Jump to content

Ferrari F12 Berlinetta


DdS REY
 Share

Recommended Posts

Ferrari F12 Berlinetta

 

 

 

Iată-l: este cel mai nou Ferrari şi cel mai rapid construit în uzina de la Maranello. Este una dintre premierele cele mai aşteptate de la Salonul Auto Geneva . Este noul Ferrari F12berlinetta.

ferrari-f12berlinetta-geneva-2012-0.jpg?width=610&height=343

 

La revedere Ferrari 599 GTB Fiorano - după 6 ani de la lansarea din 2006, coupe-ul V12 italian primeşte un urmaş foarte reuşit: noul Ferrari F12berlinetta, care este inaugurat în premieră mondială la Salonu Auto de le Gevena 2012

 

 

Deşi numele vehiculat înaintea lansării era F620 GT, iată că italienii ne surprind prin schimbarea tradiţiei în materie de indicative : "F" provine, după cum era normal, de la Ferrari, "12" de la configuraţia V12 a motorului, iar "berlinetta" semnifică soluţia de coupe cu două locuri cu motor în faţă.

 

ferrari-f12berlinetta-geneva-2012-001.jpg?width=600&height=424

 

Şi ce motor! În timp ce mulţi alţii apelează la downsizing, forţaţi de trendul ecologic, cei de la Ferrari par nepăsători: V12-le are 6.262 cmc şi cele două rânduri de cilindri înclinate la un unghi de 65 de grade unul faţă de celălalt. Fără ajutorul nici unui fel de turbocompresor sau compresor mecanic, acest V12 scoate nu mai puţin de 740 CP/8.500 rpm, aşa încât motorul se poate lăuda cu un raport de 118 CP/litru.

 

Şi cuplul motor este foarte bun, valoarea maximă de 690 Nm fiind obţinută la 6.000 rpm, dar mai important este faptul că 80% din cuplul motor este obţinută încă de la 2.500 rpm, ceea ce face noul Ferrari F12berlinetta mult mai uşor de utilizat zilnic, dar îi conferă şi resurse excelente pentru demarajele în forţă.

 

De la 0 la 100 km/h, Ferrari F12berlinetta are nevoie de numai 3,1 secunde, până la 200 km/h ajunge în doar 8,5 secunde, iar viteza maximă este de 340 km/h. Cu alte cuvinte, vorbim de cel mai puternic şi performant Ferrari care iese pe porţile uzinei din Maranello. Acest lucru este posibil într-o bună măsură obţinerii unei mase reduse, de numai 1.525 kg (cu 70 kg mai puţin decât F599 GTB), aşa încât maşina oferă un raport de 2,1 kg/CP.

 

ferrari-f12berlinetta-geneva-2012-002.jpg?width=600&height=424

Noul Ferrari F12berlinetta este una dintre cele mai asteptate premiere de la Geneva 2012

 

 

Pe de o parte, designerii şi inginerii au reuşit să obţină un coupe foarte compact (lungime de 4,62 metri, lăţime de 1,94 metri, înălţime de 1,27 metri), ampatamentul a fost scurtat, motorul, bordul şi scaunele au fost plasate mai jos, iar cutia de viteze transaxle şi suspensia spate au un gabarit mai mic, ceea ce a permis diminuarea dimensiunilor spatelui.

 

Pe de altă parte, a fost utilizat intensiv aluminiul, iar în dezvoltarea structurii spaceframe au fost folosite nu mai puţin de 12 tipuri de aliaje, unele în premieră pentru industria auto. Aşadar, noul Ferrari F12berlinetta promite o rigiditate cu 20% mai bună decât a prededesorului, în timp ce repartiţia maselor pe punţi este foarte bună: 54% pe spate, 46% pe faţă.

 

Aerodinamica joacă un rol la fel de important pentru Ferrari ca şi până acum, aşa încât inginerii afirmă că au obţinut o creştere de 76% a forţei de apăsare pe caroserie (se cifrează la 123 kg la 200 km/h), în timp ce coeficientul aerodinamic a fost redus până la 0,299. Dintre soluţiile aplicate se remarcă "Aero Bridge" (capota motorului canalizează curenţii de aer dinspre partea frontală spre cea laterală, crescând forţa de apăsare) sau"Active Brake Cooling" (supape plasate în fantele de aerisire, care se deschid doar la momentul optim, reducând astfel rezistenţa aerodinamică).

 

ferrari-f12berlinetta-geneva-2012-003.jpg?width=600&height=424

Ferrari F12berlinetta are un motor V12 de 740 CP si atinge 100 km/h in doar 3,1 secunde

 

Aerodinamica afectează pozitiv nu doar manevrabilitatea maşinii, ci şi consumul - chit că, în teorie, cine îşi cumpără Ferrari este prea puţin interesat de acest aspect. Trebuie remarcat, totuşi, că noul V12 aduce ore reducere de 30% a emisiilor de CO 2, care acum se cifrează la 350 g/km, în timp ce consumul mediu este mai mult decât rezonabil pentru un V12 cu o asemenea putere: 15 litri/100 km.

Mai trebuie amintite alte delicatese tehnice din meniul lui Ferrari F12berlinetta: frânele ceramice din carbon CCM3, suspensia magnetoreologică upgradată, SCM-E, sau sistemele de control electronic E-Diff, F1-Trac sau ESP Premium. Asta în timp ce interiorul este super-luxos: tapiţerie din piele Frau, inserţii din aluminiu şi fibră de carbon sau sistemul multimedia şi de control al funcţiilor maşinii Human Machine Interface.

Mai rămâne să aflăm şi cât va costa acest Ferrari F12berlinetta - deşi suntem siguri că oricare ar fi suma, nu va fi un impediment pentru ca milionarii şi fanii să stea la coadă...

 

 

Sursa: ProMotor.ro

Link to comment
Share on other sites

Ferrari-urile numai sunt cum erau... Si ma refer la cele vechi, cele cu forme rotunde, cum ar fi 250-ul si multe altele.

Asta nu prea imi place. Nu prea ii inteleg forma. Nu este nici berlina, nici hatchback, nici coupe.

Link to comment
Share on other sites

@ Yonutz Ferrari incearca sa abordeze un nou stil, sa sufle o imagine noua masinilor poate primele modele cum ar fii acesta nu este asa reusit dar urmatoarele sigur vor fi. Asta find aspectu ce e sub capota pur sange Ferarri.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.