Jump to content

Iată un Harley-Davidson militar și monocilindric care poate fi… al tău!


St Koppen
 Share

Recommended Posts

Harley-Davidson-MT500-Military-Motorcycle.thumb.jpg.4434b55e859fe11a802828db3c27d714.jpg

Este foarte posibil să nu fi auzit până acum de acest Harley-Davidson, gata de o tură de… enduro!

 

 

Despre ce este vorba? Despre un MT500 Rotax, produs în mai puțin de 500 de exemplare, în scopuri, evident… militare!

Modelul are o poveste interesantă și destul de complicată. MT500 se bazează pe Armstrong MT500, produs între 1984 și 1987 pentru Armata Britanică, de un joint venture între Armstrong, o companie implicată în industria auto și CCM, un mic producător britanic, pe care se pare că ajung să o pomenesc în mod ciclic. Iar CCM și Armstrong cumpăraseră, la rândul lor, în prealabil, drepturile de producție de la SWM, înainte ca această companie să își închidă porțile.

 

 

Harley-Davidson-MT500-Military-Motorcycle-2.thumb.jpg.a69f4853029ec4b539162bcea3b0c087.jpg

 

De reținut este că toate aceste motociclete erau construite în jurul monocilindrului de 504 cmc, răcit cu aer, produs de austriecii de la Rotax. Simplu și robust, cu un singur arbore cu came, patru supape și cuplat la o cutie de viteze cu cinci raporte, acest motor va continua să funcționeze, ca un bun soldat, spune-se. Puterea nu impresionează, fiind de doar 32 de cai, însă, la o greutate a motocicletei de 161 de kilograme, MT500 s-a dovedit a fi o unealtă utilă, care a devenit chiar standard NATO la un moment dat.

 

 

Harley-Davidson-MT500-Military-Motorcycle-4-740x416-1.jpg.971ee473b8e13d6dfc203aa67d118473.jpg

 

Cei de la Harley-Davidson plănuiau să vândă zeci de mii de unități Armatei SUA, într-o perioadă nu foarte roz din punct de vedere financiar pentru companie. Planurile le-au fost însă contrazise de introducerea motorinei ca și combustibil de avut în vedere pentru vehiculele militare.

 

Așa se face că MT500 a rămas una dintre cele mai rare motociclete Harley-Davidson. Dar, în opinia mea, mai mult decât atât. Dacă te uiți atent, inspiri profund și expiri ușor și controlat, lăsându-ți mintea cât mai eliberată de orice gând – cam ca la o ședință de Yoga – parcă, începi să înțelegi de unde vine designul așa zis „urât” al lui 1250 Pan America. Moment bun să spunem că, potrivit „bursei zvonurilor”, lansarea unui  975 Pan America, cu motorul Revolution Max este iminentă.

 

 

Harley-Davidson-MT500-Military-Motorcycle-6.thumb.jpg.a5a76bfc94e1c7a500d6c450e9362f38.jpg

 

Revenind la exemplarul nostru istoric, acest MT500 este produs în 1998, are doar 186 de mile la bord, iar prețul estimat pentru care se va vinde este de aproximativ 15.000 de dolari.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.