Jump to content

Noul Range Rover, în detaliu


Alex Aka Show
 Share

Recommended Posts

noul-range-rover-a-n-detaliu-34026.jpg

Nu-l schimba. Doar fă-l mai bun.” Acesta – după multe ore de conversații – a fost brief-ul primit de la genericul client în cazul noului Range Rover. Nu este un lucru ușor de făcut, dar această a patra generație a icon-ului britanic l-a reușit.

LR_Range_Rover_Location_04_LowRes-655x437.jpg

După o litanie lungă de o zi, în care am primit pe adresa redacției poze cu el din ce în ce mai puțin camuflat, în această noapte Range Rover L405 a pășit în final în fața mulțimii adunate la un eveniment londonez.

noul-range-rover-evoque--prezentat-in-detaliu31039.jpg

Înainte de asta am fost invitați în baza Jaguar Land Rover din Gaydon pentru a-l vedea îndeaproape.

 

 

Știam deja câte ceva despre el. Cum ar fi că structura monococă din aluminiu ajută mașina să fie cu 420 de kilograme mai ușoară decât în cazul generației anterioare. Știam și despre noul design și noul interior, care continuă în specificul de lux al mărcii. Și mai știam și despre cifrele de vânzări uimitoare (anul trecut s-au vândut 279.606 unități, adică mai mult decât niciodată). Dar asta nu înseamnă că detaliile se termină aici: noul Range Rover este mai ușor, mai rafinat, mai capabil în off-road și mai frugal în ce privește consumul de combustibil.

34027.jpg

Motto-ul lui Gerry McGovern (director de design și CEO) este „democrația în design este echivalentă cu mediocritatea”; și este peste măsură de mândru de creația sa. Pus lângă predecesorul său, creează aparența că niciun alt SUV nu a reușit să-l facă pe Range-ul de generație a treia să arate vechi. Până la acesta.

 

„Este lux, nu opulență. Astea sunt două chestii diametral opuse” spune McGovern. Arată mai șmecher, mai lăsat și mai lung (asta pentru că și este: cu 20 mm mai scund și cu un dram mai lung decât modelul pe care îl înlocuiește). Și-a păstrat silueta familiară, are acum un parbriz mai înclinat, o nouă grilă iar cele trei „branhii” (pe care le avea și modelul care se retrage) s-au mutat pe portiere, pot fi comandate în diferite culori și nu mai au caracter funcțional. Un detaliu excelent stă pitit în blocurile optice: ascund lentila unei camere de înaltă performanță.

 

Interiorul, ne spune McGovern, „dă clientului senzația că nu există loc mai bun în care să se afle”. Panoul central revizuit pierde jumătate din butoane în cazul noului model. Locurile din spate – în ciuda creșterii ampatamentului cu 40 de mm – au primit 120 mm mai mult spațiu. Corespondentul nostru (care avea peste doi metri) s-a simțit pe deplin confortabil. Poți opta și pentru scaune „executive” în spate (care oferă cinci tipuri diferite de masaj) și printre opționale se numără și un sistem audio Meridian cu 29 de boxe. Haionul încă este format din două părți, iar acum este automat.

242366-37_34033.jpg

Motoarele care pun toate astea în mișcare – folosindu-se de roți de 19” până la 22” – sunt trei la număr, incluzând un diesel V6 entry-level de 3,0 litri, care livrează 254 CP și 0-100 în 7,4 secunde (performanțe similare cu TDV8-ul de 4,4 litri de pe modelul anterior, mulțumită scăderii în greutate). Consumul declarat este de 6,2 l/100 km și emisiile de 196 g/km. Pe lângă acesta dispune de un diesel V8 de 4,4 litri (334 CP, 0-100 km/h în 6,5 secunde) și de V8-ul supraalimentat de 5,0 litri, urmate de un hibrid diesel în 2013 (care să reducă emisiile până la 169 g/km). Transmisia este asigurată de o automată ZF în opt trepte.

 

Pe asfalt, Range Rover îi găsește ca rivali pe cei de teapa lui Bentley Flying Spur în termeni de rafinament , având cel mai mic zgomot la rulare mulțumită noii suspensii și a antifonării de top, dar asta nu îl face mai puțin veridic off-roader (cu toate că este unul care se poate personaliza în 18.000 de feluri). Am auzit că terenul de testare din Eastnor a trebuit să fie îmbunătățit pentru a fi considerat o provocare pentru RR. Garda la sol a crescut cu 18 mm până la 297 mm, cursa suspensiei are acum 597 mm și poate merge prin apă de până la 900 mm adâncime (mașina respiră acum printr-o pâlnie situată între capotă și aripă. Noua setare auto pentru Terrain Response analizează condițiile de drum de 100 de ori pe secundă și modifică reacțiile mașini în consecință. Și poate să tracteze până la 3.500 kg.

 

Land Rover anticipează existența a aproape 22 de milioane de SUV-uri până în 2020. Fabrica din Halewood – în care se asamblează Evoque – este deschisă acum 24 de ore pe zi, pentru onora cererea, creând totodată 1.000 de locuri noi de muncă. Noul Range Rover va fi produs în fabrica nou deschisă de la Solihull.

242368-37_34035.jpg

Sursa:www.topgear.com

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.