MrYonutz Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Transalpina Transalpina (DN 67C) este o șosea din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m). Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii. Transalpina străbate patru județe - Gorj, Vâlcea, Sibiu, Alba - traversând Munții Parâng de la sud la nord, altitudinea cea mai mare având-o pe o porțiune de aproximativ 20 de km, în județul Vâlcea, unde se prezintă ca o "șosea de creastă". Dacă la începerea lucrărilor de modernizare, în 2009, drumul dinspre Novaci era asfaltat numai până la Rânca (1.600 m), acum drumul este asfaltat până la Sebeș. Istoric Începuturile acestui drum sunt neclare. Unele surse susțin că a fost construit prima dată de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii, motiv pentru care pe hărțile de istorie este trecut sub denumirea de „coridorul IV strategic roman”. Există și o legendă locală, care spune că, la sfârșitul secolului XVIII și la începutul secolului XIX, fiecare familie a participat la construirea unei porțiuni din acest drum, în funcție de posibilitățile fizice și financiare ale sale. Potrivit altor surse, șoseaua a fost construită și pietruită de germani în timpul Primului Război Mondial, din rațiuni militare, însă a fost foarte puțin folosită. Cert este că drumul, cunoscut ca "Poteca Dracului", a fost inițial o potecă de munte, folosită de către păstorii din Mărginimea Sibiului pentru a traversa munții cu turmele de oi în Țara Românească. În lucrarea sa Istoria Olteniei supt austriaci (1718-1739), istoricul Constantin C. Giurescu arată că încă din anul 1731 autoritățile austriece propuneau construirea unui drum transcarpatic pe traseul vechiului drum de transhumanță ce lega Transilvania de Oltenia. Având în vedere învățămintele din Primul Război Mondial, regele Carol al II-lea a dorit să aibă la dispoziție un drum strategic, pentru artileria montană, trasă de cai, care să poată fi parcurs de trupele care se mișcau între Valahia și Transilvania. Pentru stabilirea traseului drumului, primul-ministru Gheorghe Tătărăscu a plecat pe munte de la Novaci la Lotru, însotit de 20 de călăreți din Novaci, conduși de învățătorul Ion D. Giurgiulan. În urma acestei acțiuni, Gheorghe Tătărăscu a inaugurat lucrările de construcție a drumului pe platoul Novaciului. Lucrările de refacere decise de rege au avut loc înperioada 1934 - 1939. La inaugurarea drumului, în anul 1939, a participat și regele Carol al II-lea, însoțit de viitorul rege Mihai I, precum și primul-ministru Gheorghe Tătărescu și soția sa Arethia. Aceștia au parcurs întregul traseu al drumului la bordul unei mașini de teren, la volan aflandu-se chiar regele Carol al II-lea.După inaugurare, drumul a fost cunoscut sub denumirea de Drumul Regal sau Drumul Regelui, denumire ce a înlocuit denumirea populară de Poteca Dracului. Drumul a mai fost reabilitat în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când germanii aveau nevoie de această cale de acces din motive militare. De atunci a fost foarte puțin întreținut. După revoluția din decembrie 1989 drumul nu a mai fost întreținut, o parte a zidurilor de sprijin au fost desființate, piatra fiind sustrasă și utilizată la realizarea fundațiilor unor vile ce au fost construite la Rânca. Situația actuală În 2008, în ultimele luni de mandat ale ministrului de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a decis să scoată la licitație reabilitarea DN 67 C. Lucrările au început efectiv în 2010, investiția licitată ridicându-se la 1.3 miliarde de lei. Șoseaua a fost dată parțial în circulație în 2010. Părere/Experientă proprie În această vacanţă de vară am plecat într-o excursie cu familia pe cele două mari drumuri ale României, adica Transfăgărăşan si Transalpina. Am urcat pe Transfăgărăşan şi am coborât pe Transalpina. Transalpina, drumul despre care a fost făcut si topicul, este întradevăr un drum frumos, cu privelişti impunătoare. Drum frumos, in sensul de felul în care este făcut, adică cu foarte multe curbe şi serpentine. În mare parte drumul a fost asfaltat, neavând gropi care ar putea îngreuna drumul şi afecta maşina, însă o porţiune măricică de drum era încă in lucru pe jos inca fiind pământ sau pietriş, dar se mergea destul de bine si pe acolo. Sus, pe la vreo 1800 de metri era destul frig si am avut bucuria de a găsi si puţină zăpadă în luna Iulie. Dat fiind faptul că iarna aceste drumuri sunt închise din cauza zăpezilor, toată lumea merge vara pe ele, iar noi ajungând destul de târziu la "popas", în jurul orei 19, dacă-mi aduc bine aminte, ne-a luat ceva timp să găsim cazare. Deci, dacă aveţi de gând să plecaţi la drum, vă sfătuiesc să vă rezervaţi locul de cazare de dinainte. Mai mult nu am ce să zic despre Transalpina, pot doar să vă recomand să mergeţi acolo, deoarece nu veţi regreta. Galerie: http://imgur.com/a/X7f7p Sursa: Wikipedia / sursă proprie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
faL ow Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Chiar transalpina este in top5 strazi din lume, iar pe locul 1 este Transfagarasan. Sunt mandru ca sunt roman. La multi ani romania ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolu Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Am fost pe acolo , e frumos , drumurile acelea şerpuite .... peisajele ..... totul în românia e frumos dar noi nu ştim să preţuim .... Noi suntem ce'i mai feriţi de cutremure , uragane toate astea .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Truth Posted December 24, 2012 Share Posted December 24, 2012 Romania este o tara foarte turistica . In fiecare ani vin turisti ca sa viziteze diferite zone ale Romaniei . Chiar sunt straini care aleg sa traiasca aici . Chiar am vazut un strain venit aici si-a pus in plan sa construiasca 60 de case , 2 lacuri , o biserica ! A cumparat un teren , si deja a inceput ! Desii Romania e intr-o criza mare , macar avem cu ce sa ne mandrim ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts