Jump to content

Curând încep evenimentele lunii Decembrie. Detalii aici

Recrutăm designeri audio și video. Aplicați aici

spersaiaufoc

Moderator: Entertainment
  • Content Count

    1844
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

spersaiaufoc last won the day on October 14

spersaiaufoc had the most liked content!

Community Reputation

1218 Legendary

About spersaiaufoc

Profile Information

  • Location
    Bacău

Recent Profile Visitors

10385 profile views
  1. Each family has their own traditions around this time of year. For some, the gingerbread house competition is the main event leading up to Christmas. But I would be remiss to not mention the fact that, well, some people don't really like gingerbread! Although it's a December staple, there are people out there who don't prefer the spice-filled flavor profile, and that's totally okay. In such a case, Nestlé Toll House has chocolate chip cookie Holiday Cottages that are a perfect substitute so everyone can still be in on the fun. Instead of the typical gingerbread panels, this kit comes with chocolate chip cookie panels that have a "link and lock" feature, making them easy to build. Rather than depending on frosting to keep your dessert house's walls up, they easily fit together to be stable. "I was able to buy two before they sold out. As soon as I saw them I snatched them up. Now my store is out," one Instagram user said. I'd take their word for it and act fast so you can actually enjoy building your cookie house this year. sursa:delish.com
  2. spersaiaufoc

  3. spersaiaufoc

  4. O să-mi cumpăr această mașină la prima alocație, mulțumesc de informații @Dark Night
  5. spersaiaufoc

    Acțiune și aventura, mi se par mai interesante.
  6. spersaiaufoc

    Da, am luat în a 8-a, o risipa de bani.
  7. spersaiaufoc

    Da, am vizitat Germania, Italia și Olanda.
  8. spersaiaufoc

    Da, am fost de câteva ori cu prietenii.
  9. Vestea dezvoltării unor vaccinuri cu eficiență de peste 90% împotriva virusului SARS-CoV-2 a adus nu numai o rază de speranță privind sfârșitul pandemiei, ci și noi îngrijorări privind efecte adverse, conspirații mondiale sau teama de a fi inoculați cu substanțe care ne vor modifica structura biologică. Mai mulți oameni de știință consultați de BBC demontează cele mai răspândite zvonuri și conspirații legate de vaccinurile anti-COVID. Cercetătorii cu care au discutat jurnaliștii BBC au analizat cele mai răspândite temeri despre vaccinuri, de la injectarea de microcipuri, până la remodelarea structurii ADN. Vaccinul și modificarea structurii ADN Una din fricile generate de vaccinul anti-COVID este că va modifica ADN-ul indivizilor vaccinați. Trei oameni de știință independenți consultați de BBC au respins această ipoteză. Unele dintre vaccinurile dezvoltate pentru combaterea coronavirului, cum sunt cele dezvoltate de Pfizer - BioNTech sau Moderna, folosesc fragmente de material genetic de la virusul SARS-CoV-2, așa-numitul mesager ARN. „Injectarea de ARN nu afectează deloc ADN-ul celulei umane”, a declarat prof. Jeffrey Almond de la Universitatea Oxford. Acest tip de vaccin transmite corpului instrucțiuni să producă o proteină care este prezentă pe suprafața coronavirusului. Sistemul imunitar învață apoi să o recunoască și să producă anticorpi împotriva proteinei. Nu este pentru prima dată când apar aceste temeri că un vaccin va modifica ADN-ul persoanei. Oamenii se plâng că tehnologia vaccinurilor pe bază de mesager ARN nu a mai fost testată și aprobată până acum. Acest lucru este adevărat, însă în ultimii ani s-au făcut mai multe studii privind folosirea vaccinurilor pe bază de mRNA. De la începutul pandemiei, acest vaccin a fost testat pe zeci de mii de persoane și a trecut prin procese riguroase de aprobare, arată cercetătorii consultați de BBC. Mai mult, monitorizarea celor inoculați va continua și după ce vaccinul va fi aprobat pentru utilizare. Microcipurile lui Bill Gates Una din teoriile conspirației vehiculate pretinde că pandemia este pretextul unui plan secret de a implanta microcipuri prin care oamenii să fie urmăriți și că în spate se află Bill Gates, fondatorul Microsoft. Fundația Bill și Melinda Gates a respins această teorie, arată BBC. Zvonurile au început să se înmulțească în luna martie, când Bill Gates a declarat într-un interviu că, în viitor, „vom avea un fel de certificate digitale” care vor fi folosite pentru a ține evidența cui s-a vindecat, cine a fost testat, cine a fost vaccinat. El nu a făcut însă nicio referire la microcipuri. Unul dintre cele mai citate articole apărute după acest interviu a avut titlul: „Bill Gates va folosi implanturi cu microcipuri în lupta împotriva coronavirusului”. Articolul făcea referire la un studiu finanțat de Fundația Bill și Melinda Gates privind o tehnologie prin care istoricul vaccinării unei persoane ar putea fi stocat într-o cerneală specială, care ar fi administrată odată cu o injecție. Tehnologia nu este un microcip, ci mai degrabă un „tatuaj invizibil”. Ea nu a apărut încă, nu va permite localizarea oamenilor și nu va stoca informațiile personale ale purtătorilor, a declarat Ana Jaklenec, om de știință care a luat parte la studiu. Aceasta nu este singura conspirație pusă în cârca lui Bill Gates. În ciuda lipsei oricăror dovezi, un sondaj realizat în luna mai pe 1.640 de persoane a arătat că 28% dintre americani cred că Bill Gates vrea să folosească vaccinul pentru a implanta microcipuri oamenilor. Vaccin cu țesut de la fetuși O altă teorie susține că vaccinul conține țesut din plămânii unui fetus avortat. Și aceasta este falsă. „Nu se folosesc celule de la fetuși în niciun vaccin produs”, a declarat dr. Michael Head de la Universitatea din Southampton. Un video postat pe una dintre cele mai urmărite pagini de Facebook ale antivacciniștilor face trimitere la un studiu care, susține naratorul, arată din ce este compus vaccinul dezvoltat de AstraZeneca și Oxford. Dar interpretarea naratorului este greșită - studiul în cauză vorbește despre cum se comportă vaccinul când este inoculat în celule umane în laborator. Confuzia poate apărea pentru că în timpul procesului de creare a unui vaccin este o fază în care se folosesc celule crescute în laborator, celule provenite din celule embrionare care altfel ar fi fost distruse. Tehnica a fost dezvoltată în anii 1960 și niciun fetus nu a fost avortat pentru a folosi acestui studiu. Multe vaccinuri sunt dezvoltate astfel, arată dr. David Matthews de la Universitatea din Bristol, adăugând că orice urmă de celulă este îndepărtată în urma unui proces foarte minuțios, la „standarde extrem de ridicate”. Cercetătorii de la Universitatea Oxford au declarat că au lucrat cu celule clonate, iar aceste celule „nu sunt celule de la fetuși avortați”. Celulele lucrează ca o uzină care produce o formă foarte slăbită a virusului, care a fost adaptată să funcționeze ca vaccin. Dar chiar dacă virusul slăbit este creat folosind celule clonate, materialul celular este îndepărtat când virusul este purificat și nu se folosește în vaccin. Mitul fals al vindecării Un alt argument împotriva vaccinului este acela că la ce folosește, din moment ce rata de mortalitate provocată de coronavirus este atât de mică. O memă foarte răspândită pe rețelele sociale susține că rata de vindecare dup COVID este 99,97% și că e mai sigur să faci boala decât vaccinul. În primul rând, procentajul nu este corect. Aproximativ 99% din oamenii care se îmbolnăvesc de COVID supraviețuiesc, arată Jason Oke, statistician la Universitatea Oxford. Deci, aproximativ 100 de oameni din 10.000 care fac boala mor - mult mai mult decât 3 din 10.000, cum sugerează mema. Jason Oke a adăugat că „în toate cazurile riscurile depind foare mult de vârstă și nu iau în calcul morbiditatea „pe termen scurt și lung provocată de COVID”. În plus, nu este vorba doar despre supraviețuire. Pentru fiecare pacient care moare sunt alții care supraviețuiesc, dar trec prin tratamente în spital, iar unii rămân cu sechele pe termen lung. Acest lucru conduce la presiuni uriașe pe sistemele de sănătate, care sunt supraaglomerate cu pacienți COVID, reducând drastic posibilitatea de tratate a altor afecțiuni. sursa:digi24.ro
  10. Mini a publicat primele imagini cu prototipul viitorului John Cooper Works Electric. Modelul va avea la bază actuala versiune electrică a hatchback-ului britanic. La începutul lunii trecute, o serie de voci apropiate companiei Mini au scos la iveală faptul că producătorul pregătește o versiune de performanță pentru actualul Cooper SE (varianta electrică a hatchback-ului britanic). Câteva zile mai târziu, o serie de schițe cu viitorul model au apărut într-un clip al MINI-seriei Chasing iNext. Acum, reprezentanții companiei confirmă dezvoltarea noii versiuni de performanță, iar divizia de marketing demarează campania de promovare. Pentru început, britanicii propun câteva imagini cu prototipul viitorului model electric de performanță realizate în timpul testelor. Caroseria folosită pentru prototipul electric este asemănătoare cu cea a actualului Mini John Cooper Works GP, cel mai rapid Mini de serie dezvoltat până acum de producătorul britanic. Pentru a ne asigura că îndeplinim dorințele și nevoile pasionaților de performanță din întreaga lume, versiunile John Cooper Works echipate cu motoare cu combustie internă vor avea în continuare un rol important în gamă. De asemenea, cu acest proiect care se axează pe electrice dezvoltăm o oportunitate pentru a accentua profilul special oferit de modelele John Cooper Works", a declarat Bernd Körber, șeful Mini. În acest moment, nu există informații cu privire la bateria și motorul pregătite de britanici. Actualul Mini Cooper SE integrează un motor electric cu 184 CP și 270 Nm, iar bateria cu o capacitate netă de 28.9 kWh promite o autonomie de până la 270 de kilometri. Pentru moment, reprezentanții Mini nu au menționat data prezentării noului John Cooper Works Electric. sursa:automarket.ro
  11. Luna trecută, românii au înmatriculat 13.253 de mașini noi, în creștere cu 1.24% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Conform datelor, după primele 11 luni, piața locală a ajuns la un volum de peste 110.000 de unități, în scădere cu 25.31%. Înmatriculările de mașini noi de pe piața din România au crescut în luna noiembrie cu doar 1.24%. A fost a treia lună consecutivă din 2020 în care piața locală a înregistrat o creștere după apariția pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2. Conform datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România pe baza informațiilor transmise de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), românii au înmatriculat în luna noiembrie 13.253 de mașini noi. În intervalul ianuarie - noiembrie, pe piața din România au fost înmatriculate în total 110.377 de mașini noi, valoarea fiind mai mică cu 25.31% comparativ cu perioada similară din 2019. În dreptul Dacia, cea mai populară marcă din țară, au fost trecute 34.557 de unități înmatriculate în primele 11 luni ale anului, în scădere cu 23.73% față de aceeași perioadă din 2019. Pe locul secund în topul mărcilor preferate de publicul din România se află Renault cu 8.849 de unități (în scădere cu 27.81%), iar podiumul este completat de Skoda cu 8.628 de mașini noi înmatriculate în intervalul ianuarie - noiembrie (în scădere cu 24.69%). Volkswagen ocupă poziția a patra în topul celor mai înmatriculate mărci din România cu 8.302 unități trecute în dreptul constructorului german în primele 11 luni ale anului. Spre deosebire de perioada similară din 2019, valoarea este mai mică cu 21.54%. În luna noiembrie, românii au înmatriculat și 34.172 de unități second-hand, în scădere cu 5.73% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De la începutul anului și până la finalul lunii trecute, în România au fost înmatriculate 370.871 de mașini second-hand, în scădere cu 9.6% față de intervalul similar din 2019. sursa:automarket.ro
  12. Jaguar a publicat primele imagini și detalii referitoare la F-Pace SVR facelift. SUV-ul de performanță este echipat cu un motor V8 de 5.0 litri care dezvoltă 550 CP și 700 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4 secunde, iar viteza de top se oprește în dreptul valorii de 287 km/h. La jumătatea lunii septembrie, Jaguar a prezentat F-Pace facelift. SUV-ul constructorului britanic a primit o serie de noutăți la nivel estetic, ecrane mai mari la interior și o variantă plug-in hybrid cu 404 cai putere și autonomie de până la 53 de kilometri. Acum, Jaguar introduce în ofertă F-Pace SVR facelift. Pentru partea frontală, producătorul britanic a pregătit faruri modificate, rame noi pentru prizele de aer și un splitter ușor restilizat. Oficialii companiei spun că SUV-ul are un coeficient aerodinamic îmbunătățit, iar răcirea frânelor este și mai eficientă. De asemenea, Jaguar introduce elemente aerodinamice noi la nivelul aripilor laterale, jante cu design special cu diametrul maxim de 22 de inch și un difuzor spate redesenat. Aripa spate fixă, noile stopuri cu LED și sistemul de evacuare cu patru terminații completează pachetul exterior. La interior, britanicii au introdus noul sistem de infotainment cu ecran central de 11.4 inch, padele fabricate din aliaj de zinc și un selector de viteze modificat. La fel ca până acum, Jaguar F-Pace SVR facelift va fi echipat cu un motor V8 de 5.0 litri. Pe versiunea îmbunătățită, propulsorul livrează 550 de cai putere și 700 Nm (+20 Nm comparativ cu vechea variantă a SUV-ului de performanță). Transmisia automată cu opt rapoarte a fost preluată de pe sedanul XE SV Project 8, iar mulțumită funcției Dynamic Launch, SUV-ul de performanță poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4 secunde, cu 0.3 secunde mai rapid comparativ cu vechea versiune. În plus, britanicii spun că viteza de top a crescut de la 283 km/h la 287 km/h. Jaguar F-Pace SVR facelift mizează și pe o serie de modificări la nivelul amortizoarelor, dar și pe îmbunătățiri în dreptul sistemului de direcție. Totodată, britanicii introduc un sistem de frânare modificat. Noua versiune a SUV-ului de performanță poate fi deja comandată pe piața din Marea Britanie, prețul de pornire anunțat fiind de 77.595 de Lire (echivalentul a 86.000 de euro). sursa:automarket.ro
  13. Fiat va lansa versiuni electrice sau hibride pentru mai multe modele până la sfârșitul anului 2021, astfel încât gama să fie electrificată în proporție de 60%, a declarat un oficial al constructorului italian. La începutul lunii martie, Fiat a publicat primele imagini și informații despre versiunea electrică a lui 500 cabrio, iar la vremea respectivă a oferit o versiune de lansare La Prima în sistem de pre-comandă. Comenzile pentru noul 500 electric cabrio au început oficial în 4 iulie, la împlinirea a exact 63 de ani de la lansarea în 1957 a primului 500 din istorie. Italienii pregătesc versiuni electrice sau hibride și pentru alte modele din gamă, conform declarațiilor lui Luca Napolitano, directorul brandurilor Fiat, Lancia și Abarth pentru regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa). “Până la sfârșitul lui 2021, 60% dintre modelele Fiat vor fi electrificate, un rezultat mai bun decât media pieței,”a spus Napolitano. sursa:automarket.ro
  14. Versiunea plug-in hybrid a lui SEAT Tarraco a fost prezentată publicului larg în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2019. Acum, reprezentanții constructorului spaniol spun că varianta PHEV a celui mai mare SUV din gamă a intrat în producția de serie. Conform reprezentanților Seat, modelul va fi asamblat în uzina Grupului Volkswagen din Wolfsburg. Seat Tarraco e-Hybrid (denumirea comercială folosită de spanioli) este echipat cu un motor de 1.4 litri pe benzină cu 150 de cai putere și un motor electric cu 115 CP. n total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 245 de cai putere și 400 Nm. Resursele sunt gestionate de o transmisie automată cu șase trepte, iar motorul electric este alimentat de la un pachet de baterii cu capacitatea de 13 kWh. Oficialii Seat spun că SUV-ul poate rula electric până la 49 de kilometri, valoarea fiind calculată conform standardului WLTP. La o priză cu o putere de 3.6 kW, Seat spune că bateria lui Tarraco e-Hybrid se încarcă în 3 ore, iar la o priză de 2.3 kW, procesul durează aproximativ 5 ore. Clienții vor avea la dispoziție patru moduri de rulare: e-Mode, Automatic Hybrid, Manual Hybrid și s-Boost. De asemenea, reprezentanții Seat anunță că SUV-ul plug-in hybrid va putea fi comandat în configurația cu 5 locuri, versiunile de echipare disponibile fiind Xcellence și FR. sursa:automarket.ro
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.