Jump to content

Recrutăm designeri audio și video. Aplicați aici

Recrutăm designeri grafici. Aplicați aici

 

Smoke.

Member
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

1 Follower

About Smoke.

  • Rank
    Take away my internet

Previous Fields

  • Real name
    Alexandru
  • RPG1 Nickname
    The.Wizard
  • RPG2 Nickname
    [].Smoke.[] and Braken.

Recent Profile Visitors

318 profile views
  1. Vânzările de vehicule electrificate pe cea mai mare piață auto din lume vor crește cu 40% în fiecare din următorii 5 ani, potrivit estimărilor făcute de reprezentații industriei auto din China. Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) este încrezătoare că piața locală va înregistra vânzări de 1.9 milioane de vehicule electrificate în 2021, urmând ca totalul să ajungă la 2.7 milioane anul viitor. Potrivit estimărilor CAAM, vânzările de mașini cu emisii reduse (sau zero) din China vor înregistra creșteri de 40% în fiecare an din următorii cinci. Chinezii iau în calcul să extindă perioada de acordare a bonusurilor pentru achiziția mașinilor electrificate și după 2022 pentru a sprijini industria auto în această tranziție. Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% în prezent. Vânzările auto pe piaţa chineză au scăzut cu 3% în mai, punând capăt celor 13 luni de creştere consecutivă, începând din aprilie 2020. Sursa
  2. Germania a fost condamnată de Curtea Europeană de Justiție pentru depășirea limitelor stabilite de UE la gaze toxice, în mai multe locuri din țară, timp de mai mulți ani. Comisia cere acum Germaniei să interzică diesel-urile vechi. Germania a încălcat legislația europeană privind emisiile de NO2, în mai multe orașe din țară, a stabilit CJUE, într-un proces deschis de Comisia Europeană și care viza perioada 2010 – 2016, scrie presa din Germania, potrivit profit.ro. Reprezentanții industriei auto țară susțin că sentința este anacronică, pentru că situația s-a schimbat radical în ultimii ani. Chiar dacă în ultimii ani Germania a reușit să-și îmbunătățească calitatea aerului, în special datorită pandemiei, procesul a fost deschis în baza unor măsurători făcute în 2016. La acel moment, erau depășite valorile de emisii în 90 de orașe, care în 2019 mai rămăseseră doar 25. În 2020, emisiile erau depășite doar în șase orașe, potrivit datelor publicate de autoritățile germane. Acțiunea Comisiei Europene a fost inițiată în 2018, motivația fiind că Germania nu a luat nicio măsură, deși limitele au fost depășite sistematic, timp de șase ani. Decizia Curții de Justiție confirmă acuzațiile CE și spune că Germania a încălcat prevederile Directivei Clean Air a UE. Chiar dacă sentința nu include eventuale sancțiuni, Uniunea Europeană poate cere anumite acțiuni. Comisia Europeană a solicitat Germaniei să facă orice este posibil pentru reducerea valorilor de NO2 sub limitele impuse. Reprezentanții UE au spus că Germania are mână liberă să facă orice dorește pentru a reduce emisiile. Germania a interzis circulația mașinilor echipate cu motoare diesel vechi, în mai multe orașe, în perimetrul zonelor centrale, fiind printre primele țări care au luat o astfel de măsură. Sursa
  3. Noua ediție specială Ford Puma ST a fost denumită Gold Edition. Numele a fost ales de fani, la fel și culoarea exterioară, dar și multe alte elemente. Aceasta va fi produsă la uzina Ford de la Craiova. În perioada 1-10 iunie, Ford a făcut un sondaj pe conturile de Instagram și Twitter, iar fanii au fost invitați să contribuie la definitivarea unei ediții speciale a modelului Puma ST. Până și denumirea acesteia a fost aleasă de fani. După mai bine de 275.000 de voturi primite, noua ediție specială Ford Puma ST a fost dezvăluită oficial. 59% dintre fani au ales denumirea Puma ST Gold Edition, astfel că așa va fi cunoscută de acum înainte această versiune. Puma ST 24K Edition a fost cealaltă variantă. Culoarea exterioară neagră a fost aleasă de 56% dintre fani, iar 74% au decis ca etrierele să fie vopsite în roșu. Grafica și emblemele ST au fost alese tot de fani. În habitaclu, aceștia au optat pentru o tapițerie neagră, cusături și accente galbene, iar ornamentele pragurilor au inscripționat numele Puma în loc de Ford Performance. La fel ca modelul obișnuit, noul Ford Puma ST Gold Edition este echipat cu un motor de 1.5 litri, turbo, care livrează punții față 200 de cai putere și 320 Nm. Unitatea cu trei cilindri este alăturată unei transmisii manuale cu șase trepte. În aceste condiții, SUV-ul atinge 100 de km/h în 6.7 secunde. Așa cum a precizat anterior, Puma ST Gold Edition va fi asamblat la uzina Ford de la Craiova. Primele exemplare vor fi livrate înainte de finalul acestui an. Sursa
  4. Compania germană de tuning a lansat modelul 900 Rocket Edition, bazat pe Mercedes-AMG G63. SUV-ul dispune de 900 CP și va fi replicat în doar 25 de exemplare. Mercedes-AMG G63 nu este nici pe departe un SUV care trece neobservat. În ceea ce privește performanțele off-road-erului german, motorul V8 twin-turbo de 4.0 litri dezvoltă, în cazul lui, 585 de cai putere. Pentru Brabus este, însă, prea puțin. Tocmai de aceea, compania germană de tuning are în ofertă mai multe pachete pentru acest model. Cel mai recent poartă numele de Brabus 900 Rocket Edition. Pe lista de îmbunătățiri aduse exteriorului se numără spoilere noi, evazări pentru aripi, prize de aer suplimentare și mai multe componente din fibră de carbon. Totodată, avem o grilă frontală Rocket Startup Glow, sistem de evacuare modificat și jante Brabus Monoblock Z "Platinum Edition" cu diametrul de 24 de inch. Mașina de prezentare este finisată în nuanța Gri Stealth, cu accente roșii, dar Brabus poate vopsi mașina în orice culoare dorește clientul. Și interiorul poate fi croit după bunul plac al acestuia. Scaunele individuale, ornamentele din carbon, pedalele din aluminiu, tapițerie din piele cu model diamantat și logo-urile Brabus iluminate sunt numai câteva dintre modificările disponibile. Capacitatea cilindrică a motorului V8 a fost crescută la 4.5 litri. Propulsorul are pistoane forjate, turbine noi, biele forjate, admisie îmbunătățită și alte câteva modificări. Tocmai de aceea, puterea a crescut la 900 CP și 1.050 Nm (limitat electronic). În ciuda celor 2.560 de kilograme, Brabus 900 Rocket Edition atinge 100 de km/h în 3.7 secunde și are o viteză maximă de 280 km/h. Și aceasta din urmă este limitată pentru a proteja anvelopele. Suspensia Brabus RideControl coboară garda la sol cu 45 de milimetri. Pe puntea față, discurile de frână au diametrul de 400 mm, iar pe spate de 370 mm. Brabus va asambla doar 25 de exemplare 900 Rocket Edition, primele 10 urmând să fie livrate până la finalul acestui an. Prețul pornește de la 480.059 euro. Sursa
  5. Ford a anunţat că va achiziţiona platforma Electriphi, care furnizează servicii de administrare a staţiilor de reîncărcare pentru vehiculele electrice şi soft pentru monitorizarea flotelor. Până în 2030, Ford își propune ca 40% din vânzările sale globale să fie reprezentate de vehicule 100% electrice. În acest context, producătorul american a transmis că va cumpăra Electriphi, pentru a accelera tranziția de la mașinile “tradiționale” către vehiculele cu emisii zero. Compania cu sediul în California oferă servicii de administrare a staţiilor de reîncărcare pentru vehiculele electrice şi soft pentru monitorizarea flotelor. Ford nu a comunicat condiţiile financiare ale acordului, care ar urma să se finalizeze luna aceasta. Potrivit unui plan denumit „Ford+”, al doilea mare producător auto american se aşteaptă să cheltuie peste 30 de miliarde de dolari pentru electrificare, inclusiv dezvoltarea de baterii, până în 2030, comparativ cu ţinta sa anterioară de 22 de miliarde de dolari. Șefii de la Ford au anunţat în acest an că întreaga gamă de modele din Europa va fi una complet electrică în 2030. Sursa
  6. Constructorul german de automobile introduce a șasea generație a sistemului multimedia Porsche Communication Management. Acesta va debuta, în vara acestui an, pe modelele 911, Cayenne și Panamera. Sistemele multimedia cu care vin echipate mașinile noastre au devenit, cu trecerea anilor, tot mai inteligente și intuitive. În prezent, acest sistem este modalitatea prin care șoferul interacționează cu automobilul. Germanii de la Porsche introduc acum cea de-a șasea generație a sistemului multimedia din dotare, pentru o experiență mult îmbunătățită. Denumit oficial Porsche Communication Management 6.0, sistemul vine cu o serie de noutăți. Versiunea de bază a debutat o dată cu modelul electric Taycan, iar utilizatorii vor primi tot pachetul de îmbunătățiri printr-o actualizare over-the-air. INTERFAȚĂ NOUĂ ȘI, ÎN PREMIERĂ, ANDROID AUTO În primul rând, sistemul multimedia al nemților are o interfață complet regândită, cu iconițe redesenate, fonturi noi și culori noi. Apoi, zonele sensibile la atingere au fost extinse, pentru o interacțiune mai ușoară. Avem apoi integrarea directă a serviciilor Apple Music și Apple Podcasts, dar și posibilitatea conectării telefoanelor mobile prin sistemul Android Auto (prin cablu). Sistemul era compatibil și înainte cu Apple CarPlay (wireless). Navigația a fost, la rândul ei, îmbunătățită și oferă acum informații reale din trafic. Poate calcula timpul până la destinație, în funcție de trafic, și chiar îl informează pe șofer de traficul de pe o anumită bandă de circulație. Sistemul Porsche Communication Management 6.0 propune și o versiune îmbunătățită a asistentului digital. Prin rostirea cuvintelor "Hey, Porsche", cel de la volan va avea acces la o serie de funcții (încălzire în scaune, aer condiționat, navigație, lumină ambientală etc.). O altă noutate este funcția Soundtrack My Life. Așa cum îi spune și numele, aceasta va putea genera o coloană sonoră care va fi redată în funcție de stilul de condus sau traseul urmat. În prezent, este în variantă de testare beta. DEBUTEAZĂ ÎN VARA ACESTUI AN Noul sistem multimedia al producătorului din Stuttgart va debuta, în vara acestui an, pe modelele 911, Cayenne și Panamera. Sursa
  7. Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) va suplimenta cu 20 milioane de lei bugetul alocat persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Plus, în condiţiile în care cele 200 de milioane de lei alocate iniţial au fost epuizate în două luni. Apetitul ridicat al românilor pentru achiziția de mașini electrice prin “Rabla Plus” a determinat autoritățile să aloce fonduri suplimentare pentru program. “Bugetul alocat iniţial pentru persoanele fizice, în valoare de 200 de milioane de lei a fost rezervat integral la aproximativ 2 luni de la lansarea programului, demonstrând interesul cetăţenilor faţă de autovehiculele electrice, mai prietenoase cu mediul înconjurător,” se menţionează într-un comunicat al AFM. În cadrul Programului Rabla Plus, se acordă două tipuri de ecotichete, respectiv 45.000 de lei pentru maşinile 100% electrice şi 20.000 de lei pentru maşinile hibrid plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autoturismului nou. Potrivit sursei citate, cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului Rabla Plus. Sursa
  8. Într-unul dintre clipurile video de promovare a noii identități vizuale Dacia, apare și un cadru cu viitorul Duster facelift. SUV-ul va debuta în a doua jumătate a anului. Dacia și-a prezentat în urmă cu câteva ore noua identitate de marcă. Aceasta este definită de un logo nou, o emblemă nouă care se va regăsi pe mașini din a doua jumătate a lui 2022, dar și de o nouă culoare oficială. Într-unul dintre clipurile de promovare apare, însă, și un cadru cu viitorul Duster facelift. Din păcate, acesta nu trădează foarte multe detalii, dar se poate observa că stopurile LED vor avea aceeași formă a literei Y, ca și în cazul noilor Sandero și Logan. De fapt, Duster facelift se va alinit.a la identitatea vizuală a celor două modele. În afară de stopuri, SUV-ul va mai primi câteva noutăți estetice minore, dar și mai multe îmbunătățiri pentru interior. Dacia Duster facelift este așteptată să debuteze în a doua jumătate a anului curen
  9. Audi va înceta lansările de modele noi echipate cu propulsoare cu combustie internă în 2026, potrivit presei germane, care citează declarații făcute de conducerea companiei. Într-un interviu recent, șeful Audi a spus că brand-ul din Ingolstadt nu va mai dezvolta o nouă generație de motoare cu ardere internă. În schimb, nemții le vor îmbunătăți pe cele existente pentru a îndeplini noile standarde de emisii. Anterior, Markus Duesmann susținea că Audi ar putea deveni un brand 100% electric până în 2035. Informații publicate acum de presa germană arată că producătorul ar putea să lanseze ultimele sale modele noi cu motoare cu ardere internă în 2026 și ulterior se va concentra doar pe mașini electrice. Potrivit Sueddeutsche Zeitung, Audi va renunța treptat și la sistemul de propulsie hibrid pentru mașinile sale, începând cu anul 2026. Sursa
  10. Grupul Stellantis va produce 4 vehicule electrice din segmentul mediu, de branduri diferite, la fabrica italiană Melfi, începând din 2024, potrivit unui anunț făcut de sindicaliști. Italia reprezintă un pilon principal în strategia pe termen mediu și lung a grupului Stellantis, format în acest an prin fuziunea dintre Fiat-Chrysler și PSA. “Stellantis a anunţat că Melfi va fi prima fabrică din Italia care va obţine noi modele, pe baza planului de afaceri post-2022,” se arată într-un comunicat al sindicaliștilor, după o întâlnire cu conducerea și autoritățile centrale. Producţia viitoare de la Melfi se va baza pe o singură linie de producţie îmbunătăţită, care le va îmbina cele două existente, a arătat sindicatul, adăugând că restructurarea va lăsa neschimbată capacitatea de producţie a fabricii, la aproximativ 400.000 de unităţi. Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că grupul îşi va prezenta planul de afaceri la sfârşitul acestui an sau la începutul anului 2022. Sursa
  11. Între 2022 și 2025, Mazda vrea să lanseze trei modele electrice, dar și până la 10 vehicule hibride, conform unei noi strategii. Până în 2050, Mazda își propune să aibă o gamă neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Japonezii au anunțat că vor dezvolta o platformă dedicată mașinilor electrice, denumită SKYACTIV EV Scalable Architecture, care va găzdui modele ce vor fi lansate între 2025 și 2030. Până în 2025, constructorul vrea să lanseze trei modele electrice, cinci hibrizi clasici (unii cu sistemul hibrid furnizat de Toyota) și cinci hibrizi cu încărcare la priză. Aceste modele vor fi construite pe platforma SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture. Mazda spune că va oferi mai multe detalii despre planul de lansări în viitorul apropiat. Potrivit estimărilor companiei, un sfert din modelele Mazda vor fi 100% electrice până în 2030, iar celelalte vor avea diferite forme de electrificare. Sursa
  12. Aproape 24.900 de persoane fizice s-au înscris la producători şi dealeri auto în cadrul Programului Rabla Clasic 2021, iar până în prezent au fost achiziţionate 14.104 autovehicule, potrivit Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” pentru acest an au demarat pe data de 26 aprilie. Potrivit autorităților, “Rabla Clasic” 2021 are un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult decât în 2020, ceea ce va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante. Până în prezent, peste 14.000 de mașini noi au fost achiziționate prin Rabla Clasic, conform datelor de la AFM. În cadrul Programului Rabla Plus 2021, s-au înscris 4.343 persoane fizice, până în prezent fiind achiziţionate 590 autovehicule noi (358 pur electrice și 232 hibride). Pentru acest an, a fost majorată atât prima de casare – de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid – de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km – de la 1.000 de lei la 1.500 de lei. Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin “Rabla Clasic” poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare. Sursa
  13. Echipa de Formula 1 Alpine a prelungit colaborarea cu pilotul Esteban Ocon până în 2024. Așadar, francezul va concura în Marele Circ alături de dublul campion mondial Fernando Alonso. Începând cu sezonul actual de Formula 1, echipa Renault a devenit Alpine F1. Odată cu această modificare, dublul campion mondial Fernando Alonso a revenit în Marele Circ și "aleargă" pentru echipa franceză alături de Esteban Ocon. Din câte se pare, duoul va rămâne același și în anii următori. Asta pentru că Alpine F1 tocmai a prelungit colaborarea cu Esteban Ocon cel puțin până în 2024. "Sunt încântat să continui alături de echipă și după acest an și este un sentiment fantastic să-mi asigur viitorul cu Alpine. Am progresat bine împreună, de când am venit la echipă, și îmi propun să continui această călătorie în același ritm," a declarat Ocon. Esteban Ocon a debutat în Formula 1 în 2016, la echipa Manor F1. În 2017 și 2018 a participat alături de Force India, iar în 2019 a fost pilot de rezervă pentru Mercedes-AMG F1 Petronas. Din 2020 este alături de francezii de la Renault, deveniți între timp Alpine F1. Și cine știe, poate odată cu marile schimbări prin care va trece Formula 1 în 2022, echipele de la mijlocul clasamentului (cum este și Alpine) vor avea mai multe șanse să arate ce pot. Sursa
  14. Înmatriculările de mașini noi din România au înregistrat o creștere în luna mai, însă totalul după primele 5 luni este în scădere față de aceeași perioadă de anul trecut, potrivit ultimelor date oficiale. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat raportul privind înmatriculările de autoturisme din luna mai 2021, respectiv perioada ianuarie – mai a acestui an. Cu 8.221 de autoturisme înmatriculate în luna mai, piața auto românească înregistrează o creștere cu 14,9% față de a cincea lună din anul precedent. Cu un total de 35.845 de unități, piața locală înregistrează o scădere de 9,1% față de perioada ianuarie – mai 2020, aceasta fiind scăderea cea mai puternică de pe întregul continent. Dacă România se află încă în coada clasamentului înmatriculărilor din Europa în privința modificărilor față de ianuarie – mai 2020, în vârful acestuia se află Italia (+62,8%), Grecia (+57,1%) și Franța (+50,1%). În primele cinci luni ale anului 2021 au fost înmatriculate în Europa (Uniunea Europeană + Marea Britanie + statele EFTA) 5.204.398 de autoturisme, în creștere cu 31,1% față de aceeași perioadă din 2020. Cele mai puternice piețe rămân cele din Germania (1.116.737 unități), Italia (735.125 unități), Marea Britanie (723.845 unități), Franța (723.257 unități) și Spania (360.057 unități). Sursa
  15. Toyota va oferi o varietate de sisteme de propulsie în următorii 30 de ani și nu se va concentra doar pe dezvoltarea unei singure opțiuni, potrivit declarațiilor făcute de oficialii constructorului. “Este prea devreme să ne concentrăm doar pe mașini electrice”, a fost reacția unui reprezentant Toyota la o întrebare privind planurile de electrificare ale companiei, în contextul în care Honda – un alt producător japonez – a transmis că vrea să vândă doar mașini electrice după 2040. Toyota vrea să pună la dispoziția clienților mai multe opțiuni de sisteme de propulsie din care să aleagă, urmând să observe care dintre ele va câștiga “competiția”. “Unii clienți iubesc mașinile electrice pe baterii, dar alții nu consideră că această tehnologie este convenabilă,” a explicat Masahiko Maeda, directorul de tehnologie de la Toyota. Unul dintre proiectele strategice ale japonezilor este să îmbunătățească procesele pentru ca mașinile electrice și celelalte vehicule să aibă costuri mai mici de producție. Toyota își propune ca, până în 2035, toate fabricile sale să devină neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Sursa
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.