Jump to content

Electrică, hibridă sau pe hidrogen? Aceasta e întrebarea pusă de standul Kawasaki la EICMA!


St Koppen
 Share

Recommended Posts

110822-Kawasaki-Z-BEV-23MY_-_0321_-_SL1_-_STU3.thumb.jpg.bed3b3ac16dd4fc22c5632d929066a6f.jpg

Kawasaki a prezentat mai multe prototipuri cu propulsie electrică, hibridă și pe hidrogen, în standul de la EICMA.

 

Am vorbit nu o dată despre planurile companiei de a nu mai produce motociclete cu motor termic începând cu anul 2035. Am prezentat aici motocicleta electrică construită de Kawasaki, echivalentul unui 125 cmc și laconic denumită EV dar și prototipul HEV (Hybrid Electric Vehicle), despre care se spune că va fi comercializat sub „brandul” Ninja.

 

 

Iată la EICMA lucrurile au devenit mai clare.

Kawasaki EV devine Z BEV și primește un capac pentru motor, suport de număr de înmatriculare, o schema grafică nouă și trece prin câteva modificări minore ale caroseriei. Toate acestea indică faptul că producția de serie este iminentă.

 

De altfel Kawasaki a confirmat că motocicleta va fi pusă în vânzare în 2023, respectând cerințele categoriei A1, motorul electric producând 11 kW (14.8 cai). Bateria este de 3 kWh.

 

 

110822-Kawasaki-Ninja-BEV-23NX011A_44TSL1DRF3CG_A.thumb.jpg.0dce9f37884fb5ada33e2bb3c9ade42f.jpg

 

Urează apoi Ninja BEV, tot o motocicleă A1, care are însă, după cum se poate observa, aspectul unui Ninja 400. La fel, motocicleta este programată pentru lansare în 2023.

 

 

110822-Kawasaki-Ninja-HEV-23MY_-_0369_-STU2.thumb.jpg.7b822c7df5ac64d600789c2d67ccbaba.jpg

 

Pentru hibridul electric-termic va mai trebui să așteptăm până în 2024, cei de la Kawasaki fiind laconici cu detaliile. Ca și până acum, nimeni nu a putut „ghici” dacă motocicleta integrează bicilindrul paralel de pe Ninja 250 sau de pe Ninja 450. Mai degrabă, se pot face speculații privind poziționarea bateriei sub șa, ținând cont de volumul carenelor din zona subcadrului.

 

 

110822-Kawasaki-Ninja-HEV-23MY_-_0369_-STU3.thumb.jpg.f78c0f1990269c615489448bfd73c7ea.jpg

Cireașa de pe tortul „Eco” a fost însă motocicleta sport-tourer pe hidrogen, bazată pe actualul Ninja H2 SX.

 

110822-Kawasaki-Hydrogen-motorcycle-prototype-RF_221102.thumb.jpg.437db4821f1287933a014f1707b9b267.jpg

 

Kawasaki nu s-a sfiit să expună un motor experimental cu hidrogen  (cu injecție directă, supraalimentat), despre care am mai scris aici.

 

 

110822-Kawasaki_Hydrogen_Engine_2_.thumb.jpg.56cc1ef2a790d04c5bd919d1e73f305e.jpg

 

Din nou însă, compania a rămas discretă în ce privește detaliile, ceea ce însemnă că mai devreme de 2025 nu vom vedea o astfel de motocicletă pe străzi.

 

 

110822-Kawasaki-Teryx-Side-by-Side-Hydrogen_Vehicle__1_.thumb.jpg.1835f6f5b73bded60e5fba96cc37cde9.jpg

 

Și pentru ca izul științifico-fantastic al standului Kawasaki de la EICMA să fie complet, japonezii au adus și un side-by-side Teryx, care nu doar că se bucură de propulsie pe hidrogen ci afișează și logo-urile Toyota, Honda, Suzuki și Yamaha, alături de Denso și Institul Național pentru Știință Industrială Avansată și Tehnologie. Se pare că toate aceste companii lucrează cot la cot pentru a schimba… lumea!

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.