pe laurii victoriei şi somnul nu-ţi mai dă pace, în acest caz somnul creativităţii. Totuşi, permiteţi-mi să vă explic de ce jocul este atât de slab şi ce lucruri bune au mai rămas prin el.

 

Motorul de simulare este acelaşi de anul trecut, parcă puţin cizelat. În momentul de faţă, SBK este singurul joc în care chiar ai senzaţia că te afli acolo pe şaua motocicletei şi nu pe o cameră care zboară. Ba mai mult, senzaţia de viteză se apropie cât de cât de realitate. Motocicletele au o greutate proprie, fapt ce trebuie luat în calcul la viraje pentru că axa principală depinde de la echipă la echipă iar aceasta decide cum se comportă motorul pe traseu. La aceasta adăugăm şi greutatea pilotului care este şi ea importantă şi din start avem două lucruri care îi oferă jocului un gameplay cât mai diversificat. Asta nu îl face perfec pentru că Milestone a decis că ar fi bine să schimbe modul de frânare. Deşi la prima vedere nu pare cine ştie ce, treaba e destul de maro, mai ales pentru cei care au avut ocazia să se plimbe pe stradă cu o astfel de jucărie.

Motocicletele, indiferent de model sau clasă, la fel ca maşinile, îşi păstrează stabilitatea folosind frâna de pe faţă. Chiar şi la o viteaza relativ scăzută, să zicem 50 Km/h, frâna de pe spate poate dezechilibra motocicleta destul cât pentru o întâlnire cu asfaltul. În SBK însă nu se ţine cont de această regulă, jucătorul fiind obligat să folosească frâna de pe spate pentru a putea concura.Nu este chiar un minus dar cei obişnuiţi cu realismul de anul trecut ar putea strâmba din nas, asta măcar până când se obişnuiesc.Ce îi va nemulţumi pe toţi este însă forţa de frânare aplicată pe roata din faţă, forţă mult prea mică pentru a fi de folos. Practic, în timpul unei curse vei strica cele două taste, acceleraţia şi frâna spate, pentru că restul nu prea mai contează. Jocul vine însă cu un tutorial care explică toate aceste lucruri dar să mă fulgere zeii pistoanelor dacă cei de la Milestone au văzut în viaţa lor o motocicletă în acţiune. Parcă au uitat tot de anul trecut şi până când s-au apucat de SBK09.

După una rea vin şi câteva bune, jocul beneficiind şi de câteva adiţii interesante. În primul rând, anul acesta avem parte de o cameră, oarecum, nouă, plasată pe spatele pilotului şi o cameră de bord mult mai bine realizată decât anul trecut. Camera de pe spatele pilotului este într-adevăr interesantă, senzaţiile fiind destul de puternice mai ales pe o cursă ploioasă. La fel ca şi camera de bord, aceasta este lipită de pilot, mişcându-se odată cu el. A doua cameră despre care vorbeam este cea plasată undeva în casca pilotului, cameră de bord, modificată semnificativ faţă de anul trecut pentru a da o senzaţie de realism mai puternică.

A doua schimbare bună adusă este legată de tot ce nu are asfalt. Anul trecut, cu setările de realism la maxim, o ieşire în decor era în 99% din cazuri egală cu o căzătură zdravănă şi pierderea cursei. Anul acesta, poate pentru a mai tăia din dificultatea adusă de frânare, piloţii nu mai fac plonjoane la fiecare escapadă pe nisip. Se ţine cont de câteva variabile când părăseşti traseul, în special de unghiul motocicletei, viteza şi condiţiile atmosferice. Dacă tocmai abordai o curbă cu viteză pe ploaie mai mult ca sigur te vei umple de nisip. Dacă erai la o plimbare pe margine şi brusc şoseaua a părăsit motocicleta aceasta va rula fără probleme vreo câţiva zeci de metri.

Ne întoarcem la cele rele pentru că mi-am adus aminte de grafică. Anul trecut lăudam SBK-ul aproape cu spume şi o făceam pe bună dreptate. Anul acesta însă am avut un şoc pentru că s-a întâmplat imposibilul: regresul. Deşi motocicletele şi piloţii arată bine, restul parcă a involuat. Traseul a primit o textură fadă, mult mai proastă decât anul trecut, iarba parcă-i artificială, tribunele sunt pline de oameni cartonati şi în general nu-ţi mai vine să verşi nicio lacrimă în cinstea pixelilor. Bine că nu mi-au furat ploaia, care arată la fel de bine ca anul trecut, însă mi-au furat cauciucurile acelea faine pe care le admiram când mi-o luam în freză de la ceilalţi. Şi că tot mi-am adus aminte, fac o paranteză mai mare să vă spun câteva despre AI, pentru că şi aici s-au adus schimbări, unele bune altele foarte proaste.

 

Schimbarea negativă la curse, când vine vorba de oponenţi, este gaura imensă între nivelele de dificultate. Pe easy de exemplu poţţ conduce liniştit doar cu o mână, poate nici măcar să pui frână prin viraje, oponenţii aşteptând cuminţi în spatele tău. Daţi totuşi cu un nivel mai sus, pe medium şi în prima curbă o să vă întrebaţi unde sunt ceilalţi sau de ce merg atât de repede. Nu mai vorbesc de cel mai greu nivel de dificultate pentru că este crimă curată. Anul trecut mă lăudăm prietenilor ca pot juca SBK cu realism maxim pe cel mai greu nivel de dificultate fără prea mari probleme. Anul acesta de abia am reuşit să nu fiu depăşit cu un ţur de ceilalţi, abia. Dar pe lângă o bilă neagră avem şi una albă, reprezentată de personalitatea piloţilor, care-şi face simţită prezenţa în fiecare viraj. Unii sunt mai docili şi parcă-i simţi că se vor da din faţă ta, alţii sunt destul de nebuni încât să încerce o depăşire pe interiorul curbei care nu prea mai există. Va jur că dacă acesta era un simulator de spectator, i-aş fi dat 10 pentru acest spectacol oferit de participanţi.

 

Dacă v-aţi făcut cruce până acum staţi că n-am terminat şi nici nu v-am povestit despre cea mai urâtă schimbare a jocului, muzica. Din partea mea puţeau la fel de bine să bage un zgomot neinteligibil în loc de “manelele” din această variantă. Ştiu că gusturile nu se discută dar anul trecut producătorul a avut gusturi cât de cât bune. Anul acesta avem numai lălăieli fără sens care nu se leagă deloc de joc. Nu mai vorbesc de modul de reluare foarte sărac, sesiunile de multiplayer care se întrerup subit şi nici de meniul principal cu tentă de NFS. Nu, nu se merită. Anul acesta Milestone şi-a suflat mucozităţile direct în ciorba celor care aşteptau un simulator fain, aşa cum a fost, şi încă este, SBK08. Totuşi, dacă nu aţi jucat varianta de anul trecut merită să-l încercaţi, poate nu o să fiţi la fel de supăraţi... sau cine ştie.

 

Pertotal

BUNE:

-gradul simularii

-motocicletele

-reproducerea traseelor

 

RELE

-pilotii si animatiile

-modul Arcade

-documentatie putina

 

 

GRAFICA 08

SUNET 07

GAMEPLAY 08

MULTIPLAYER 09

NOTA TOTALA 8

ScreenShots

46858040921130966231.jpg

Video:

Edited by BiS LEX
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.