Jump to content

Proiectilul din Bologna: o privire asupra noului Ducati Panigale V4 R


St Koppen
 Share

Recommended Posts

Ducati-Panigale-V4R-MY23-overview-gallery-08-1920x1080-1.thumb.jpg.b5da065c955e1f0b13aaee594ee66ea4.jpg

240.5 cai este puterea noului Panigale V4 R, dar asta, în varianta special pregătită pentru circuit.

 

 

În mod „obișnuit”, Desmosedici Stradale R, propulsorul de 998 cmc, „scoate” 218 cai putere la 15.500 rpm și se poate tura până la 16.500 rpm, în treapta șase. Restul treptelor de viteză sunt limitate la 16.000 rpm.

 

O evacuare neomologată de la Akrapovic, din titan, nu doar că ușurează motocicleta cu cinci kilograme, dar îi crește și puterea la 237.3. Diferența până la cifra menționată în deschiderea materialului este opera unui parteneriat cu Shell. Mai exact, un nou ulei reduce frecarea mecanică cu 10% și adăugă cei aproximativ 4 „căluți” prin care se ajunge să recunoaștem, la o valoare de pomină.

 

 

Ducati-Panigale-V4R-MY23-tech-specs-banner-full-01-1330x600-1.thumb.jpg.4557c2d78d90b509cb388b922644b1f0.jpg

 

Dar, tehnologia din MotoGP și WSBK este la ea acasă în cazul acestei motociclete. Bielele din titan perforate în ax longitudinal permit o mai bună lubrifiere și implicit mai multă fiabilitate în momentele „forjelor” lungi în linie dreaptă, în treapta șase de viteze. Pentru prima dată în cazul unei motociclete cu destinație stradală pistoanele au tratament DLC (Diamond Like Coating),alături de o nouă geometrie. Sunt mai ușoare fiecare cu 5 grame, desigur, nu pare mult, dar modificarea e de efect. Trebuie menționat și ambreiajul uscat mai ușor cu 800 de grame și profilul mai agresiv al camelor de admisie.

 

 

Ducati-Panigale-V4R-MY23-overview-gallery-04-1920x1080-1.thumb.jpg.a6013534854814445b8818eea9685f43.jpg

 

Pentru a gestiona atâta putere au fost adăugate modurile de putere „Full” și „Low”. Despre primul nu e nimic de explicat, în schimb în modul „Low”, Panigale V4R merge cu „doar” 160 de cai putere, care, lăsând gluma la o parte ar trebui să fie de ajuns pentru uzul stradal.

 

În ce privește electronica, sistemul EVO 2 permite ajustarea frânei de motor treaptă cu treaptă, pe trei niveluri, iar Ducati Quick Shift a fost rafinat și optimizat. Iar aceasta înseamnă că el va interveni  indiferent de gradul de deschidere al accelerației.

 

 

Ducati-Panigale-V4R-MY23-overview-gallery-02-1920x1080-1.thumb.jpg.284e86aecdd3a021638a5197e6e2e6f1.jpg

 

La capitolul suspensii, cursa furcii Öhlins NPX25/30 a fost crescută cu 5 mm, iar modificarea pivotului basculei ridică motocicleta cu 20 mm. Panigale V4R devine astfel, mai agil, dar și mai stabil, amortizorul Öhlins TTX36 primind un arc mai moale.

 

 

Ducati-Panigale-V4R-MY23-overview-gallery-01-1920x1080-1.thumb.jpg.4c876e481cff1bb21f851cb5a0980752.jpg

 

Rezervorul din aluminiu lustruit are acum 17 litri în loc de 16, cu un profil diferit, pentru a susține pilotul, în cursul frânărilor agresive, iar șaua este mai plată. Wingleturile sunt ușor mai compacte decât modelul V4, fantele extractoare de căldură din zona carenajului inferior apropiindu-se și mai mult de design de WSBK.

 

Cât despre WSBK, cei de la Ducati nu au ezitat să pună placa cu numărul 1 pe acest Panigale V4 R. Din care fiecare unitate va fi numărată, grație unei plăcuțe înstalate pe jugul furcii.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.