Jump to content

Age of Conan Hyborian Adventures


Unknown X
 Share

Recommended Posts

Age of Conan Hyborian Adventures

 

22248843893656453236.jpg

 

Articolul de faţă începe cu o dilemă, ce ar fi putut fi evitată dacă nu ar fi trebuit să apară şi o notă. Pe scurt,majoritatea produselor de divertisment ce fac obiectul de activitate al acestui site pot fi notate, fără frica de a greşi, într-o “bulă” atemporală unde doar jocul este relevant; dacă produsul din cutie este buşit din cauza unei proaste implementări sau datorită bug-urilor, îl arzi la scor şi pleci fluierând mai departe, deoarece mâine providenţa (sau editorul, ca să fim corecţi) îţi va pune în braţe altă minunăţie, cu care va trebui să îţi faci din nou nervi, nemaiavând timp să analizezi eforturile disperate ale producătorilor de a-şi cârpi produsul.

 

Ce se întâmplă însă când trebuie să analizezi un MMO? Prin definiţie, un astfel de joc este conceput pentru perioade foarte lungi de timp; “bula” atemporală nu se mai aplică, şi trebuie să fii atent cum dai cu toporul, deoarece poţi protesta asupra unor elemente fixate “pentru eternitate” în patch-ul de mâine, si apoi râde toată lumea de tine, arătând acuzator cu degetul. Aşadar, de-a lungul acestui articol voi încerca să fac diferenţa între ce e ok, ce nu, ce este implementat sau nu, închizând ochiul cu ceva mai mare indulgenţă decât normal la bug-uri. Dacă elementul lipsă este “game breaker” atunci asta e, nu mai ai ce face, dar dacă situaţia este corectabilă fără eforturi majore… atunci aşa să fie.

 

Precizările de mai sus sunt necesare în cazul lui Age of Conan, deoarece pentru prima oară dupa apariţia colosului World of Warcraft avem o alternativă viabilă pe termen lung pentru jocul celor de la Blizzard.

 

 

MMO-ul celor de la Funcom, responsabili printre altele şi de Anarchy Online şi The Longest Journey, se bazează pe scrierile lui Robert E. Howard, autorul universului Hyboria şi a personajului principal, Conan. În contexul jocului, acesta este regele Aquiloniei, unul dintre cele trei regate “jucabile”. Lumea concepută de Howard este una a violenţei extreme, a războiului continuu, populat de personaje musculoase, femei dezbrăcate şi zei malefici implicaţi “activ” în evoluţia Hyboriei. Comparativ cu alte universuri fantasy, cel conceput de Howard este mult mai uman, fără elfi şi dwarfi, axându-se pe război, aventură şi violenţă mai mult decât pe orice altceva. Iar din acest punct de vedere, Funcom a reuşit să îi recreeze munca în format digital cu o asemenea acurateţe încât devine impresionant.

 

Age of Conan arată splendid, în primul rând din punct de vedere conceptual, de la arhitectură la geografie, dar şi din punct de vedere tehnic, MMO-ul celor de la Funcom făcându-mi sistemul să sughiţe într-un asemenea hal încât a fost nevoie de un upgrade. Dând orice alt element la o parte, Hyboria merită explorată doar de dragul plimbării, pentru a vă încânta ochiul, pentru a absorbi fiecare regiune în parte, de la deşerturile provinciei Khoshepf la peisajele ameţitoare din Connal’s Valley. Distanţa la care poţi vedea în Conan este… maximă. Dacă ai unde să te caţeri, poti vedea toată “harta”, fără nici o urmă de exagerare, iar dacă unde te uiţi, jos, în vale, şi există ori vreun monstru ori vreun om, o să îl vezi, o chichineaţă de 3 pe 3 pixeli, însă este acolo.

 

Modul în care fiecare zonă a fost concepută generează totuşi o serie de probleme de ordin tehnic. Spre deosebire de alte MMO-uri, între zone există ecrane de loading. Nu foarte lungi, dar există. Spre meritul sistemului, fiecare zonă este absolut uriaşă, mult mai mare decât orice aţi văzut în World of Warcraft sau în The Lord of the Rings Online, de exemplu. Apoi, dacă în jocurile astea aveai o câmpie cu nişte clădiri pe ea, cu 2-3 dealuri şi alte forme de relief, în Conan geografia este mult mai aglomerată, cu crevase, munţi, râuri şi zone ce par mai degrabă ieşite dintr-un joc single-player, pline cu content şi lucruri de văzut. Deci timpii de încărcare se justifică. Un efect secundar al “geografiei” duce din păcate la înghesuiala extremă a jucătorilor în punctele de interes, în condiţiile în care atât jucătorii, cât şi mobii sau NPC-urile intră sub influenţa sistemului de coliziuni. Este perfect posibil, de exemplu, să blochezi poarta pe unde intri în oraş stând călare pe mamut chiar între ziduri.

 

97851741197043494637.jpg

 

Cerinte minime de sistem:

  • Procesor: Intel Pentium IV/AMD Athlon 3200+
  • Memorie RAM: 2 GB
  • Sistem de operare: Windows XP SP2 sau Vista
  • HDD: 31 GB
  • Placa video: NVIDIA GeForce 6600 sau ATI 9800

 

 

 

Sursa: computergames.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.