Corneliu Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Mercedes Camioane Reducerea costurilor de deplasare, în acest caz, de transport al mărfurilor din punctul A în punctul B , a reprezentat întotdeauna călcâiul lui Ahile pentru transportatori. Ca în orice afacere, obţinerea unui profi cât mai mare este principalul ţel de urmărit. De-a lungul timpului constructorii de camioane au urmat dezvoltarea tehnologică şi au reuşit să aducă pe piaţă camioane din ce în ce mai performante, capabile de consumuri foarte reduse de carburant. Mercedes Benz ridică un pic mai sus ştacheta consumului redus de carburant prin introducerea noului camion de 12 tone, Mercedes Atego Hibrid, primul camion cu propulsie hibridă din Europa. După cum îi spune şi numele, Atego hibrid este echipat cu un sistem hibrid de propulsie. Mai precis constructorul german a "inserat" în lanţul cinematic de transmisie un motor electric. Alimentarea motorului electric se face prin intermediul unui pachet de baterii care se autoîncarcă în momentele de frânare sau de coborâre a unei pante. Cea mai mare prolemă, în cazul camioanelor, sunt elementele auxiliare, precum compresorul de aer comprimat, necesar sistemului de frânare, sistemul hidraulic de acţionare a direcţiei, etc. care fac practic imposibil în acest moment propulsarea unui camion strict electric, fiind necesară angranarea acestor sisteme tot timpul. Pentru a exemplifica aceste aspecte, cei de la Mercedes au calculat ceea ce ar însemna utilizarea strictă a propulsiei electice. Pentru un camion de 12 tone care ar trebui să se deplaseze pe o distanţă de 500 de km, ar fi necesar un pachet de baterii de 2,6 metri cubi care ar cântări 5,2 tone. Situaţia se complică foarte mult în cazul unui camion de 40 de tone care ar trebui să parcurgă o distanţă de 3.000 de km. În acest caz este necesar un pachet de baterii de 26 metri cubi având o greutate de aproximativ 52 de tone. Din demonstraţie reiese clar că nu se poate obţine, cel puţin în momentul de faţă, un camion strict electric. De aceea, inginerii care s-au ocupat de dezvoltarea lui Atego Hibrid, au pus la punct un sistem de compromis, care permite rularea strict electrică până la viteze de aproximativ 30 km/h şi asta în funţie de panta carosabilului, iar în momentele de acceleraţie sau de urcare unei pante cele două motoare funcţionează în tandem. După cum am menţionat, bateriile se reîncarcă prin recuperarea energie la frânare sau atunci când nu se mai acţionează pedala de acceleraţie, cum ar fi în momentul coborârii unei pante. De notat este faptul că bateriile se încarcă foarte rapid şi, bineînţeles, se descarcă în aceleaşi condiţii. Pentru a duce şi mai departe consumul redus de carburant, ceea ce împlică reducerea noxelor poluante eliminate în atmosferă, dar şi a particulelor rezultate în urma arderii motorinei, cei de la Mercedes au echipat Mercedes Atego Hibrid cu sistemul start/stop. În principiu funcţionarea acestui sistem este similar cu cel de pe maşinile mici. Odată activat sistemul, în timpul staţionării camionului la semafor, motorul este oprit şi reporneşte odată cu eliberarea pedalei de frână. Diferenţa majoră între sistemul Start/Stop de pe Atego şi celelalte sisteme care echipează maşinile mici este că motorul are nevoie să atingă o anumită temperatură pentru ca sistemul să se apuce de "lucru". Dintre toate aceste aspecte reiese faptul că Mercedes Atego Hibrid de 12 tone este foarte eficient pe distanţe scurte, mai precis este destinat distribuţiei de marfă în marile oraşe ale lumii. Faptul că Atego este echipat cu propulsie hibridă şi ca urmare a acestui fapt sunt reduse semnificativ particulele dar şi emisiile de CO2, maşina poate să pătrundă în zonele centrale acolo unde este interzisă circulaţia maşinilor poluante, cum ar fi în Anglia. Din punct de vedere al specificaţiilor, Mercedes Atego Hibrid este echipat cu un propulsor diesel în patru cilindrii care dezvoltă 220 CP şi un cuplu motor de 810 Nm cuplat la o cutie automată cu şase trepte de viteză. Iar sistemul hibrid paralel este compus dintr-un motor electric de 60 CP şi 420 Nm alimentat de o baterie litiu-ion de 2kWh şi 340 V. Toată acestă combinaţie de inginerie şi tehnologie are ca rezultat reducerea consumului de carburant cu 10-15%, ceea ce face ca Atego Hibrid să consume undeva în jur de 24 de litri/100 km şi, în materie de camioane, asta înseamnă puţin, mai ales în mediul urban. Preţul de bază pentru noul Mercedes Atego este de aproximativ 60.000 de euro. Pentru această sumă maşina este echipată cu cutie automată cu şase rapoarte, sistem Start/Stop, retarder magnetic permanent şi o caroserie specifică necesităţilor solicitantului. Dacă clientul îşi doreşte şi sistemul hibrid mai trebuie să scoată din buzunar încă 45.000 de euro. În cazul achiziţionării sistemului hibrid, acesta va dispune de 3 ani de garanţie, acoperind toate componentele acestuia. Sursa: ProMotor Link to comment Share on other sites More sharing options...
MysterMane Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Sunt foarte puternice si au un motor frumos,dar consuma ceva ceva Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Tenpenny Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Un camion foarte frumos,care nu consuma chiar asa mult. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Star Kid Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Este un camion frumos . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShlomY Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 (5+ zile) Incearca sa te limitezi la cele 2 topicuri/zi. Vom reveni cu alte topicuri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts