Jump to content

Far Cry 3


CsN
 Share

Recommended Posts

Trebuie să mărturisesc că, de-a lungul anilor, nu m-am inţeles tocmai grozav cu titlurile seriei Far Cry. În timp ce majoritatea jucătorilor au rămas uimiţi de calitatea grafică a primului Far Cry, comparându-l cu giganţi precum DOOM 3 sau Half-Life 2, personal am considerat că, în ceea ce priveşte gameplay-ul, acest joc nu evidenţia decât lipsa acută de experienţă a celor de la Crytek (Far Cry a fost primul lor proiect).

 

Ulterior, seria a trecut definitiv în mâinile celor de la Ubisoft, Far Cry 2 abandonând decorurile tropicale în favoarea unei aventuri ceva mai serioase, desfăşurate pe continentul african. Odată cu schimbarea studioului producător şi a decorului, Far Cry 2 a devenit un shooter competent, tras în jos de unele decizii de design discutabile (respawn-ul inamicilor fiind de departe cea mai enervantă), precum şi de o poveste subţire. În ciuda acestor defecte, personal am considerat Far Cry 2 un joc mult mai bine pus la punct decât predecesorul său.

 

farcry3-d3d11-2012-12-02-00-02-25-67.jpg?width=640&height=360

 

Şi iată-ne ajunşi în prezent, la cel de-al treilea joc al seriei Far Cry, apărut pe piaţă la timp pentru a concluziona perioada lansărilor importante din 2012. Ubisoft a luat în considerare criticile primite în trecut, Far Cry 3 revenind la ideea de insule tropicale complet explorabile, în încercarea de a combina gameplay-ul open-world cu secvenţele cinematice spectaculoase, atât de caracteristice shooterelor cu buget mare din zilele noastre. Reuşeşte însă acest al treilea capitol al seriei să-şi depăşească precursorii sau avem încă o dată de-a face cu un experiment semi-ratat?

 

POVESTE ŞI PERSONAJE

 

Spuneam mai devreme că Far Cry 2 nu s-a făcut remarcat graţie firului său epic. Deşi nu putem zice că Far Cry 3 excelează la acest capitol, povestea jocului este îndeajuns de interesantă pentru ţine mereu jucătorul în priză, motivându-l suficient pentru duce campania single player până la final.

 

farcry3-d3d11-2012-12-02-00-23-26-04.jpg?width=640&height=360

 

Personajul principal este Jason Brody, un "băiat de bani gata", care, împreună cu prietenii şi fraţii săi, este răpit de piraţi atunci când vizita un arhipelag de insule tropicale. În urma unei evadări spectaculoase, Brody este nevoit să se alieze cu băştinaşii pentru a lupta împotriva răpitorilor, misiunea sa de a-şi elibera prietenii devenind astfel paralelă cu un veritabil proces de maturizare în viaţă.

 

Punctele importante ale poveştii din Far Cry 3 sunt marcate de scurte secvenţe cinematice, redate la persoana întâi din perspectiva eroului principal. În aceste momente strălucesc adevăratele vedete din distribuţia jocului: personajele secundare şi/sau negative. Dintre acestea, se face remarcat în mod cât se poate de evident Vaas Montenegro, figura plasată de Ubisoft în centrul campaniei de promovare a lui Far Cry 3. Aminteam mai devreme de abordarea narativă a jocului, pe care o caracterizam drept "suficientă"; dacă personajele precum Vaas îşi făceau simţită prezenţa mai des pe parcursul poveştii, probabil că Far Cry 3 ar fi primit puncte în plus la acest capitol.

 

farcry3-d3d11-2012-12-02-00-54-13-54.jpg?width=640&height=360

 

GAMEPLAY

 

Nu povestea joacă însă rolul principal în Far Cry 3. Tronul este rezervat componentelor care ar trebui să primeze în orice joc: gameplay-ul propriu-zis, precum şi varietatea acestuia. Deşi la bază un "simplu" shooter, Far Cry 3 combină elemente din numeroase tipuri de jocuri, oferind momente de explorare, de platforming sau stealth, câteodată mai bine implementate decât în titlurile dedicate exclusiv acestor genuri.

 

Mediul de joc din Far Cry 3 este complet deschis, jucătorul fiind liber să meargă pe firul poveştii principale sau să exploreze insulele după bunul său plac. Iniţial, harta este acoperită de un soi de fog of war, ce poate fi înlăturat prin escaldarea şi activarea unor turnuri de comunicaţii (într-un stil ce aminteşte de seria Assassin's Creed). Totuşi, chiar şi acest element banal de gameplay este "condimentat" într-un stil relativ original: fiecare astfel de turn reprezintă în sine un puzzle de platforming, rezolvarea unora dintre ele nefiind tocmai evidentă.

 

farcry3-d3d11-2012-12-03-00-22-56-41.jpg?width=640&height=360

 

Continuând tradiţia Assassin's Creed, insulele sunt împânzite de avanposturi ale piraţilor, pe care Brody le poate ataca şi cuceri, deblocând astfel misiuni secundare suplimentare şi puncte de fast travel. Din nou îşi face apariţia diversitatea: atacurile pot fi realizate "pe faţă", bazându-te pe puterea de foc a arsenalului propriu, sau furişându-te, dezactivând alarmele şi eliminând inamicii unul câte unul prin metode silenţioase.

 

Acestă libertate de dicizie este accentuată şi de elementelele de pseudo-RPG implementate de echipa producătoare în Far Cry 3. Pe lângă achiziţionarea de arme şi accesorii pentru acestea, Brody îşi poate îmbunătăţi caracteristicile prin diferite metode: fiecare acţiune îndeplinită cu succes (uciderea adversarilor, atingerea unui obiectiv, activarea unui turn de comunicare etc.) aduce puncte de experienţă, care, la rândul lor, deblochează un arbore de abilităţi speciale.

 

farcry3-d3d11-2012-12-05-17-25-23-73.jpg?width=640&height=360

 

De asemenea, inventarul personajului principal poate fi expandat prin intermediul sistemului de crafting: pieile animalelor vânate pot fi transformate în huse ce permit cărarea mai multor arme, în rucsacuri capabile să acomodeze mai mult loot etc. Într-o manieră asemănătoare, prin combinarea plantelor culese, pot fi create şi diferite formule administrabile prin seringi, cu efecte care mai de care mai utile (se poate recupera viaţa pierdută, se poate respira mai mult sub apă, animalele vânate sunt mai uşor de urmărit etc.).

 

Spre deosebire de misiunile opţionale (care implică obiective ceva mai generaliste de genul găsirii de obiecte sau personaje dispărute, participării la cursele contratimp etc.), misiunile legate de poveste sunt mult mai atent realizate. Pe lângă apariţia secvenţelor cinematice amintite mai devreme, acestea sunt ceva mai liniare, dar şi mult mai spectaculoase. Preferatele mele rămân cele în care Brody este nevoit să găsească un pumnal străvechi, Far Cry 3 transformându-se într-un veritabil Uncharted (sau Indiana Jones, dacă sunteţi de modă veche) la persoana întâi pe parcursul acestor misiuni.

 

farcry3-d3d11-2012-12-06-15-47-04-57.jpg?width=640&height=360

 

MULTIPLAYER

 

În funcţie de cât de mult v-a prins lumea de joc din Far Cry 3, parcurgerea campaniei single player poate dura de la 10-12 ore (doar povestea principală) şi până la peste dublul acestei perioade (explorarea completă a insulelor). Odată finalizat jocul, nu disperaţi, Far Cry 3 mai are câţiva aşi în mânecă.

 

Este vorba despre componentele multiplayer ale jocului. Da, componente la plural, pentru că Far Cry 3 oferă atât obişnuitele modalităţi de joc competitive online, cât şi o campanie separată dedicată modului cooperativ, ce poate fi abordată atât online, cât şi în splitscreen (doar pe console).

 

farcry3-d3d11-2012-12-08-18-47-03-00.jpg?width=640&height=360

 

În ceea ce priveşte modurile de joc competitive, nu se poate spune că Far Cry 3 iese în evidenţă foarte mult, remarcându-se totuşi câteva mecanici de joc interesante (Battle Cry-urile care conferă membrilor echipei abilităţi suplimentare; acestea sunt prezente şi în modul cooperativ), precum şi alegerile de sfârşit (poţi fie să execuţi adversarul învins la finalul unui meci, fie să-l cruţi). De asemenea, dacă hărţile puse la dispoziţie în pachetul iniţial nu sunt suficiente, Far Cry 3 include şi un puternic editor de niveluri, la fel de uşor de folosit precum cel din precedentul joc al seriei.

 

Campania cooperativă aduce la rândul său câteva ore bune de gameplay suplimentar, cu propria poveste, propriile personaje principale şi secvenţe cinematice. Pe parcursul testării multiplayer, atât cooperativ cât şi competitiv, Far Cry 3 s-a comportat mai bine pe consolă decât pe PC, conexiunea fiind mult mai stabilă prin PlayStation Network decât prin reţeaua proprietară Uplay.

 

farcry3-d3d11-2012-12-08-00-55-23-87.jpg?width=640&height=360

 

GRAFICĂ ŞI OPTIMIZARE

 

Stabilitatea în multiplayer nu este singura diferenţă dintre ediţiile de consolă ale lui Far Cry 3 şi varianta de PC. În primul rând, cu excepţia multiplayer-ului (desfăşurat pe porţiuni limitate de hartă), versiunile de console abia pot face faţă lumii de joc deschise din Far Cry 3, la o rezoluţie scăzută şi cu multe dintre efecte dezactivate.

 

În schimb, varianta de PC a jocului este o adevărată bijuterie vizuală, activarea tuturor opţiunilor grafice (inclusiv cele oferite prin intermediul DirectX 11) transformând Far Cry 3 în probabil cel mai arătos joc al momentului. Din păcate, nici pe PC framerate-ul nu este tocmai grozav, chiar şi în cazul rulării jocului pe un sistem performant. Totuşi, trebuie apreciat faptul că Ubisoft a permis setarea în detaliu a opţiunilor grafice, dezactivarea sau limitarea unor detalii oferind mult doritele cadre pe secundă în plus.

 

farcry3-d3d11-2012-12-06-16-47-27-67.jpg?width=640&height=360

 

În materie de sunet, nu multe i se pot reproşa celei mai noi creaţii Ubisoft. Vocile din Far Cry 3 sunt interpretate decent (desi nu ies în evidenţă), muzica creează o atmosferă potrivită, iar animalele sălbatice pot fi identificate doar după auzul sunetelor lor caracteristice.

 

CONCLUZIE

 

Având în vedere trecutul nu tocmai fericit al seriei, precum şi lansarea târzie (în urma titlurilor concurente precum Call of Duty: Black Ops 2, spre exemplu), cine ar fi crezut că Far Cry 3 va fi atât de reuşit? Nu numai că este de departe cel mai bun shooter lansat în ultimele 12 luni, însă are şi foarte mari şanse la titlul de Jocul Anului 2012.

 

Far Cry 3 Minimum System Requirements

CPU: Intel Core2 Duo E6700 2.66GHz / AMD Athlon 64 X2 6000+ 3GHz or better

RAM: 4 GB

GPU RAM: 512 MB DirectX 9.0-compliant card with Shader Model 4.0 or higher

GPU: Nvidia GeForce 8800 / Radeon HD 2900

DX: 9

 

 

Far Cry 3 Recommended System Requirements

CPU: Intel Core i3-530 / AMD Phenom II X2 565 or better

RAM: 6 GB

GPU RAM: 1024 MB DirectX 11-compliant card with Shader Model 4.0 or higher

GPU: Nvidia GeForce GT 640 1GB / Radeon HD 4850

DX: 11

 

 

Far Cry 3 Hi-Performance System Requirements

CPU: Intel Core i7-2600K / AMD FX-4150 or better

RAM: 8 GB

GPU RAM: 1024 MB DirectX 11-compliant card with Shader Model 4.0 or higher

GPU: Nvidia GeForce GTX 260 / Radeon HD 6770

DX: 11

 

 

Far Cry 3 Supported Video Cards

ATI Radeon HD 2900 / 3000 / 4000 / 5000 / 6000 / 7000 series

Nvidia GeForce GTX 8800 / GTX 9000 / GT 200 / GT 400 / GT 500 / GT 600 series

 

Sursa: http://www.go4games.ro/stiri-si-articole/shooter/far-cry-3-review-surpriza-sfarsitului-de-an-10390792

Edited by CsN
Link to comment
Share on other sites

Am jucat si eu putin Far Cry 3, il recomand pasionatilor de shooter si action/adventure. E foarte frumos jocul si poti face multe lucruri in el. Ca o adaugare, o sa postez un filmulet cu gameplay.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.