Jump to content

JB Straubel, fostul director tehnic al Tesla, este de părere că bateriile mașinilor electrice ar trebui să aibă o durată de viață de 15 ani


Nathen
 Share

Recommended Posts

image.png

JB Straubel este cofondator Tesla și a ocupat timp de 15 ani poziția de director tehnic în cadrul aceleiași companii. Ironic, după 15 ani de activitate la Tesla, acesta este de părere că bateriile EV-urilor ar trebui să aibă durata de viață de… vreo 15 ani, lucru deosebit de important pentru strategia lui Straubel.

Unul din cele mai mari mistere din lumea mașinilor electrice se leagă de cât de mult ar trebui să opereze o baterie. Iar aici nu ne referim la autonomia per-se, ci la ciclurile de încărcare și descărcare. După câți ani sau câte mile, kilometri, țoli, alea alea ar trebui să înlocuim bateria? Adevărul este că nu prea se știe. Mașinile electrice încep să apară ca ciupercile după ploaie, însă tehnologia care stă la baza bateriilor este relativ tânără, iar noile generații de EV-uri bat la ușă.

Mașinile Tesla sunt cel mai bun exemplu

Aici putem da exemple ale deținătorilor de mașini Tesla. Unii care au avut la bordul lui Model X peste 640 de mii de kilometri au fost nevoiți să înlocuiască bateria vehiculului la vreo 523 de mii de kilometri. Dar pentru majoritatea utilizatorilor care conduc în regim normal o mașină electrică, înlocuirea bateriei depinde mai degrabă de nivelul de degradare al bateriei, care este considerat oarecum minim.

 

JB Straubel și-a exprimat opinia în cadrul unui interviu și numărul de 15 ani sugerat de acesta poate fi o temă de gândire interesantă fix pentru că Straubel, cât a lucrat la Tesla, a observat dezvoltarea tehnologiilor care stau la baza bateriilor din mașinile electrice și a făcut mai multe calcule estimative. În plus, aceste analize sunt deosebit de importante pentru Redwood Materials, noua companie la care Straubel lucrează.

 

 

Redwood Materials se concentrează pe reciclarea bateriilor de mașini electrice. Obiectivul companiei este acela de a produce baterii sustenabile pentru sute de mii de EV-uri. Cu cât bateriile vechi sunt reciclate de mai multe ori, cu atât mai pură este materia brută rezultată în urma procesului. Ca idee, Redwood reciclează anual în jur de 8-10GWh, o valoare imensă și foarte promițătoare. În plus, compania deja lucrează cu Ford și Volvo la reciclarea bateriilor aflate pe moarte care odinioară alimentau EV-urile celor doi producători. Acesta este doar începutul; Acum, doar vreo câteva zeci-sute de mii de mașini se apropie de anul în care bateriile mor, dar Straubel estimează că în 15 ani de acum încolo, acele numere vor ajunge de ordinul milioanelor.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.