Jump to content

Am testat Mercedes-Benz CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY


Alpha287
 Share

Recommended Posts

Am testat Mercedes-Benz CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY

Dacă te simţi singur, cumpără-ţi un CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY. Îţi vei face foarte mulţi prieteni, şi mai ales, foarte multe prietene. Aceasta este momentan cea mai frumoasă limuzină pe care ţi-o poţi cumpăra în România.

 

15429754631722930090.jpg

Am testat Mercedes-Benz CLS 350 CDI Blue EFFICIENCY

 

 

 

Chiar dacă mă repet spunând asta trebuie să o fac pentru că am devenit obsedat de caroseria ei. Mercedes-Benz CLS este cea mai frumoasă limuzină din lume. Spun asta pentru că ideea de coupe cu patru uşi este nouă, jucătorii din segment sunt puţini iar oamenii vor compara CLS cu o alternativă de limuzină clasică şi nicidecum cu una a unui coupe mai practic. Adică cu portbagaj şi spaţiu în spate mai mare pentru pasageri plus două uşi posterioare. De fapt, Audi declară că al său A7 - primul test tot în paginile noului ProMotor, numărul 81 pe piaţa din 5 mai, este o alternativă la A8. Mercedes-Benz nu spune acelaşi lucru despre CLS din simplul motiv că S-Klasse nu poate fi comparat cu nimic altceva. Nici măcar cu ceva de la ei din gamă.

 

03422954076288224587.jpg

 

 

 

Adevărul este că după ce te-ai urcat într-un CLS sau ai stat lângă unul, nu prea îţi mai vine să conduci un E-Klasse. Şi nici măcar un SL sau chiar un S actual. Pentru că cine ştie să configureze un Mercedes-Benz are toate şansele să-şi comande o maşină care va da pe spate tot oraşul. De fapt toate oraşele prin care treci cu maşina. Forma posteriorului este o reinterpretare a designului primului model şi nimeni nu va mai putea să deseneze un montant spate şi un portbagaj atât de frumos pentru că asta ar însemna să copieze pur şi simplu forma perfectă a CLS-ului. Şi asta nu se poate decât dacă eşti designer chinez la o marcă cu nume care sună a fructe...

 

53105419917357216952.jpg

 

 

 

Exemplarul din acest test arată foarte bine şi datorită pachetului AMG şi a jantelor uriaşe. Dacă veţi vedea vreodată un CLS cu jantele standard de 17 inch vă garantez că veţi folosi cuvinte care numai a nume de fruct nu vor suna. Cele mai scumpe jante sunt cele pe care le vedeţi pe maşina din test - sunt AMG, au 19 inch diametru şi costă extra 3.162 euro cu TVA. Pentru un aspect desăvârşit al exteriorului vă recomand totuşi pachetul AMG - costă 3.658 euro şi vine în plus şi cu o setare sport pentru suspensie, volan sport multifuncţional în trei spiţe şi îmbrăcat în piele Nappa plus jante de 18 inch şi covoraşe interioare AMG. În plus, acest pachet scade preţul jantelor de 19 inch AMG la 1.054 euro. Toate culorile metalizate disponibile pe CLS au un preţ fix - 1.128 euro cu TVA. Farurile cu LED - un must al acestor timpuri - 1.848 euro.

 

18019168220065960296.jpg

 

 

 

Acestea se potrivesc de minune cu un alt pachet, scump, dar care face toţi banii dacă vrei ca prietenii tăi cu S-Klasse să se urce în noul tău CLS şi să se minuneze. Costă 5.580 de euro şi pe lângă lumina ambientală îţi aduce un interior îmbrăcat complet în piele. Adică vei petrece minute bune în interior căutând porţiunile care NU sunt îmbrăcate în piele. Ca un sfat subiectiv, recomand combinaţia piele neagră cu aubergine - datorită pachetului Exclusive de care am vorbit mai sus costă doar 310 euro cu TVA.

 

10654039373993998755.jpg

 

 

 

Altfel, mai sunt dotări pe care ar trebui să le luaţi în seamă pentru a desăvârşi un interior cu un design extrem de reuşit, desenat parcă în jurul fiecărui pasager în parte. Trapă - 1.438 euro, COMAND APS cu magazie de DVD-uri şi LINGUATRONIC - 3.546 euro, sistemul de sonorizare Harmann Kardon LOGIC 7 - 977 euro, sistemul automat de climatizare multi-zonă THERMOTRONIC - 918 euro, pachetul scaune multicontur - 645 euro sau scaunele climatizate faţă - 1.314 euro.

35196483291296104369.jpg

 

 

 

Nu ar trebui să uitaţi de cutia EASY-PACK pentru portbagaj, perfectă pentru obiectele mici care pot zbura prin portbagaj - 205 euro. La fel, plafonul poate fi îmbrăcat în piele alcantara de diverse nuanţe, asta este o dotare care va schimba complet ambianţa în interior. Nu costă extra datorită pachetului Exclusive. Puteţi să uitaţi de opţionala - jaluzea electrică lunetă - este foarte scumpă, 477 euro şi nu prea are rost. La fel şi scaunele încălzite spate, dacă sunteţi doar doi. Economisiţi 465 euro.

 

Ceea ce vedeţi aici este un CLS diesel, iar asta nu este o mare noutate deoarece şi prima generaţie a primit după facelift acelaşi motor. Diferenţele sunt mari însă pentru că noul 350 CDI BlueEFFICIENCY a fost modificat intens, la fel şi cutia de viteze cu şapte trepte rebotezată acum 7G-TRONIC PLUS.

 

60324904438883813403.jpg

 

 

 

Puterea maximă este acum de 265 CP, iar cuplul maxim are o valoare record pentru CDI-urile V6 ale lui Daimler - 620 Nm. Astfel diesel-ul de top al lui CLS este capabil să accelereze maşina de la 0 la 100 km/h în doar 6,2 secunde. Cutia cu şapte trepte a lui Mercedes-Benz a fost demult depăşită de cutiile în opt trepte la performanţe de consum dar constructorul din Stuttgart spune că versiunea PLUS a fost îmbunătăţită serios. Acest lucru este adevărat doar dacă privim consumul foarte mic al celui mai puternic diesel montat vreodată pe CLS. La 130 km/h, pe tempomat, maşina afişează un consum mediu de 5,2 litri pentru 100 km parcurşi. Iar asta este remarcabil. Puteţi reuşi o medie de consum cuprinsă între 10 şi 12 litri pentru 100 km parcurşi, în funcţie de orele în care circulaţi prin aglomeraţie.

75255396966878188286.jpg

 

 

 

Dinamic vorbind, în modul Sport sau Manual, transmisia nu este suficient de rapidă în schimbări iar la kick-down cutia ezită şi este prea lentă în răspuns. Altfel, cuplul uriaş face minuni mai ales pe reprize şi în depăşiri după ce ţi-ai ales cu grijă treapta. Motorul împinge fantastic şi cuplul pare să arunce asfalt smuls din drum atunci când pleci de pe loc. Cred că este prima maşină sport pe care o conduc după 635d care m-a făcut să zâmbesc atât de mult după o repriză de condus sportiv.

 

68068566233243609698.jpg

 

 

 

CLS are cea mai bună direcţie montată vreodată pe o limuzină Mercedes-Benz, exceptând modelele AMG. Reacţionează rapid, este foarte directă şi transmite un feedback foarte corect. Ţinuta de drum este foarte confortabilă datorită suspensiei pneumatice chiar şi dacă maşina este echipată cu jantele de 19 inch. 2.108 euro costă AIRMATIC care vine şi cu butonu Confort/ Sport de pe consolă. Acesta poate transforma felul în care se comportă CLS dintr-un stil gen SL într-unul tipic pentru un S-Klasse.

 

Oftez lung, respir adânc şi mă repet. Aşa arată cea mai frumoasă limuzină din lume. Poziţionat diferit faţă de un A7, CLS probabil că nu va fi incomodat de acesta pe drumul către succes. Noul CLS este atât de frumos, luxos şi plăcut încât mă gândesc deja că vor avea probleme mari în a-l crea pe următorul. Desigur, asta spuneam şi de fostul model şi uite unde am ajuns acum, să merg cu acesta şi să mă gândesc că lumea trebuie să se reinventeze dacă vrea să scoată un model care să concureze cu CLS.

 

09987095578721355349.jpg

 

 

 

Pe lângă aspectul imbatabil, CLS diesel este o maşină foarte performantă şi totuşi foarte economică dacă o conduci în mod S-Klasse. Este rafinată, se conduce foarte uşor şi îţi transmite o stare de bine despre care este greu să vorbeşti în atât de puţine rânduri. Preţul maşinii în sine, de bază, este ridicat dar totuşi corect, putând fi comparat cu cele ale concurenţei mai mult sau mai puţin directă. Preţul de bază pentru un 350 CDI este de 66.092 euro. Atenţie, dacă vreţi o maşină care să vă ia minţile complet trebuie să mai adăugaţi încă aproximativ 15.000 euro în opţionale. O configurare cu cap vă va crea o maşină care poate rivaliza cu un S-Klasse la lux, confort şi spectaculozitate.

 

28100641706412612911.jpg

 

 

Ca puncte slabe - trebuie să înţelegeţi că acesta este un coupe cu patru uşi mai mult decât o limuzină foarte frumosă. Spaţiul în spate nu este la fel de mare ca într-un E-Klasse şi designul spectaculos înseamnă geamuri laterale înguste şi deci un sentiment de maşină foarte strânsă în jurul tău. Indiferent de locul pe care îl ocupi în maşină. Portbagajul este uriaş şi cred că pentru un cuplu tânăr şi de succes care pune pe primul loc desenul spectaculos al lucrurilor şi consideră maşina un status indicator absolut necesar, noul CLS este maşina perfectă.

 

 

Sursa: Promotor.

Link to comment
Share on other sites

O masina mai mult decat excelenta.Are tot ce iti trebuie.Daca vrei lux si sportivitate get one of those!

Cei de la Mercedes fac treaba buna cu motoarele lor blue.Scad noxele lasand puterea si performanta in pace.

Link to comment
Share on other sites

La masina asta designul este splendid iar performantele sunt pe masura !

Edited by TheKiD
Link to comment
Share on other sites

Masinile din gama Mercedes mi se par cele mai elegante, puternice, rapide masini, parerea mea desigur! Nu stiu ce sa zic... Germanii au avut cap cand au creat firma Mercedes!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.