Jump to content

BMW patentează răcirea adaptivă pentru motociclete


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

P90462713_lowRes_bmw-m-1000-rr-50-yea.thumb.jpg.d940b212ea3b530e46a1db0b8ad741a4.jpg

 

 

Motocicletele BMW vor folosi în viitor un radiator cu clapete care reglează fluxul de aer, sistemul fiind asemănător celui prezent deja pe mai multe automobile ale producătorului bavarez.

 

Mai exact, poate că ai observat că pentru câteva modele de automobile BMW, grila radiatorului nu permite să se întrevadă nimic înapoia sa, iar aceasta nu doar din rațiuni de estetică. Practic, în momentele în care motorul nu funcționează la întreaga sa capacitate, un sistem de obloane se închide pe interiorul grilei radiatorului, contribuind la reducerea rezistenței aerodinamice a vehiculului.

 

 

332236258_1140724809947429_7494425345418820825_n.jpg.a16a7aeefde22f7677d743ff2d37c56f.jpg

 

Aproximativ același sistem va fi folosit și în cazul motocicletelor, doar că în cazul acestora, radiatorul fiind mult mai expus, BMW Motorrad a patentat un sistem de clapete care se pot rabata în funcție de regimul de lucru al motorului. Astfel, când acesta lucrează la întreaga capacitate ele se deschid, iar când motorul nu este sub stres, ele se închid. Pentru a simplifica explicația, sistemul seamănă foarte mult cu un set de jaluzele.

 

BMW arată că sistemul de răcire este proiectat în funcție de cerințele maxime ale motorului, în condiții extreme de operare. Ca rezultat, el se poate dovedi supradimensionat în condiții de operare normală. Dacă printr-un termostat se poate regla capacitatea de răcire, prin controlul cantității de lichid de răcire care intră în radiator, rămâne problema rezistenței aerodinamice a unui radiator de mari dimensiuni. Prezența unui sistem de obloane, operat printr-un singur servo, va îmbunătăți performanțele aerodinamice al e motocicletei și este de așteptat ca sistemul să fie mult mai rafinat decât ce putem vedea în aceste schițe preliminare.

 

 

332344029_1042959710002359_8130449620707393134_n.jpg.448e2c4675382659dd68a3d13cbb3708.jpg

 

Este de remarcat faptul că BMW a ales ca și ilustrație un propulsor boxer montat pe familiara siluetă a unui GS. Iar asta tocmai când lumea așteaptă cu nerăbdare noul R1300GS. Vom vedea oare sistemul instalat pe această motocicletă? Încă nu știm, dar verdictul fanilor este că un astfel de sistem, utilizat și de alți producători de automobile în afară de BMW ar fi foarte util pentru turele la temperaturi joase.

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.