Jump to content

Metroul din Cluj: Primăria a emis certificatul de urbanism


TheVirus
 Share

Recommended Posts

image.thumb.png.658ef82a66899bba6ea7ffcb0fc7fcb6.png

 

 

Primăria a emis certificatul de urbanism pentru metroul din Cluj, construcția acestuia putând astfel începe. Viitoarea magistrală de metrou Floreşti – Cluj-Napoca va avea 9 staţii subterane pe un traseu care se întinde pe 20 de kilometri.

 

Metroul din Cluj începe să prindă viteză, iar săptămâna trecută obiectivul de investiții a mai parcurs o etapă. Clujenii au aflta, astfel, care va fi traseul viitoarei magistrale de metrou care va lega orașul Florești de Cluj Napoca.

 

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, a emis certificatul de urbanism pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal şi a Studiului de Fezabilitate necesare începerii primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” – Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.

„E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând“, spune Tişe.

 

Metroul din Cluj: Primăria a emis certificatul de urbanism. Care va fi traseul noii magistrale

Viitoarea magistrală de metrou Floreşti – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de km şi va număra 19 staţii subterane şi un depou subteran. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes.

Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial din Floreşti – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Lucrările la metroul din Cluj au început în octombrie 2019, odată cu primele foraje geotehnice. Chiar dacă edilii din Cluj Napoca sunt grăbiți să înceapă lucrările propriu zise, o lună mai târziu Asociația Pro Infrastructură avertiza că Clujul ar putea pierde finanțarea europeană prin PNRR dacă studiile nu vor fi finalizate iar contractul de execuție nu va fi semnat până în 2022. Lucrurile s-au complicat și mai tare după ce pe traseul metroului s-a descoperit un zăcământ de sare.

Sursa

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.