Jump to content

Mercedes-Benz Unimog – o legendă la 60 de ani.


South BAWGXVII
 Share

Recommended Posts

De obicei, despre legende auto citeşti prin cărţile de istorie sau le admiri pe la evenimente dedicate. Dar să consideri legendă un model care se află în producţie... mai rar.

 

99055103341729976481.jpg

Galerie:

 

La început, adică acum mulţi, mulţi ani, mi-a atras atenţia prin bizarerie, prin ciudăţenia conceptului. Parcă era una dintre jucăriile mele din copilărie. Ceva care se afla la graniţa multor universuri - Unimog. În timp, am mai descoperit informaţii, pentru ca mai apoi, după o documentare mai serioasă, să mă îndrăgostesc iremediabil şi de acestă creaţie. Iar pe traseul acestei contemplaţii de la distanţă am reuşit să mă intersectez de două ori cu micuţul gigant. Am văzut ce poate pe circuitul de motocross de la Ciolpani (da, poate rula pe acolo pe unde zboară o motocicletă de cross), iar apoi în poligonul offroad Mercedes Benz Trucks. Să vorbim însă despre cei 60 de ani pe care Unimog i-a sărbătorit la începutul lunii Iunie.

 

67469942175215476187.jpg

 

Imediat după finalul celui de-al Doilea Război Mondial, germanii aveau nevoie de un ajutor pentru reconstrucţia ţării. Iniţial, Unimog a fost gândit ca un utilaj pentru fermieri, capabil să acopere o arie cât mai mare de aplicaţii din munca acestora. În 1946, s-a început munca la proiect, iar pe finalul anului, primul prototip a fost gata. Modelul era echipat cu un propulsor pe benzină, pentru că propulsorul diesel OM636 încă era în faza de dezvoltare. În schimb, prototipul a reprezentat în mare proporţie versiunea finală care a intrat în producţia de serie în 1947, dar echipat cu noul propulsor diesel OM636, care dezvolta 25 CP. Părintele modelului a fost Albert Friedrich, care a ajuns la o înţelegere cu Erhard und Sohne (Erhard şi fii) pentru producţia modelului. Totuşi, primele exemplare au fost produse de Boehringer, şi asta pentru că Erhard und Sohne nu aveau capacitatea de a produce Unimog, iar Mercedes Benz nu avea voie să producă modele 4x4 imediat după război, potrivit tratatelor de după conflict.

 

87339222514221930444.jpg

 

Mercedes Benz preia producţia Unimog în 1951. Este momentul în care steaua Mercedes apare pe model, înlocuind sigla iniţială - un cap de bivol. Începe şi diversificarea modelului, putând fi achiziţionată şi o versiune cu ampatament mărit şi cabină închisă. Producţia se mută la Gaggenau, iar modelele construite aici sunt cunoscute ca seriile 401 şi 402 (versiunea cu ampatament lung). În 1955 este lansată versiunea 404 S, iar principalul client devine armata Republicii Federale Germania, care îşi completa astfel "arsenalul". A fost una din cele mai de succes versiuni, produsă între 1955 şi 1980 în peste 64.000 unităţi.

 

05716606592546323002.jpg

 

Cel mai vechi model din această serie cunoscut a exista în stare de funcţionare este şasiul cu numărul 4 din 1955. În 1963 s-a lansat seria 406/ 416, care era echipată cu propulsorul OM312 care dezvolta 65 CP. Ulterior a fost montat propulsorul diesel cu injecţie directă OM352, care a fost oferit în versiuni de 80 CP şi 110 CP. În 1966, Mercedes Benz produce exemplarul cu numărul 100.000. Destinaţia originală a modelului, cea de utilaj agricol, s-a evaporat în timp, prin urmare Mercedes Benz lansează în 1972 un tractor bazat pe Unimog, acesta făcând parte din familia modelului. Primul exemplar s-a numit MB Trac 65, iar producţia a fost sistată abia în 1991.

 

48940607416582974254.jpg

 

1976 este anul în care Mercedes Benz schimbă indicativele din numele modelelor, de acum se contorizează seria U. Tot acum se realizează departajarea clară între modele. Versiunile având cabină "rotundă" sunt cunoscute ca fiind modelele pentru activităţi uşoare, în timp ce exemplarele având cabină "dreaptă" sunt destinate muncilor grele. În 1977 este produs exemplarul cu numărul 200.000. Atât de apreciat a fost şi este acest concept, încât Mercedes Benz s-a trezit şi cu solicitări ceva mai bizare de configurare pentru Unimog.

 

82879763874268677920.jpg

 

Ele au venit la început de la clienţi din Japonia, care ar fi dorit un model recreaţional, eventual bun de mers la club. Aşa a apărut seria Funmog lansată în 1994, la acel moment cel mai scump Unimog - 150.000 mărci germane. În 2005, Mercedes Benz a prezentat la salonul auto de la Dubai un Unimog U 500 Black Edition. O creaţie impresionantă Unimog, nu ai cum să ignori acest colos al industriei auto. La Mulţi Ani Unimog!

 

 

Sursa:

Promotor.ro

Link to comment
Share on other sites

E un fel de Monster Truck, numai ca este util. Adica poate face 'ceva cu viata lui' . Majoritatea Monster Truck-urilor sunt fabricate doar pentru a distruge.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.