Jump to content

Am condus Audi Q5 Hybrid – merită sau nu?


Marius kox
 Share

Recommended Posts

Am condus Audi Q5 Hybrid – merită sau nu?

 

Vârful de gamă al gamei Q5 este versiunea Hybridă. Merită să cheltuieşti cu mult mai mulţi bani pe un hybrid decât pe senzaţionalul 3.0 TDI? Răspund după primul test realizat pe pământ românesc.

 

deschidere.jpg

 

Personal, nu mă simt deloc vinovat când accelerez un SUV de două tone şi jumătate, iar computerul de bord o ia razna indicând consumul. Nu, nu, toată treaba cu distrugerea planetei din cauza maşinilor este o prostie care le-a permis constructorilor să scoată de la naftalină sistemele turbo sau în locul lor să crească performanţele cu sisteme de propulsie electrică. Asta a însemnat, desigur, naşterea speciei hibrizilor. Poluarea globală vine de la maşinile de pe stradă doar în proporţie de 2%, deci nu de aici ni se va trage sfârşitul. Desigur, când ai mulţi bani de cheltuit pe o maşină, te simţi bine să spui că ai un hibrid care te scuteşte de anumite taxe şi, dacă este construit bine, îţi dă senzaţii tari sportive pe care nu le-ai fi aşteptat.

 

img_9928.jpg

 

Viitorul nu este deloc simplu pentru hibrizi. Chiar dacă nu vor dispărea ei vor evolua pentru că altfel, specia lor este destinată pierzaniei. Soluţia cea mai viabilă, mai ales pentru maşini mari de dimensiunile şi greutatea unui Q5, este aceea a plug-in-ului. Un SUV hibrid care va putea fi încărcat la priză pentru a se putea rula apoi cu el electric pentru câteva zeci de kilometri, asta va însemna succes. Până atunci putem doar să vedem cât de buni sunt pionierii acestei epoci. Pentru Audi, Q5 este începutul. Indiferent cum va fi el primit sau perceput, mai importantă este continuarea sa şi extinderea în gama Audi a hibrizilor.

 

img_9893.jpg

 

A cumpăra un Q5 2.0 TFSI de 211 CP cu preţ de pornire de 43.910 euro este o alegere corectă . La fel şi un 2.0 TDI de 177 CP, la 41.200 de euro. Şi, mai bine, pentru cei cu dare de mână există 3.0 TDI la 49.189 de euro sau 3.2 FSI la 48.508 euro. Încă toate astea sunt mici copii, deoarece la încă 10.000 de euro peste versiunile V6 există versiunea Hybrid, un 2.0 TFSI de 211 CP supraalimentat cu un motor electric. Puterea totală a ansamblului este comparabilă cu cea a motoarelor V6, 245 CP, dar preţul mult mai mare decât al acestora nu se poate justifica foarte bine.

 

img_9880.jpg

 

Există un mod full-electric de rulare pentru Q5 Hybrid dar el funcţionează foarte rar atunci când bateriile reuşesc să se încarce complet. Iar când acest lucru se întâmplă şi poţi rula electric vei avea la dispoziţie doar câţiva kilometri pentru energia se scurge repede din baterii. Q5 este o maşină grea iar bateriile sunt prea slabe pentru a-ţi permite să rulezi măcar 10 kilometri doar electric.

 

img_9954.jpg

  • Mai multe detalii, imagini sau informatii gasiti pe site-ul Promotor.ro

img_9978.jpg img_9955.jpg img_9944.jpg

 

Sursa:

Promotor.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest 4Tuning

Ma bucur sa aud ca ai testat o asemenea masina!;)Da se merita!Nu este o masina de fite,este puternica si are o forma aerodinamica foarte smechera!

Link to comment
Share on other sites

Sincer, chiar merita este o masina : Frumoasa, puternica si performanta ... dar trebuie sa strangi ceva sa o cumperi nu gluma ...

Cine isi permite,isi cumpara.

Strangi bani,o cumperi... nimic de zis dar pentru un venit de bugetar aceasta masina iti mananca si banii de paine. Taxele lunare si cele anuale te ajung la cateva mii de euro.

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur sa aud ca ai testat o asemenea masina!;)Da se merita!Nu este o masina de fite,este puternica si are o forma aerodinamica foarte smechera!

Nu el a testat-o. :))

Sincer, nu-mi place masina de cand a aparut. Mi se pare facuta fara rost, adica, de ce ai vrea un SUV atat de mic? Daca tot iti iei SUV, ia-ti ceva mare, nu-ti iei SUV ca sa faci ecoonomie.

La dotari sta bine, la motoare la fel, dar nu-mi place, pur si simplu. E prea scumpa pentru ce e.

Si, vorbind despre motoru' asta, la fel, mi se pare aiurea... De ce sa pui hybrid pe un SUV? Cine-si ia SUV, se presupune ca nu-si face problema cu banii de benzina/motorina, taxe etc.

#Multumim ca ai postat articolul, e interesant.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.