Jump to content

Mini Rocketman Concept


Corneliu
 Share

Recommended Posts

Mini Rocketman Concept

 

S-ar părea că Mini se întoarce la origini prin conceptul Mini Rocketman, care prefigurează o maşină cu un gabarit redus, în spiritul modelului originar desenat de Sir Alec Issigonis . Totuşi, să nu credem că modelul de serie se va încadra la categoria low-cost, deoarece Mini nu îşi propune să renunţe la imaginea life-style.

 

scb3te.jpg

Conceptul Mini Rocketman prefigureaza aparitia celui mai mic model Mini

 

Mini Rocketman are un stil foarte cunoscut , imaginea de ansamblu integrându-l fără dubii în familia din ce în ce mai mare a constructorului. Partea din faţă, cu cele două faruri rotunde mari şi o grilă destul de impunătoare, putem spune că e deja o carte suficientă.

 

Apoi avem un parbriz nu prea înclinat, cu montanţii faţă vopsiţi în altă culoare decât caroseria, lucru valabil şi pentru marginea plafonului. Chiar şi oglinzile retrovizoare sunt rotunjite şi vopsite diferit de caroserie, iar montanţii spate sunt destul de drepti, suprafaţa vitrată laterală având o formă geometrică simplistă.

 

igbzt0.jpg

Stilul lui Mini Rocketman este familiar, dar beneficiaza de idei de design inedite

În spate, marea modificare pe care o aduce acest concept ţine de stopurile inedite - practic, vorbim de nişte baghete modelate în exteriorul caroseriei, într-o formă care aminteşte de stopurile unui Mini de serie actual. Evacuarea este plasată central, ca la un Mini Cooper S, iar hayonul... ei bine, decuparea acestuia pare cam ciudată.

 

Şi asta deoarece accesul la portbagaj se face într-un mod inedit: în partea superioară avem parte de un hayon aproape convenţional, care "muşcă" suficient de mult din plafon, iar în partea inferioară designerii au conceput un... sertar. Adică o mică platformă care culisează în afara caroseriei şi care propune noi idei de depozitare a diverselor obiecte (cum ar fi placa de snowbord).

 

1eb8g9.jpg

Idei originale pentru accesul in interiorul lui Mini Rocketman Concept

 

Plafonul este realizat într-un mod original, amintind clar de Marea Britanie prin liniile care stilizează, practic, drapelul ţării de origine a lui Mini (de altfel, în istoria Mini au existat destule modele speciale, cu plafonul vopsit în steagul Angliei). În cazul lui Mini Rocketman, vorbim de un plafon din sticlă, liniile "steagului" nefiind altceva decât baghete de tip LED, care îşi pot schimba culoarea.

 

O altă idee interesantă o reprezintă accesul în interiorul lui Mini Rocketman: cele două portiere au o deschidere neconvenţională, cu nişte "balamale" integrate în caroserie. Practic, portierele putem spune că sunt realizate din două bucăţi, oferind un acces mult mai facil în spaţiile restrânse. În plus, integrarea soluţiei tehnice în designul general pare foarte reuşită.

 

vpet75.jpg

Portiere lui Mini Rocketman au o modalitate interesanta de deschidere

 

Interiorul lui Mini Rocketman mizează pe un stil aproape spartan, dar şi pe un design futurist. Volanul este simplist, iar informaţiile sunt grupate în imensul ecran cicular din partea centrală a bordului, graţie sistemului deja cunoscut Mini Connected. Consola este de dimensini foarte reduse, iar la baza acesteia avem câteva spaţii de depozitare minimaliste.

 

Însă interiorul reuşeşte să devină un univers foarte plăcut, prin plasarea inteligentă a surselor de iluminare, Mini Countryman beneficiind de o ambianţă coloristică diversă, aducând cu o mică discotecă pe patru roţi. La care mai adăugăm o gamă interesantă de materiale de ultimă generaţie, începând de la podeaua realizată integral din fibră de carbon până la tapiţeria din piele specială şi finisările high-gloss.

 

xbmfys.jpg

 

Dimensiunile lui Mini Rocketman sunt specifice unei bubuline de oraş, maşina având o lungime de numai 3,42 metri (cu 30 cm mai puţin decât un Mini One), iar lăţimea totală, incluzând retrovizoarele, se cifrează la 1,9 metri, în timp ce înălţimea conceptului este de 1,4 metri.

 

Deşi valoarea ampatamentului nu este dată, e clar că inginerii au încercat să se descurce cât mai bine cu un spaţiu interior restrâns. Iar soluţia a fost de a oferi 3+1 locuri, după o reţetă deja aplicată şi de alţii: scaunul pasagerului este plasat mai în faţă, iar în spatele şoferului avem o strapontină, folosită doar în cazuri de urgenţă, pentru copii.

 

rsg85x.jpg

Gabaritul restrans a lui Mini Rocketman a impus solutia cu 3 plus 1 locuri

 

Pentru că, în majoritatea cazurilor, doar şoferul şi pasagerul din dreapta circulă cu maşina, cele două scaune împreună cu toată planşa de bord pot culisa înapoi, oferind un spaţiu relaxant celor doi. Scaunele din spate se rabat şi eliberează un spaţiu pentru bagaje suficient. Când este necesar transportul a încă una sau chair două persoane, planşa de bord şi scaunele faţă culisează înainte, iar Mini Countryman devine un vehicul suficient de încăpător pentru 4 pasageri.

 

În privinţa sistemului de propulsie pentru Mini Rocketman, oficialii s-au arătat zgârciţi cu detaliile, menţionând doar că e vorba de un motor care îmbină performanţele cu un consum foarte redus (anunţat la o valoare de numai 3 litri/100 km). Consumul este ajutat foarte mult de masa foarte redusă a maşinii, graţie materialelor uşoare folosite în construcţia caroseriei şi a subansamblelor.

 

Una peste alta, Mini Rocketman este o surpriză interesantă la Salonul Auto Geneva 2011, lăsând cale deschisă speculaţiilor referitoare la modelul de serie pe care îl prefigurează. Şi care va fi cel mai mic Mini din epoca modernă.

 

2m7u82w.jpg

 

Sursa: ProMotor

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.